Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-25@19:09:52 GMT

شروع سبز بورس/رشد ۲۱۸۰ واحدی شاخص کل

تاریخ انتشار: ۳ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۶۹۳۷۱

شروع سبز بورس/رشد ۲۱۸۰ واحدی شاخص کل

شاخص بورس که روز گذشته با رشد بیش از ۳۵۰۰ واحدی به سطح ۲۳۷ هزار واحد رسیده بود امروز (دوشنبه سوم تیر) نیز به این روند ادامه داد و در ساعات نخست با رشد بیش از ۲۱۸۰ واحدی در سطح ۲۳۸ هزار واحدی جای گرفت.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، شاخص بورس که روز گذشته (دوم تیر) با رشد بیش از 3500 واحدی به سطح 237 هزار واحد رسیده بود امروز (دوشنبه سوم تیر) نیز به این روند ادامه داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر این اساس در ساعات ابتدایی معاملات امروز شاخص کل با رشد بیش از 2180 واحدی در سطح 238 هزار واحدی جای گرفت.

 

نمادهای خساپا – سايپا، وتجارت - بانك تجارت، وپاسار - بانك پاسارگاد، خودرو - ايران‌ خودرو، تاصيكو - سرمايه گذاري صدرتامين، سفارس - سيمان فارس و خوزستان و فملي - ملي‌ صنايع‌ مس‌ ايران‌ امروز (3 تیر) جزو نمادهای پربیینده بورس هستند. بر اساس جداول معاملاتی امروز در ساعات نخست سومین روز از اولین هفته معاملاتی بورس در تیرماه نمادهای کگل با 341 واحد، فولاد با 232 واحد، فملی با 180 واحد، خودرو با 105 واحد، تاپیکو با 100 واحد، وصندوق با 92 واحد و پارس با 91 واحد رشد بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بورس گذاشتند.

 

این گزارش می افزاید: شاخص کل فرابورس نیز امروز (3 تیر) در آغاز معاملات با رشد ۴۰.۱۳ واحدی به پله ۳ هزار و ۸۶ واحدی رسید. بر این اساس ارزش کل معاملات از ۷۴۴ میلیارد ریال فراتر رفت که ناشی از دست به دست شدن ۱۳۵ میلیون سهم طی ۱۲ هزار نوبت معاملاتی است.

 

نمادهای پربیینده امروز صبح فرابورس نمادهای سمگا - گروه سرمايه گذاري ميراث فرهنگي، دي - بانك دي، كرمان - س. توسعه و عمران استان كرمان، حريل - ريل پردازسير، چكاپا - گروه صنايع كاغذ پارس، زاگرس - پتروشيمي زاگرس و ودي - بيمه دي هستند که در میان آنها سه نماد كرمان - س. توسعه و عمران استان كرمان، حريل - ريل پردازسير و ودي - بيمه دي صبح امروز با رنگ سرخ در نمایشگر به نمایش درآمدند و باقی نمادهای پربیینده فرابورس روند صعودی داشتند.

این در حالی است که بورس و اوراق بهادار روز گذشته (2 تیر) در ابتدای معاملات با رشد ۵۲۳.۹۰ واحدی در جایگاه ۲۳۴ هزار و ۴۰۹ واحدی قرار گرفت و روند رو به رشد داد و ستدها (2 تیرماه) باعث شد تا در پایان معاملات شاخص کل با ۳۵۷۳ واحد رشد معادل ۱.۵۳ درصد به ۲۳۷ هزار ۴۵۹ واحد، شاخص‌ قیمت «وزنی - ارزشی» با ۱۰۱۰ واحد افزایش معادل ۱.۵۳ درصد به ۶۷ هزار ۱۴۱ واحد، شاخص کل «هم وزن» با ۱۱۰۸ واحد افت معادل ۲ درصد به ۵۶ هزار و ۴۴۰ واحد، شاخص قیمت «هم وزن» با ۷۵۷ واحد کاهش، معادل ۲ درصد به ۳۸ هزار و ۵۹۷ واحد، شاخص آزاد شناور با ۴۰۱۸ واحد رشد، معادل ۱.۵۳ درصد به ۲۶۷ هزار و ۴۶۱ واحد، شاخص بازار اول با ۲۸۵۹ واحد افزایش معادل ۱.۶۴ درصد به ۱۷۷ هزار ۴۰ واحد و شاخص بازار دوم با ۶۰۸۱ واحد صعود معادل ۱.۳۳ درصد، به ۴۶۲ هزار و ۹۷۱ واحد برسد.

 

این گزارش می افزاید: نمادهای پربیننده صبح (دوم تیر) بورس نمادهای خساپا – سايپا، وتجارت - بانك تجارت، وپاسار - بانك پاسارگاد، خودرو - ايران‌ خودرو، فولاد - فولاد مباركه اصفهان، سفارس - سيمان فارس و خوزستان ورمپنا - گروه مپنا (سهامي عام) بودند که همگی در ساعات ابتدایی روز روند صعودی داشتند و بر این اساس وامید با 133 واحد، رمپنا با 112 واحد، فملی با 94 واحد، خودرو با 88 واحد، فولاد با 78 واحد، حکشتی با 79 واحد، فولاد با 78 واحد و اخابر با 72 واحد رشد در ابتدی روز بیشترین را بر شاخص کل بورس داشتند.

 

بررسی جداول معاملاتی روز گذشته ۷ نماد  کگل با ۱۳۷ واحد، پارس با ۱۲۵ واحد، وامید با ۱۲۳ واحد، وغدیر با ۱۱۳ واحد، همراه با ۱۰۹ واحد، مبین با ۱۰۹ واحد و رانفور با ۱۰۷ واحد رشد، بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بورس بر جای گذاشتند و قیمت سهام نمادهای کپشیر، غالبر، زپارس، سفار، غدام، لابسا و غسالم» بیشترین افزایش قیمت و نمادهای «بفجر، شفا، خمحور، کحافظ، دامین، کساوه و پسهند بیشترین کاهش قیمت را در بازار سهام رقم زدند و در تابلوهای بورس به ثبت رسیدند و به این ترتیب در پایان داد و ستدهای روز جاری بورس در ۵۷۹ هزار نوبت معاملاتی، ۲ میلیارد و ۷۴۰ میلیون برگه اوراق بهادار به ارزش ۹ هزار و ۹۱ میلیارد تومان در بورس معامله شد و ارزش بازار به ۹۰۲ هزار و ۵۸۸ میلیارد تومان رسید./

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: دهه کرامت اوقات فراغت کانون های فرهنگی هنری مساجد شیراز بیرجند مجلس نماز جمعه خبرگزاری شبستان مسجد شبستان بیرجند فرابورس معاملات بورس بورس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۶۹۳۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش بیش از ۱۳ هزار واحدی شاخص کل بورس/ فاز اصلاحی شاخص شروع شد؟

رباب وفایی کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: چند روز گذشته شاهد افزایش تقاضا و رشد شاخص در بازار بودیم، اما امروز عرضه بر تقاضا برتری پیدا کرد و اکثر نماد‌های شاخص ساز در منفی کار خود را به پایان رساندند. این اصلاح موقت فرصت مناسبی برای توجه به سهام جا مانده و خودنمایی مجدد بازیگر محور‌ها است.

این کارشناس بازار سرمایه می‌گوید: شایعه‌ای جدید در مورد واگذاری سهام تودلی خودروسازان دوباره به گوش می‌رسد که رنج‌های مثبت و استقبال از این صنعت را به همراه داشت. 

او افزود: امروز ارزش معاملات کل به ۹۴۵۸ میلیارد تومان رسید که از این مقدار ۵۰۳۳ میلیارد تومان سهم ارزش معاملات خرد بوده است. همچنین بازار ۵۲ میلیارد تومان ورود پول حقیقی را تجربه کرد. در پایان معاملات امروز تعداد ۳۶۸ نماد (۴۷ درصد) در مثبت و ۴۱۴ نماد (۵۳ درصد) در منفی به کار خود پایان دادند. پس از گذشت از سقف قبلی، بازار به تعادل رسیده و می‌توان همچنان به امید جبران جاماندگی بازار روی سهم‌های بازار سهامداری کرد.

او در نهایت بیان کرد: شاخص کل با بیش از ۱۳۴۰۰ واحد کاهش رو به رو شد و به سطح ۲ میلیون و ۳۰۳ هزار واحد رسید. این در حالی بود که شاخص هم‌وزن که نشان دهنده وضعیت کلی نماد‌های کوچک و متوسط است بارشد ۱۳۲۱ واحدی همراه شد.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی بورس

دیگر خبرها

  • رشد ۱۰۶۹ واحدی شاخص کل بورس
  • بورس تغییر جهت داد
  • رشد یک‌هزار واحدی شاخص بورس | افزایش ۷۶۳ هزار و ۶۵۶ واحدی شاخص کل
  • گزارش روزانه بورس ۵ اردیبهشت؛ رشد ۱۰۶۹ واحدی شاخص کل
  • رشد ۱۰۶۹ هزار واحدی شاخص بورس +نقشه
  • بورس امروز ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص و نمای بازار
  • افت ۱۳ هزار واحدی شاخص کل بورس/ شاخص هم‌وزن مثبت ماند
  • کاهش بیش از ۱۳ هزار واحدی شاخص کل بورس/ فاز اصلاحی شاخص شروع شد؟
  • بورس امروز ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص و نمای بازار
  • بورس امروز ۴ اردیبهشت۱۴۰۳ + شاخص و نمای بازار