Web Analytics Made Easy - Statcounter

در پی عملیات دقیق کارشناسان معاونت بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی که با دستور جانشین سرپرست دادسرای انقلاب مشهد به وقوع پیوست، بیش از ۱۰۰ هزار قوطی کمپوت تاریخ مصرف گذشته در حالی در یک واحد تولیدی کشف شد که کارگران در حال درج تاریخ تولید جعلی روی آن بودند!

کارشناس مسئول معاونت بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی در تشریح این اقدام با اهمیت به قدس گفت: هفته گذشته یکی از شهروندان با سامانه ۱۲۴ تماس گرفت و مدعی شد واحد تولیدی در حوالی جاده سیمان مشهد پس از انتقال انواع کمپوت میوه تاریخ مصرف گذشته به داخل آن با استفاده از چندین کارگر تاریخ مصرف منقضی شده روی محصول را با روش‌های خاصی پاک و تاریخ تقلبی روی آن درج کرده و قصد دارد محموله عظیمی را به همین صورت راهی بازار کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مهدی مقدسی ادامه داد: از همین رو در مرحله نخست از کارشناسان خواسته شد به محل مورد نظر بروند و ماجرا را به صورت دقیق و نامحسوس پیگیری و اطلاعات اولیه را تکمیل کنند.

این اقدام انجام شد و کارشناسان در بررسی‌های میدانی و چند ساعته خود پی بردند یک واحد تولیدی دارای مجوز دست به این اقدام زده و حتی اطلاعات تکمیلی نشان می‌داد در محل برخی محتویات قوطی‌های مشکوک به تاریخ گذشته تخلیه و مجدد داخل بسته‌بندی جدید و شکیل ریخته و با تاریخ دارای اعتبار بسته‌بندی می‌شود.

 ورود به محل و کشف ۱۰۰ هزار قوطی بزک کرده!

کارشناس مسئول معاونت بازرسی سازمان صمت استان افزود: باتوجه به گزارش اولیه کارشناسان و نیز واقع شدن اقدامی که سلامت عمومی جامعه را هدف سودجویی قرار داده بود، موضوع این فعالیت غیرقانونی که نیاز به رعایت استاندارد اجباری و صلاحیت رسیدگی به آن در اختیار دستگاه قضایی است، به اطلاع جانشین سرپرست دادسرای انقلاب مشهد رسید.

پس از آن قاضی دشتی فدکی در کمترین زمان ممکن دستور ورود به محل را صادر و از مأموران اداره نظارت بر اماکن عمومی و کارشناسان شبکه بهداشت ناحیه ۳ مشهد خواست هرچه سریع‌تر همراه با نیروهای کاشف ماجرا را بررسی کنند.

مقدسی به کشف تخلفی عظیم اشاره و در تشریح آن عنوان کرد: با حضور تیم‌های پلیسی و نظارتی در منطقه و طی شدن فرایند قانونی ورود به محل، بازرسی از سالن واحد تولیدی آغاز و در پی آن مشخص شد خط تولید واحد یادشده چند روزی به بهانه‌ای تعطیل است.

در گوشه‌ای دیگر از سالن هم حدود ۱۰۰ هزار کمپوتی که یا تاریخ مصرف آن گذشته و یا در حال اتمام بود، مشاهده شد. آثار و شواهد ماجرا و حضور برخی کارگران در محل گویای این واقعیت تلخ بود که در محل تاریخ درج شده روی قوطی‌ها با روشی خاص محو و مجدد روی آن تاریخ تولید جدید درج می‌شد.

به همین واسطه می‌توان گفت خط تولیدی در کار نبوده و خط تقلب به صورت گسترده فعال بود.

همچنین در گوشه‌ای دیگر و در حین بازرسی تکمیلی تعداد زیادی قوطی‌های رب مشاهده شد که توسط افراد مذکور در آن‌ها باز و محتویات آن تخلیه شده بود، تحقیق در مورد سرنوشت محتویات قوطی‌های که برخی از آن‌ها احتمالاً تاریخ مصرفشان گذشته و برخی در روزهای پایانی مدت زمان مصرف قرار داشت، ادامه دارد.

 کشف بشکه‌های رب مشکوک

وی ادامه داد: حتی در محل تعداد زیادی بشکه پر از رب کشف شد که در شرایط بسیار بد بهداشتی نگهداری می‌شد. برهمین اساس کارشناسان شبکه بهداشت مشهد از محموله یادشده نمونه‌برداری کرده تا سلامت و یا عدم آن در آزمایشگاه‌های معتمد مورد بررسی قرار بگیرد.

در حالی که جمع‌بندی اقدام‌های صورت گرفته گویای تهدید علیه بهداشت عمومی محسوب می‌شد، با دستور جانشین دادسرای انقلاب بسرعت محل پلمب و پرونده‌ای با عنوان تقلب در محل تنظیم و پس از آن همراه با معرفی فرد متخلف، به دادسرای انقلاب ارسال شد.

منبع: روزنامه قدس

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: تاریخ مصرف گذشته کمپوت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۶۹۳۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف و معدوم سازی ۶۳ کیلوگرم تخم مرغ غیر قابل مصرف در کاشمر

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز خراسان رضوی، رئیس شبکه دامپزشکی کاشمر گفت: در پی بازرسی‌های سرزده و گشت مشترک کارشناسان این شبکه به همراه کارشناسان اداره صمت، تعزیرات و شبکه بهداشت از کارگاه یک قنادی و شیرینی پزی در کاشمر مقدار ۶۳ کیلوگرم تخم مرغ شکسته بدون هویت و غیر قابل مصرف کشف و معدوم سازی شد. 

دکتر سعید خانزاده افزود: بر اساس دستورالعمل سازمان دامپزشکی کشور برای جلوگیری از عرضه تخم مرغ‌های تاریخ گذشته و رعایت حقوق مصرف کننده، نشانه گذاری کامل تخم مرغ شامل درج تاریخ تولید و انقضا ۳۰ روزه و نام شرکت برای این فرآوده خام دامی تولیدی روی هر تخم مرغ الزامی است. 

وی گفت: تخم مرغ از جمله فرآورده‌های خام دامی فسادپذیر است که رعایت شرایط سلامت ظاهری، زنجیره سرد و نگهداری در دمای ۴ تا ۸ درجه سانتی گراد برای اطمینان بخشی از بهداشتی بودن این فرآروده ضروری است. 

اداره دامپزشکی کاشمر همچنین از مردم خواست که در صورت مشاهده هر گونه تخلف بهداشتی در عرضه فرآرده‌های دامی مراتب را با شماره ۲۷۳۱۳ – ۵۵۲  گزارش کنند.

دیگر خبرها

  • کشف و ضبط ۷۰۰ کیلو چیپس تاریخ گذشته درآذربایجان غربی
  • پرداخت ۱۷ هزار میلیارد تومان تسهیلات به واحد‌های تولیدی
  • جلوگیری از تعطیلی ۶ شرکت ورشکسته درمازندران
  • کشف بیش از ۹ تن گوشت و مرغ غیرقابل مصرف در قشم
  • مواد غذایی تاریخ‌مصرف گذشته در «دیلم» جمع آوری شد
  • کشف و معدوم سازی ۶۳ کیلوگرم تخم مرغ غیر قابل مصرف در کاشمر
  • معرفی دو عطاری متخلف به مراجع قانونی در ارومیه
  • کشف ۱۰۰ کیلوگرم گوشت تاریخ مصرف گذشته در خرم‌آباد
  • انبار بزرگ مواد غذایی و نوشیدنی در آبادان پلمب شد
  • صدور و تمدید ۵۰ فقره پروانه کاربرد علامت استاندارد در سال گذشته