Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، حمید شکری روز دوشنبه در جلسه مخاطرات زیست محیطی شهرستان افزود: شهرداری، دانشکده علوم پزشکی و دیگر دستگاه‌های متولی باید با جدیت به مسائل و مخاطرات زیست محیطی ورود کرده و تمامی دستگاه‌ها موظف هستند آئین نامه‌های بهداشتی مرتبط با شرایط را اعلام و بر ضوابط بهداشتی نظارت کنند.

وی افزود: مشکلات زیست محیطی نگهداری دام در داخل شهر در فصل تابستان تشدید و موجب اذیت شهروندان در برخی مناطق به خصوص مناطق حاشیه شهر می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی گفت: با گرم شدن هوا، بوی مشمئز کننده فضولات دامی همسایگان را آزار می‌دهد و حشرات را به محل‌های نگهداری احشام می‌کشاند.

شکری تاکید کرد: در مرحله اول به افرادی که در محدوده شهر اقدام به نگهداری دام می‌کنند اخطارهای لازم ارسال و در صورت عدم توجه نسبت به جمع آوری و پلمب محل اقدام شود.

وی همچنین به معضل سگ‌های ولگرد و حساسیت حامیان حیوانات اشاره کرد و گفت: زنده گیری سگ‌های ولگرد و تحویل به کمپ‌های نگهداری در منطقه از سوی شهرداری باید در اولویت قرار گیرد.

شکری اضافه کرد: تا آخر تیرماه گزارشی از تعداد سگ‌های جمع آوری شده به صورت روزانه از سوی شهرداری ارائه شود.

وی با اشاره به اینکه نباید مسئولیت کامل نگهداری سگ‌های ولگرد را به حامیان حیوانات سپرد، افزود: برخی از افراد به عنوان حامی حیوانات به این موضوع ورود کرده‌اند که باید شهرداری از ظرفیت و توان آنها استفاده کند و نباید بدون نظارت و برنامه ریزی مسئولیت کامل به آنها داده شود.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست مراغه نیز در این جلسه گفت: متأسفانه نگهداری دام و حیوانت اهلی در بافت‌های فرسوده و قدیمی روستایی از جمله جهانگیر، عشرت آباد و زینال آباد که در حال حاضر در محدوده شهر قرار گرفته‌اند همچنان ادامه دارد.

غلامرضا زارع با بیان اینکه مشکلات زیست محیطی و بهداشتی زیادی در این مناطق وجود دارد، گفت: در سال گذشته چهار مورد و در سه ماه نخست امسال ۱۲ مورد شکایت در این خصوص از سوی شهروندان داشتیم.

وی گفت: رهاسازی خود سرانه سگ‌های ولگرد در روستاهای شهرستان نیز از دیگر مشکلاتی است که در روزهای گذشته با آن مواجه بودیم.

شهرستان مراغه با حدود ۲۶۸ هزار نفر جمعیت در ۱۲۷ کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
۳۰۷۷/۹۸۸۰/‌۳۰۷۱

منبع: ایرنا

کلیدواژه: محیط زیست مراغه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۶۹۵۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف یک قلاده شیر از خانه یک متخلف در ساری

مأموران یگان حفاظت محیط زیست ساری یک قلاده توله شیر را از خانه باغ یک متخلف کشف و ضبط کردند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مازندران و به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان، مأموران یگان حفاظت محیط زیست ساری در پی انتشار تصاویری از یک توله شیر در فضای مجازی، اقدام به شناسایی متخلف کرده و با همکاری مأموران نیروی انتظامی و با داشتن حکم قضائی یک قلاده توله شیر را که به‌صورت غیر مجاز در خانه باغ (مخفیگاه) متخلف نگهداری می‌شد، کشف و ضبط کردند.

براساس این گزارش این متخلف به جرم نگهداری غیر قانونی حیوانات وحشی به مراجع قضائی معرفی و حیوان نیز به صورت موقت به پناهگاه حیات وحش سمسکنده انتقال داده شد تا به یکی از مراکز مجاز باغ وحش تحویل داده شود؛ نامبرده در حوزه شکار و صید سابقه‌دار بوده که در سنوات گذشته از باب خرید و فروش و نگهداری حیوانات وحشی، محکومیت کیفری داشته است.

کد خبر 747007

دیگر خبرها

  • تفکیک از مبدا زباله سبب کاهش جمعیت سگ‌های ولگرد می‌شود
  • کشف یک قلاده شیر از خانه یک متخلف در ساری
  • جمع آوری ته سیگار‌های رها شده در بوستان ملت رودسر
  • ورود دادستان قائم شهر برای حل معضل زیست محیطی (شیرآبه زباله)
  • تأثیرات زیست‌محیطی سطل زباله چوبی
  • جوسازی موذیانه مدعیان حمایت از حیوانات و معضل افزایش حیوانات ولگرد
  • روز زمین پاک، نمادی برای حفاظت از محیط زیست
  • بزرگ‌ترین معضل زیست‌محیطی قم فاضلاب است
  • محیط زیست، آب و خاک؛ مسائل مهم استان فارس هستند
  • عضو هیأت علمی دانشگاه تهران: پرسه ۴۰۰ هزار سگ ولگرد در استان تهران