Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-24@11:09:58 GMT

زاینده رود همچنان جاری خواهد بود

تاریخ انتشار: ۳ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۶۹۱۷۷

زاینده رود همچنان جاری خواهد بود

معاون آب و آبفای وزارت نیرو گفت: با دستور مساعد وزیر نیرو آب مورد نیاز کشت تابستانه کشاورزان استان اصفهان تامین می شود.

به گزارش ایمنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو "پاون"قاسم تقی‌زاده خامسی با اشاره به برگزاری نوزدهمین جلسه شورای هماهنگی مدیریت بهم پیوسته منابع آب حوضه آبریز زاینده رود در وزارت نیرو، گفت: این نشست پس از سفر هفته گذشته وزیر نیرو به استان اصفهان و دستور وی به منظور بررسی آخرین وضعیت حوضه برای تخصیص آب کشت تابستانه برگزار شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به دستور مساعد وزیر نیرو در این جلسه برای تخصیص آب برای کشت تابستانه کشاورزان اصفهانی، افزود: با توجه به اینکه بایستی حداقل ۴۵۰ میلیون مترمکعب آب در پایان سال آبی جاری به منظور کشت پاییزه در سد زاینده‌رود باقی بماند، از این رو مقرر شده است تا ضمن رعایت تخصیص‌های مربوط به بخش شرب، صنعت و... بخشی از آن نیز برای کشت صیفی در تابستان برای کشاورزان در نظر شود.

معاون آب و آبفای وزارت نیرو با اشاره به اینکه حدود ۳۵۰ تا ۳۷۰ میلیون مترمکعب برای کشت تابستانه اختصاص خواهد یافت، ادامه داد: زمان و نحوه رهاسازی آب مورد نیاز برای کشت یاد شده پس از تشکیل جلسه کمیته ۱۵ نفره متشکل از نمایندگان شرکت آب منطقه‌ای اصفهان، صنف کشاورزی و سازمان جهاد کشاورزی استان تصمیم‌گیری و به زودی اعلام خواهد شد.

تقی‌زاده خامسی تاکید کرد: همچنین در این جلسه مقرر شد که با مسئولیت استان تمهیدات لازم برای مصرف بهینه اتخاذ و با رعایت خط قرمز حجم آب و نگهداشت کشت پاییزه نیز برنامه‌ریزی شود.

وی در پایان اظهار امیدواری کرد این کمیته به گونه‌ای برنامه‌ریزی کند که در تابستان نیز همچنان آب در زاینده رود جاری بماند تا موجب نشاط شهروندان و گردشگران نیز باشد.

منبع: ایمنا

کلیدواژه: تالاب گاوخوني حقابه داران حقابه کشاورزان حوضه آبریز زاینده رود شرکت آب منطقه ای اصفهان صنف کشاورزان كشت بهاره محيط زيست وزارت نیرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۶۹۱۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳ پروژه سفر دولت به لرستان در حوزه آب نیازمند اعتبار هستند

به گزارش خبرنگار مهر، داریوش حسن‌نژاد امروز چهارشنبه در جلسه بررسی مصوبات سفر رئیس‌جمهور به لرستان با بیان اینکه وزارت نیرو ۱۱ مصوبه در قالب ۱۳ پروژه در دور اول سفر رئیس‌جمهور به لرستان داشته است، اظهار داشت: ۱۰ مورد از پروژه‌ها کاملاً عملیاتی شده است.

وی با بیان اینکه سه مورد در حال اجرا هستند، گفت: این سه پروژه ۳۶۵ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان از اختصاص ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای پروژه‌های وزارت نیرو در استان خبر داد و گفت: این اعتبار از سوی وزارت نیرو و از محل تنخواه ۱۴۰۳ اختصاص پیدا کرده است.

حسن‌نژاد با بیان اینکه سه پروژه سفر دولت شامل سد «مخمل کوه»، «معشوره» و «بختیاری» باید از سوی آب نیرو احداث و عملیاتی شوند، گفت: دو سد «چول هول» و «ده پهلوان» نیز در دست مطالعه هستند.

کد خبر 6087668

دیگر خبرها

  • ۳ پروژه سفر دولت به لرستان در حوزه آب نیازمند اعتبار هستند
  • اجرای طرح تابستانه ویژه مهارت آموزی دانش آموزان سنین 7 تا 18 سال
  • رنجش اهالی شهرک زاینده رود اصفهان از جاری شدن فاضلاب در سطح معابر + فیلم
  • بدهی وزارت نیرو به تولید کنندگان برق ۱۰۰ همت است
  • آمریکا همچنان نفت و گندم سوریه را غارت می‌کند
  • (ویدئو) مدیریت «پت و مت» در زاینده‌رود؟!
  • پاداش ۱۸ میلیونی برای فرزند اول در یک وزارت خانه
  • (ویدئو) تشویقی ۱۸ میلیون تومانی فرزند اول در وزارت نیرو!
  • ۱۱ استان کشور همچنان درگیر کاهش بارش
  • هشدار مهم وزیر نیرو درباره وقوع سیل در هفته جاری