Web Analytics Made Easy - Statcounter

مقام‌های سئول امروز (دوشنبه) اعلام کردند، ولیعهد عربستان قرار است در روزهای آتی در حالی به کره جنوبی سفر کند که دو کشور به دنبال تقویت روابط اقتصادی به ویژه در حوزه انرژی هستند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، این سفر دو روزه که از چهارشنبه آغاز می‌شود، نخستین سفر از سوی ولیعهد عربستان به کره جنوبی از ۱۹۹۸ محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دفتر مون جائه این، رئیس جمهوری کره جنوبی اعلام کرد، محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان قرار است با رئیس جمهوری کره جنوبی روز چهارشنبه دیدار داشته باشد.

یکی از مقام‌های کره جنوبی همچنین اعلام کرد: دو طرف قرار است یکسری توافقنامه‌ها را برای تقویت همکاری در حوزه‌های مختلف شامل انرژی و خدمات عمومی امضا کنند.

عربستان، بزرگترین تأمین کننده نفت کره جنوبی محسوب می‌شود. کره جنوبی در چهار ماه نخست سال جاری میلادی ۱۰۱.۵ میلیون بشکه نفت از عربستان وارد کرده که البته ۲.۷ درصد از سال گذشته کمتر بوده است.

کره جنوبی همچنین متمایل به برنامه نیروگاه اتمی عربستان است. کمپانی تولید برق کره الکتریک ژوئیه سال گذشته میلادی درخواستش را برای ساخت نیروگاه‌های اتمی در عربستان مطرح کرد.

این سفر در پی گزارش اخیر سازمان ملل صورت می‌گیرد که عربستان را به قتل عمد جمال خاشقجی، روزنامه نگار مخالف سعودی در استانبول، ترکیه متهم کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: عربستان کره جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۶۹۳۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پادشاه عربستان بستری شد

 تلویزیون رسمی عربستان، امروز (چهارشنبه) اعلام کرد که «ملک سلمان بن عبدالعزیز» پادشاه این کشور در بیمارستان تخصصی «ملک فیصل» در شهر جده بستری شده است.

به گزارش ایرنا به نقل از «عربی ۲۱»، دیوان پادشاهی عربستان اعلام کرد که دلیل بستری ملک سلمان در بیمارستان، انجام معاینات دوره ای به مدت چند ساعت بوده است.

ملک سلمان بن عبدالعزیز در سال ۲۰۱۵ و پس از آنکه به مدت ۲ سال و نیم ولیعهد عربستان بود، به پادشاهی این کشور رسید.

ملک سلمان ۸۸ ساله، در ماه ژوئیه ۲۰۲۲ نیز برای انجام معاینات پزشکی در بیمارستان بستری شد و در سال ۲۰۲۰ نیز تحت عمل جراحی برداشتن طحال قرار گرفت.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • پادشاه عربستان به بیمارستان رفت
  • کار پادشاه عربستان به بیمارستان کشید؟ | دلیل بستری شدن ملک سلمان
  • پادشاه عربستان بستری شد
  • پادشاه عربستان به بیمارستان منتقل شد
  • برقراری پرواز‌های حج از خرداد امسال به مقصد عربستان
  • سرکنسول عربستان سعودی در مشهد تعیین شد + جزئیات
  • سرکنسول جدید عربستان در مشهد تعیین شد
  • بسته شدن پرونده ایستگاه خط ۷ مترو تهران
  • پرونده ایستگاه های اصلی خط ۷ مترو امسال بسته می شود
  • فیلم/ حضور سفیر عربستان در فرودگاه امام خمینی(ره)