Web Analytics Made Easy - Statcounter

۱۰ بهمن سال گذشته رمز ارز پیمان از سوی شرکت ققنوس با همکاری ۴ بانک پارسیان، پاسارگاد، ملی و ملت با پشتوانه طلا معرفی شد و حالا با انجام مقدمات ارائه آن به زودی با عرضه اولین رمزارز ایرانی شاهد تحول در بازار خواهیم بود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، رمز ارز یک پول دیجیتالی غیرمتمرکز است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ارزهای رمزنگاری شده می‌توانند مانند سایر ارزهای فیات ( بدون پشتوانه) قابلیت مبادله، انجام تراکنش، خرید آنلاین داشته باشند. بیت کوین در سال ۲۰۰۹ به عنوان اولین ارز رمزپایه غیر متمرکز ایجاد شد. از آن زمان تاکنون ارزهای رمزنگاری شده متعددی ایجاد شده‌اند که بسیاری از آن‌ها ارزهای جایگزین بیت کوین نیز نامیده می‌شوند.

 

ارزهای رمزنگاری شده به صورت غیرمتمرکز کنترل می‌شوند که در مقابل نظام‌های بانکداری متمرکز قرار می‌گیرد.غیرمتمرکز سازی در ارزهای رمزنگاری شده از طریق تکنولوژی زنجیره بلوکی امکان‌پذیر شده‌است که خود یکی از انواع دفتر کل توزیع شده است.

 

مشهورترین ارز رمزنگاری شده موسوم به بیت کوین است. هر بیت‌کوین سلسله‌ای از کد و ارقام است که ویژگی خاصی دارند. اگر این اعداد را درون یک عملگر معلوم وارد نماییم، خروجی آن عددی به اندازه‌ی کافی رند خواهد بود. مبادله‌ ارزهای رمزنگاری شده به قوانین کشوری و بین‌کشوری وابسته است که می‌تواند به رسمیت شناخته شدن و معتبر دانستن آن را به خود مربوط سازد اما آمار جهانی نشان از پیشرفت غیرقابل کتمان پذیرش ارزهای رمزی به عنوان وسایل مبادله طی زمانی کوتاه (کمتر از یک دهه) دارد.

 

بنابراین گزارش در کشور ما نیز صحبت‌ها مبنی بر تولید یک رمز ارز ملی در دولت دوازدهم به میان آمد که بر این اساس اداره نظام‌های پرداخت معاونت فناوری‌های نوین بانک مرکزی، نسخه ۰.۰ قوانین حوزه رمزارز را بر روی سایت خود قرار داد. این قواعد در ۱۳ صفحه و ۷ سرفصل الزامات حوزه رمزارزهای جهان‌روا،  الزامات ICO،  الزامات حوزه رمزارز بانک مرکزی، الزامات حوزه رمزارز منطقه‌ای، الزامات عمومی صرافی‌ها،  الزامات عمومی حوزه کیف پول‌های رمزارزی و استخراج  تدوین شده‌اند.

 

به دنبال آن 10 بهمن سال گذشته در حاشیه هشتمین همایش بانکداری الکترونیک و نظام پرداخت، رمز ارز پیمان از سوی شرکت ققنوس با همکاری ۴ بانک پارسیان، پاسارگاد، ملی و ملت با پشتوانه طلا معرفی شد. «ولی الله فاطمی» مدیرعامل شرکت ققنوس در این مراسم با اشاره به بستر ایجاد شده تاکید کرد که ققنوس توانسته با کمک بانک‌های فوق یک بستر مطمئن و کارآمد برای عرضه توکن اولیه‌شان بسازد.

 

 نام رمز ارز بستر ققنوس، پیمان است که یک میلیارد واحد از آن توزیع می‌شود، این شبکه چهار میزبان بانکی از جمله بانک‌های ملی، ملت، پاسارگاد و پارسیان و گروه توسن دارد که پشتوانه آن طلا است. بر این اساس این بانک‌ها یک میلیارد پیمان با پشتوانه طلا صادر می‌کنند. در این میان ۲۰۰ میلیون پیمان برای میزبانان جدید صادر می‌شود و ۱۵۰ میلیون پیمان برای مردم عادی که طلای خود را به بانک ببرند و پیمان بگیرند. از سوی دیگر هم ۶۰۰ میلیون پیمان به صورت ماهانه با توجه به نیاز بازار صادر می‌شود.

 

با هماهنگی های انجام شده ۲ کیلو طلا تامین شده و قرار است بر اساس معادل طلا پیمان در اختیار میزبانان عرضه شود. شرکت ققنوس کنسرسیومی شامل پنج سهامدار تک‌وستا (هولدینگ توسن)، داده‌ورزی سداد (بانک ملی)، گروه داده‌پردازی پارسیان (بانک پارسیان)، گروه فناوران هوشمند بهسازان فردا (بانک ملت) و فناپ (بانک پاسارگاد) است.

 

یک توکن دارایی پیمان بر بستر ققنوس که حاصل همکاری بلاک‌چینی بانک‌های ملی، ملت، پارسیان و پاسارگاد است  با پشتوانه طلا به میزان سی (۳۰) سوت و عیار ۲۴ (حداقل استاندارد ۹۹۵) است که نقدشوندگی آن از سوی همه میزبان‌ها، طبق شرایط سپیدنامه تضمین می‌شود و برای تسهیل معاملات سایر توکن‌ها، اعم از توکن گواهی یا توکن دارایی در شبکه بکار می‌رود؛ این دارایی به عنوان تنها گزینه وصول کارمزد تراکنش‌های درون‌شبکه شناخته می‌شود. توکن می‌تواند در قالب کیف پول در اختیار مردم قرار بگیرد.

 

طبق آخرین خبرها از این رمز ارز در مراسم کلید گذاری شبکه ققنوس و در سپیدنامه منتشر شده از سوی این شرکت اعلام شد که توکن پیمان با پشتوانه طلا به عنوان اولین محصول از اول تیر ماه به صورت محدود در عرضه می شود. همچنین کیف پول ققنوس نیز برای استفاده خریداران رمز ارز پیمان در دسترس خواهد گرفت که در این راستا تا به امروز از میزبانان شبکه ققنوس، چند میزبان نسبت به ارائه کیف پول خود اعلام آمادگی کرده‌اند که نشان می‌دهد شرایط عرضه اولیه توکن ارز رمزنگار پیمان  آماده است و این عرضه به زودی آغاز می شود و تمامی شرایط برای عرضه اولیه آماده است.

 

مدیرعامل ققنوس در خصوص عرضه اولیه توکن پیمان که در سپیدنامه ققنوس نیز به آن تاکید شده بود به ایبنا گفته است: «توکن پیمان به عنوان نخستین ارز رمزنگار ایرانی با پشتوانه طلا  قرار بود از ابتدای تیر ماه عرضه شود و در تصمیمات اجرایی نسبت به عرضه این توکن در مرحله اول صرفا برای مشتریان میزبانان تصمیم گیری شد  تا پس از طی شدن یک دوره زمانی عرضه عمومی پیمان انجام شود.»

 

«ولی الله فاطمی» با بیان این که تمامی شرایط برای عرضه اولیه پیمان فراهم است، گفته است: «یکی از بحث‌های بسیار مهم در خصوص عرضه اولیه پیمان به عنوان رمز ارزی با پشتوانه طلا موضوع تامین طلا است؛ هم اکنون تمامی اقدامات لازم در زیرساخت‌های  فنی و کیف پول برای عرضه اولیه پیمان انجام شده و با تامین طلا فرآیند عرضه توکن پیمان آغاز خواهد شد. با توجه به دستور بانک مرکزی به منظور عدم ایجاد فشار در بازار طلای داخلی و با توجه به اینکه واردات طلا مجاز شناخته شده، تصمیم گرفته شد تا طلای مورد نیاز از خارج از کشور خریداری و به داخل کشور وارد شود که با توجه به ضرورت تامین ۳۰ کیلوگرم طلا توسط هر میزبان، بالغ بر ۱۵۰ کیلوگرم  طلا توسط ۵ میزبان وارد کشور شده و در حال انجام مراحل گمرکی و پس از آن رویت توسط نمایندگان میزبانان انجام می‌شود تا عرضه اولیه اولین ارز رمزنگار ایرانی کلید بخورد.»

 

به گفته وی تاخیر در عدم عرضه اولیه توکن پیمان که قرار بود از ابتدای تیر ماه انجام شود به دلیل چالش‌ها و پیچیده بودن فرآیند خرید طلا از خارج از کشور و واردات آن به داخل به دلیل این که طلا اولین کالایی بوده که برای ایران تحریم شده بوده و از طرف دیگر موضوعات گمرکی و رویت نمایندگان زمانبر است اما در نهایت در روزهای آینده رمز ارز پیمان عرضه می‌شود.

 

بنابرگزارش شبستان در مبادلات رمز ارز پیمان هیچگونه محدودیتی وجود ندارد و صاحبان این ارز رمزنگار می‌توانند توکن را با یکدیگر مبادله کنند و در زمینه معاملات محدودیتی نیست؛ ققنوس به دنبال توکنیزاسیون املاک و اموال مازاد بانک‌ها است و در ادامه به دنبال فعالیت در سایر سرمایه‌های مالی خواهیم بود تا دارایی‌های منجمد را به چرخه اقتصاد وارد کند که بر اساس دغدغه کارشناسان به منظور جلوگیری از ایجاد تورم به دنبال خلق ارزش افزوده ملی در کشور با حمایت از تولید و کمک به اقتصاد کشور است./

 

 

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: دهه کرامت کانون های فرهنگی هنری مساجد اوقات فراغت شیراز نماز جمعه خبرگزاری شبستان خطبه نماز جمعه خطبه های نماز جمعه استان بوشهر بیرجند توکن رمزارز ققنوس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۶۹۵۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۶ هزار میلیارد ریال اعتبار مالیات بر ارزش افزوده در زنجان هزینه شد

فیروز شکوری مدیرکل امور مالیاتی استان زنجان گفت: سال گذشته بیش از ۱۷ هزار میلیارد ریال از محل اعتبارات مالیات بر ارزش افزوده به حساب شهرداری‌ها، دهیاری‌ها و روستاهای فاقد دهیاری استان واریز شد.

وی ادامه داد: در سال ۱۴۰۱ نیز ۱۶ هزار میلیارد ریال از سوی امور مالیاتی به شهرداری ها و دهیاری های استان پرداخت و چهار هزار میلیارد ریال نیز بابت یک درصد بهداشت به خزانه واریز شد.

مدیرکل امور مالیاتی استان زنجان درآمد مالیاتی را منبعی پایدار و سالم برای تامین هزینه ها عنوان کرد و افزود: علاوه بر این موارد، مالیات، کارکرد تنظیم‌گری در بازار را نیز دارد.

شکوری با بیان اینکه یکی از سیاست های دولت سیزدهم تمرکز جدی بر مالیات است،‌گفت: در این راستا تلاش دولت ایجاد یک نظام مالیاتی موفق و عادلانه است تا این مهم در رفاه عمومی و عمران و آبادانی کشور تاثیرگذار باشد.

مدیرکل امور مالیاتی استان زنجان به لزوم نهادینه کردن فرهنگ مالیاتی تاکید کرد و افزود: وقتی پرداخت مالیات در جامعه نهادینه شود، پاسخگویی نهادهای اجرایی نیز در خصوص هزینه کرد منابع افزایش می یابد.

شکوری اظهار کرد: هزینه کرد مالیات در عمران و آبادانی شهرها و روستاها موجب فرهنگ سازی و تشویق و ترغیب مردم به پرداخت به موقع مالیات می شود.

وی گفت: بیش از ۹۵ درصد از درآمدهای استان از طریق مالیات تامین می شود.

باشگاه خبرنگاران جوان زنجان زنجان

دیگر خبرها

  • اولین عرضه خودرو‌های برقی در روز‌های آینده
  • ۳۶ هزار میلیارد ریال اعتبار مالیات بر ارزش افزوده در زنجان هزینه شد
  • نحوه پرداخت عوارض آلایندگی به شهرهای استان بوشهر صحیح نیست
  • انتقادها از افزایش مالیات ارزش افزوده چای بالا گرفت/ کالا گران و قاچاق زیاد می شود
  • سازمان بازرسی کل کشور به ماجرای «نوکیای ایرانی» ورود کند
  • ◄ بازار چای بحرانی و کار قاچاقچیان چای سکه می شود!
  • آیا ارزش افزوده همان هیولایی است که از آن می‌ترسیم؟
  • مالیات بر ارزش افزوده کالاهای اساسی، دارو و شیر خشک یک درصد شد
  • عرضه رمان ایرانی «باغ کَج» در بازار نشر
  • بخش معدن آذربایجان شرقی بیشترین ارزش افزوده را دارد