Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@05:31:11 GMT

توجه ویژه وزارت نیرو به معیشت کشاورزان اصفهانی

تاریخ انتشار: ۳ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۶۹۳۴۷

توجه ویژه وزارت نیرو به معیشت کشاورزان اصفهانی

معاون آب و آبفای وزارت نیرو گفت: با دستور مساعد وزیر نیرو آب مورد نیاز کشت تابستانه کشاورزان استان اصفهان تامین شد.

به گزارش ایسنا به نقل از وزارت نیرو، قاسم تقی‌زاده خامسی با اشاره به برگزاری نوزدهمین جلسه شورای هماهنگی مدیریت بهم پیوسته منابع آب حوضه آبریز زاینده رود در وزارت نیرو، اظهار کرد: این نشست پس از سفر هفته گذشته وزیر نیرو به استان اصفهان و دستور وی به منظور بررسی آخرین وضعیت حوضه برای تخصیص آب کشت تابستانه برگزار شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به دستور مساعد وزیر نیرو در این جلسه برای تخصیص آب برای کشت تابستانه کشاورزان اصفهانی، افزود: با توجه به اینکه باید حداقل 450 میلیون مترمکعب آب در پایان سال آبی جاری به منظور کشت پاییزه در سد زاینده‌رود باقی بماند، از این رو مقرر شد تا علاوه  بر رعایت تخصیص‌های مربوط به بخش شرب، صنعت و... بخشی از آن نیز برای کشت صیفی در تابستان برای کشاورزان در نظر گرفته شود.

معاون آب و آبفای وزارت نیرو با بیان اینکه حدود 350 تا 370 میلیون مترمکعب برای کشت تابستانه اختصاص خواهد یافت، ادامه داد: زمان و نحوه رهاسازی آب مورد نیاز برای کشت یاد شده پس از تشکیل جلسه کمیته 15 نفره متشکل از نمایندگان شرکت آب منطقه‌ای اصفهان، صنف کشاورزی و سازمان جهاد کشاورزی استان تصمیم‌گیری و به زودی اعلام خواهد شد.

تقی‌زاده خامسی تاکید کرد: همچنین در این جلسه مقرر شد که با مسئولیت استان تمهیدات لازم برای مصرف بهینه اتخاذ و با رعایت خط قرمز حجم آب و نگهداشت کشت پاییزه نیز برنامه‌ریزی شود.

وی ابرازامیدواری کرد؛ این کمیته به گونه‌ای برنامه‌ریزی کند که در تابستان نیز همچنان آب در زاینده رود جاری بماند تا موجب نشاط شهروندان و گردشگران نیز باشد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۶۹۳۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رقابت ۶۴ هزار و ۷۱۹ داوطلب اصفهانی نوبت اول آزمون سراسری

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، اصفهان؛ نماینده تام الاختیار دانشگاه اصفهان و دبیر ستاد آزمون استان اصفهان گفت: این آزمون از فردا پنج شنبه ششم اردیبهشت به مدت دو روز در پنج گروه آزمایشی علوم تجربی، علوم انسانی، ریاضی، زبان و هنر در ۲۷ حوزه اصلی استان اصفهان برگزار می‌شود.
رضا علی نوروزی با اشاره به اینکه حدود ۶۰ درصد داوطلبان این دوره را بانوان تشکیل می‌دهند، افزود: داوطلبان گروه آزمایشی ریاضی-فنی و علوم انسانی صبح و گروه آزمایشی زبان و هنر نیز بعد ازظهر فردا (پنجشنبه ۶ اردیبهشت) با هم به رقابت می‌پردازند.
وی گفت: آزمون گروه آزمایشی تجربی نیز صبح جمعه (۷ اردیبهشت) برگزار می‌شود.
وی با بیان اینکه در استان اصفهان بیشترین تعداد داوطلب در گروه علوم تجربی با ۲۶ هزار و ۷۹۳ نفر گزارش شده است، افزود: در گروه انسانی نیز ۱۸ هزار و ۵۷۰ نفر، ریاضی ۹ هزار و ۱۰۸ نفر، زبان‌های خارجی ۵ هزار و ۴۵۳ نفرو گروه هنر ۴ هزار و ۷۹۵ نفر رقابت می‌کنند.
وی گفت: تعداد شرکت کنندگان در این دوره در مقایسه با سال گذشته حدود ۲۵ درصد کاهش داشته است.
نوروزی درباره عضویت داوطلبان در گروه‌ها و کانال‌های تقلب هشدار داد و گفت: استفاده و همراه داشتن هر وسیله‌ای از جمله دستگاه‌های ارتباط الکترونیکی و حافظه‌دار در جلسۀ آزمون تخلف است و منجر به محرومیت از آزمون سراسری تا حداکثر ۱۰ سال می‌شود.
دبیر ستاد آزمون استان اصفهان افزود: برای شرکت در جلسه آزمون سراسری، همراه داشتن کارت شرکت در آزمون و همچنین اصل کارت ملی یا اصل شناسنامه عکس‌دار و ارائه آن الزامی است.
وی از خانواده‌ها خواست آرامش فرزندان خود را حفظ کنند و به آنها اضطراب وارد نکنند.
نوبت دوم آزمون سراسری ۱۴۰۳-۱۴۰۴ تیرماه امسال برگزار می‌شود.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • نگاه ویژه رهبر انقلاب به فرهنگ کار
  • معرفی برگزیدگان مسابقات تیراندازی تفنگ و تپانچه بادی نیرو‌های مسلح در کرمان
  • رقابت ۶۴ هزار و ۷۱۹ داوطلب اصفهانی نوبت اول آزمون سراسری از فردا
  • رقابت ۶۴ هزار و ۷۱۹ داوطلب اصفهانی نوبت اول آزمون سراسری
  • اجرای طرح تابستانه ویژه مهارت آموزی دانش آموزان سنین 7 تا 18 سال
  • امسال قطعی برق برای کشاورزان نخواهیم داشت
  • برگزاری ۳۵۰ برنامه در مناطق شهر به‌مناسبت هفته فرهنگی اصفهان
  • صغیر اصفهانی، شاعری که اندیشه‌ای کبیر داشت
  • اولویت‌دهی به بهبود معیشت محیط بانان و نیرو‌های یگان حفاظت
  • اصفهانی‌ها چند روز از فروردین ۱۴۰۳ را هوای پاک تنفس کردند؟