Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-23@15:56:32 GMT

صاحبان بنگاه‌هاي خُرد و متوسط بخوانند!

تاریخ انتشار: ۳ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۶۹۳۳۵

صاحبان بنگاه‌هاي خُرد و متوسط بخوانند!

خبرگزاري آريا - بانک قرض‌الحسنه مهر ايران در راستاي کمک به بهبود و رونق توليد کالاي داخلي در سه حوزه انگيزشي، تامين تجهيزات و توسعه سهم بازار، تسهيلات قرض الحسنه پرداخت مي کند.
به گزارش خبرگزاري آريا، با توجه به شرايط کنوني اقتصاد کشور، هم افزايي براي کمک به رونق توليد کالا و خدمات به منظور پوشش نيازهاي داخلي و همچنين افزايش سهم صادرات و درآمدهاي ارزي از فعاليت هاي غير نفتي، امري ضروري به شمار مي آيد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


شايد بسياري از صنايع کوچک و متوسط در شرايط فعلي براي تامين هزينه هاي توليد و تهيه مواد اوليه به همراه ملزومات و تجهيزات مشکلات عديده اي را داشته باشند. در شرايط سختگيرانه اقتصادي، شرکت هاي صنايع کوچک و متوسط براي ادامه فعاليت هاي توليدي خود تا زمان برون رفت از فشارهاي موجود نيازمند مديريت بخش هاي ويژه به خصوص مسائل مربوط به هزينه هاي توليد هستند.
متاسفانه بسياري از شرکت ها در اين وضعيت، مجبور به تعديل نيرو مي شوند تا بتوانند براي مدت بيشتري سرپا بمانند. تعديل نيرو علاوه بر آسيب هاي اجتماعي و خانوادگي که براي کارکنان آن مجموعه دارد، سبب احساس ناامني شغلي ساير پرسنل ماهر و متخصص تر نيز خواهد شد که شرکت در دوران رشد و بلوغ خود هزينه هاي زيادي را براي آموزش آنان متحمل شده است. اين بخش از نيروي کار نيز ممکن است در اثر احساس ناامني شغلي از شرايط موجود، جذب بازارهاي ديگر کاري شوند و ادامه فعاليت شرکت را با مشکلات بيشتري مواجه کنند.
اين روزها تسهيلات پرداختي بانک‌ها با سود بالا فشار مضاعفي براي واحدهاي کوچک و متوسط محسوب مي‌شود، از اين رو بانک قرض الحسنه مهر ايران تسهيلاتي با کارمزد پايين براي ارتقاء توان واحدها براي تامين مايحتاجشان در نظر گرفته است.
طرح حمايت از رونق توليد، بيشتر معطوف به صنايع کوچک و بنگاه‌هاي خرد است و از همين رو بانک قرض الحسنه مهر ايران در سه بخش اين بسته حمايتي را ارائه کرده است. بخش اول اين طرح حمايتي، در نظر گرفتن امتيازاتي مضاف از ساير بانک‌ها براي حساب جاري افراد است و اشخاص حقوقي مي توانند با استفاده از اين امتياز نسبت به پرداخت تسهيلات به کارکنان خود اقدام نمايند. ايجاد ساز و کاري براي پرداخت حقوق و دستمزد نيروي انساني شرکت ها و پرداخت وام هاي مساعده براي کاهش دغدغه هاي مالي کارکنان از جمله اقدامات بانک قرض الحسنه مهر ايران به شمار مي رود که مي تواند به افزايش انگيزه هاي کاري و پاگير کردن نيروي کار کمک کند.
پرداخت تسهيلات در قالب وامهاي انگيزشي به پرسنل از محل منابع بانک قرض الحسنه مهر ايران در قالب تسهيلات قرض الحسنه با کارمزد کمتر از 4درصد صورت گرفته و شرکت هاي توليدي مي توانند تمامي منابع مالي خود را صرف توليد کنند.
در بخش ديگر، برخي از بنگاه ها و کارگاه هاي توليدي هستند که ملزومات و ابزارآلات توليد خود را از طريق مشارکت با نيروي انساني ماهر خود تامين و تجهيز مي کنند؛ مانند: به کار گرفتن چرخ کار ماهر به همراه مدل خاصي از چرخ صنعتي. در بسياري از توليدي هاي پوشاک، و همين طور کارگاه هاي قالي بافي، پارچه بافي، صنايع دستي، نجاري، شيريني پزي و ... مي توان از اين روش استفاده کرد. در اين فاز بانک قرض الحسنه مهر ايران به کمک شرکت هاي صنايع کوچک و متوسط آمده است تا با تامين مالي در اين بخش نيز اين افراد بتوانند از بروزترين ملزومات توليد استفاده نمايند.
در اين روش، صاحب کار مي تواند با ايجاد اعتبار در حساب خود، افراد مختلفي را به منظور برخورداري از اين امتياز و براي خريد تجهيزات مورد نياز به شعب بانک معرفي نمايد تا تنها از محل تسهيلات قرض الحسنه با کارمزد کمتر از 4درصد نيرو و ابزارهاي مورد نياز خود را تامين کند.
بعد از توجه به تامين مواد اوليه و نيروي کار، مهم ترين دغدغه براي توليدکننده، ايجاد و توسعه بازار فروش است. به طور مثال يک توليدکننده يخچال فريزر با برندهاي مختلفي در بازار روبه رو است و در اين ميان مشتري به دنبال برندي است که تخفيفات ويژه‌اي دارد.
بانک قرض الحسنه مهر ايران در بخش سوم، براي چنين شرکت‌هايي امکاني ايجاد کرده تا بتوانند خدمات خود را با استفاده از ظرفيت بانک به صورت اقساطي عرضه کنند. در اين طرح، تمامي توليدکنندگان و فروشندگان کالاي ايراني به منظور تسهيل در فروش کالاي خود مي توانند به انعقاد تفاهمنامه با بانک قرض الحسنه مهرايران اقدام نموده تا مشتريان آنان از طريق دريافت تسهيلات قرض الحسنه بتوانند هزينه هاي خريد محصولات مورد نظر را تامين و پرداخت کنند.
طرح پرداخت تسهيلات قرض الحسنه براي حمايت از کالاي ايراني در دو بخش حمايت از کالا و خدمات داخل کشور به شرح زير اجرا شده است:
1) حوزه کالا: انعقاد تفاهمنامه همکاري با شرکت سهامي فرش ايران و شورايعالي مناطق آزاد با هدف افزايش قدرت خريد از طريق اعطاي تسهيلات قرض‌الحسنه و عرضه کارت‌هاي بانکي با قابليت‌هاي خاص، اولين قراردادهاي منعقد شده در اين زمينه مي باشد.
2) حوزه خدمات: پرداخت تسهيلات براي تامين خدمات اساسي مورد نياز شهروندان، همچون: خدمات بيمه اي، عوارض شهرداري و ...
براي کسب اطلاعات بيشتر در اين حوزه به پايگاه اينترنتي بانک قرض‌الحسنه مهر ايران به آدرس www.qmb.ir يا به شعب اين بانک در سراسر کشور مراجعه نماييد.
-->

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۶۹۳۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت ۱۲۹۸۷۰ درخواست مردم خراسان جنوبی در سامانه سامد

مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد، بازرسی و امور حقوقی استانداری خراسان‌جنوبی از ثبت ۱۲۹ هزار و ۸۷۰ درخواست مربوط به سفرهای رئیس‌جمهور به خراسان‌جنوبی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان‌جنوبی، عباس ملکی، امروز _یکشنبه سوم اردیبهشت _در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در سفرهای استانی رئیس‌جمهور به استان خراسان‌جنوبی در مجموع تعداد ۱۲۹ هزار و ۸۷۰ درخواست در سامانه سامد ثبت و جهت رسیدگی و اقدام به دستگاه‌های اجرایی استان ارجاع شد.

وی با بیان اینکه عمده درخواست‌ها در سفرهای استانی، درخواست کمک مالی و تسهیلات بوده است، تصریح کرد: در راستای رسیدگی به این درخواست‌ها مبلغ ۳۱ میلیارد تومان کمک بلاعوض و بالغ بر ۲۵۰ میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه (۱۵ میلیون تومانی با بازپرداخت ۶۰ ماهه) پس از بررسی و استحقاق‌سنجی به متقاضیان واجد شرایط پرداخت شد.

مدیرکل بازرسی استانداری خراسان‌جنوبی به تفکیک درخواست‌ها در سفرهای رئیس‌جمهور پرداخت و گفت: در سفر اول رئیس‌جمهور (شهریور ۱۴۰۰) در مجموع چهار هزار و ۷۲۰ درخواست ثبت شد.

وی با بیان اینکه برای پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه در راستای پاسخگویی به این درخواست‌ها مبلغ ۵۴ میلیارد ریال به استان تخصیص پیدا کرد، اظهار داشت: در این سفر تعداد هزار و ۲۳۹ متقاضی به بانک‌های عامل و صندوق کارآفرینی امید استان معرفی شده است و به تعداد ۶۳۵ نفر هم تسهیلات قرض‌الحسنه پرداخت شد.

ملکی ادامه داد: در جریان این سفر دو هزار و ۳۲۵ متقاضی مساعدت مالی نیز به نهادهای حمایتی معرفی شدند که پس از بررسی و استحقاق‌سنجی مبلغ ۱۰ میلیارد ریال کمک بلاعوض به ۴۳۶ نفر از آنها پرداخت شد.

وی درخصوص درخواست‌های واصله در سفر دور دوم رئیس‌جمهور (آذر ماه ۱۴۰۱) هم گفت: مجموع درخواست‌های واصله در این سفر ۱۰۴ هزار و ۶۳۴ مورد بوده است.

مدیرکل بازرسی استانداری خراسان‌جنوبی خاطرنشان کرد: برای تعداد ۱۸ هزار و ۴۶۶ متقاضی دریافت تسهیلات قرض‌الحسنه در موضوعات هفت‌گانه، مبلغ هزار و ۴۴۰ میلیارد ریال تسهیلات قرض‌الحسنه به استان (۹ هزار و ۶۰۰ نفر طی سه مرحله) تخصیص پیدا کرد.

وی ادامه داد: متقاضیان بر اساس اولویت تعیین شده به بانک‌های عامل استان معرفی شدند و قریب به ۹ هزار نفر نیز تاکنون موفق به دریافت تسهیلات شده‌اند.

ملکی با اشاره به اینکه در سفر دوم تعداد ۴۰ هزار و ۷۵۱ متقاضی دریافت مساعدت مالی به نهادهای حمایتی معرفی شدند، گفت: پس از بررسی و استحقاق‌سنجی لازم، مبلغ ۳۰۰ میلیارد ریال کمک بلاعوض به تعداد ۱۸ هزار و ۷۱۲ نفر پرداخت شد.

وی با اشاره به وضعیت درخواست‌های مردمی در سفر یک روزه و کاری رئیس‌جمهور (شهریورماه ۱۴۰۲) اظهار داشت: مجموع درخواست‌های واصله در این سفر ۲۰ هزار و ۵۱۶ مورد بوده است.

مدیرکل بازرسی استانداری خراسان‌جنوبی تصریح کرد: برای تعداد شش هزار و ۱۷۲ متقاضی دریافت تسهیلات قرض‌الحسنه در موضوعات هفت‌گانه، در مرحله نخست مبلغ ۵۲۵ میلیارد ریال تسهیلات قرض‌الحسنه به استان (سه هزار و ۵۰۰ نفر در پنج اسفندماه ۱۴۰۲) تخصیص پیدا کرد که پس از بررسی، متقاضیان بر اساس اولویت تعیین شده به بانک ملی استان معرفی شده‌اند که در حال دریافت تسهیلات هستند.

وی تأکید کرد: تعداد شش هزار و ۸۰۳ درخواست مساعدت مالی هم در این سفر ثبت شده که جهت بررسی به کمیته امداد امام خمینی (ره) ارجاع شده است.

کد خبر 746881

دیگر خبرها

  • پرداخت ۱۳۳ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه به نیازمندان کردستانی
  • امام جمعه بوشهر: پرداخت تسهیلات ازدواج و فرزندآوری تسریع شود
  • پرداخت ۱۴۶ هزار میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه توسط بانک کشاورزی در سال ۱۴۰۲
  • جزئیات و شرایط پرداخت وام ازدواج در سال ١۴٠٣
  • سه وام قرض الحسنه از ۱۵۰ تا ۳۰۰ میلیون تومن بدون نیاز به سپرده و ضامن!
  • پرداخت ۲۵۰ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه طی سفر‌های رئیس جمهور به خراسان جنوبی
  • ثبت حدود ۱۳۰ هزار درخواست مردم خراسان جنوبی در سامانه سامد
  • ثبت ۱۲۹ هزار و ۸۷۰ درخواست مردم خراسان جنوبی در سامانه سامد
  • ثبت ۱۲۹۸۷۰ درخواست مردم خراسان جنوبی در سامانه سامد
  • وزیر راه‌ و رئیس بانک مرکزی مسئول اجرای تعهدات دولت در عرضه زمین و تسهیلات مسکن هستند