Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-25@16:44:34 GMT

برآورد کلی خسارت سیلاب‌های اخیر در کشور

تاریخ انتشار: ۳ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۶۹۵۱۰

رئیس سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی کشور گفت: در سیلاب اخیر حدود ۵۵هزار میلیارد تومان به کشور خسارت وارد شد و اگر مخاطرات به‌صورت علمی شناسایی می‌شد بسیاری از این خسارت‌ها کمتر بود.

به گزارش «تابناک» به نقل از تسنیم از بیرجند، علیرضا شهیدی شامگاه یکشنبه در شورای معادن خراسان جنوبی در بیرجنداظهار داشت: سازمان زمین‌شناسی دارای دو بخش زمین‌شناسی و اکتشاف مواد معدنی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: در سیاست‌های سازمان زمین‌شناسی، تولید اطلاعات پایه در قالب نقشه‌های زمین‌شناسی و اکتشافی موجب تولید ثروت برای کشور می‌شود و در بخش اکتشاف مواد معدنی فعالیت‌های زمین‌شناسی نیز بیشتر ورود پیدا می‌کند و از ثروت تولید شده صیانت می‌کند.

رئیس سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور با بیان اینکه ۴۳ مخاطره اصلی در دنیا شناسایی شده که از این تعداد ۳۴ مخاطره در ایران می‌توان مشاهده کرد افزود: زمین‌شناسی و اکتشاف می‌توانند تولید ثروت خوبی برای کشور داشته باشند.

شهیدی تصریح کرد: در سیلاب اخیر حدود ۵۵ هزار میلیارد تومان به کشور خسارت وارد شد و اگر مخاطرات به صورت علمی شناسایی می‌شد بسیاری از این خسارت‌ها کمتر بود.

وی ادامه داد: سازمان زمین‌شناسی در سیستان و بلوچستان و خراسان بزرگ فعالیت بسیاری داشته و از سال ۸۳ تولید نقشه‌های زمین‌شناسی آغاز شده و این نقشه ۶ لایه دارد و در لایه زمین‌شناسی کار می‌کنیم.

رئیس سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی کشور با بیان اینکه در ژئوتوریسم کار‌های خوبی در استان انجام شده است خاطرنشان کرد: در سال‌های ۸۳، ۹۵ و ۹۶ دو پروژه ژئوفیزیک هوایی انجام دادیم و اکتشاف ذخایر پنهان زمین یکی از اهداف این پروژه‌ها است.

شهیدی اظهار کرد: زمین‌شناختی و اکتشافات نیز سبب تولید و صیانت از تولید معادن کشور می‌شود و تاکنون ۱۹ نقشه ۲۵ هزار در استان که هر نقشه ۱۵۵ کیلومتر بوده کار شده است.

وی با بیان اینکه کشور در اکتشاف ذخایر پنهان عقب بوده و به دنبال کاهش آن هستیم افزود: همچنین اکتشافات آب‌های کارستی در سطح کشور در حال انجام است و طرح ملی اکتشافات آب کارستی با اکتشاف مواد معدنی پنهان و شناسایی آب‌های زیرزمینی انجام می‌شود.

منبع: تابناک

کلیدواژه: سیلاب خسارت سازمان زمین شناسی گلوبال هاوک مصباح یزدی جبهه پایداری اف ای تی اف فرشاد احمدزاده پرونده الکترونیک سلامت مارک اسپر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۶۹۵۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خسارت بیش از ۸۸ میلیارد تومانی در پی بارش های اخیر در کلاله

فرهاد شیبک در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در پی بارش‌های اخیر که طی دو روز اخیر در استان داشتیم باعث شد تا شاهد آبگرفتگی و سیل در شهرستان کلاله باشیم.

وی افزود: در برآوردهای اولیه ای که انجام شده است ۸۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان خسارت وارد شده است.

هزار و ۳۰۰ هکتار از مزارع گندم دچار خوابیدگی شدند

فرماندار کلاله گفت: این بارش‌ها باعث شد تا ریزش، رانش و آب شستگی در چهار نقطه، خسارت به معابر نقاط روستایی در پنج نقطه اتفاق افتد و دیوار و سقف چند مدارس شهرستان دچار آسیب شود.

وی با اشاره به اینکه هزار و ۳۰۰ هکتار از مزارع گندم دچار خوابیدگی شدند، ادامه داد: ۷۵ کیلومتر از راه‌های بین مزارع شهرستان کلاله تخریب شدند.

شیبک اظهار کرد: این خسارت‌ها در اختیار سازمان مدیریت بحران قرار خواهد گرفت تا در صورت امکان اعتباراتی برای جبران اختصاص داده شود.

کد خبر 6088710

دیگر خبرها

  • خسارت بیش از ۸۸ میلیارد تومانی در پی بارش های اخیر در کلاله
  • سیلاب هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال به آزادشهر و رامیان خسارت زد
  • اختصاص ۱۸ هزار میلیارد ریال برای اصلاح مسیل و شبکه آب ایلام
  • باران سیل‌آسای زواره خشت‌های شهر را با خود برد
  • ۱۷ گروه ارزیاب خسارت سیل اصفهان را برآورد می‌کنند
  • تا ۲۴ ساعت آینده میزان خسارت‌ها برآورد می‌شود
  • این شهر بحرانی‌ترین کانون فرونشست زمین در کشور
  • فرونشست زمین در میدان امام حسین(ع) یزد با بارش‌های اخیر
  • هواشناسی ایران / احتمال وقوع سیلاب در ۶ استان کشور
  • تشدید بارش در ۶ استان/ احتمال وقوع سیلاب