Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@13:36:55 GMT

ابراز نگرانی گوترش نسبت به اوضاع اتیوپی

تاریخ انتشار: ۳ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۶۹۶۲۰

ابراز نگرانی گوترش نسبت به اوضاع اتیوپی

دبیرکل سازمان ملل نسبت به وضعیت اتیوپی و ترور رئیس ستاد ارتش و فرماندار ایالت "أمهرا" ابراز نگرانی شدید کرد و خواستار خویشتنداری تمامی طرف‌ها شد.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، استفان دوجاریک، سخنگوی آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل در بیانیه‌ای اعلام کرد که گوترش نسبت به رخدادهای خونینی که اخیرا در اتیوپی رخ داد، ابراز نگرانی شدید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه افزود: گوترش ضمن محکوم کردن این رخدادها، خواستار خویشتنداری تمامی طرف‌ها،‌ ممانعت از خشونت و هر گونه فعالیتی است که صلح و ثبات در اتیوپی را از بین می‌برد.

دبیرکل سازمان ملل از پایبندی نخست وزیر و دولت اتیوپی در زمینه ارجاع عاملان این اقدامات به دادگاه استقبال کرد.

گوترش تاکید کرد که سازمان ملل همچنان به حمایت از تلاش‌های دولت اتیوپی در راستای مقابله با چالش‌های مداوم  این کشور پایبند است.

عصر روز شنبه رئیس ستاد ارتش اتیوپی در جریان یک تیراندازی مرتبط با تلاش کودتای نافرجام کشته شد و پس از چند ساعت نیز  فرماندار  ایالت "أمهرا" و مشاورش در جریان این تلاش کودتا علیه دولت محلی واقع در شمال غرب این کشور ترور شدند.

پیشتر  دفتر آبی احمد، نخست وزیر اتیوپی در بیانیه‌ای در توییتر از تلاش برای کودتایی هماهنگ‌ شده علیه دولت محلی در منطقه "أمهرا" خبر داده بود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: آنتونیو گوترش اتیوپی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۶۹۶۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ابراز امیدواری وزیر نفت برای آغاز صادرات گاز به پاکستان

وزیر نفت ابراز امیدواری کرد که صادرات گاز به پاکستان در دولت سیزدهم آغاز شود. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، جواد اوجی، وزیر نفت پس از دیدار با همتای پاکستانی خود اظهار داشت: مسئولان پاکستان بسیار امیدوار بودند این خط لوله اجرایی شود و عملیات تزریق گاز آغاز شود.

وی افزود: پاکستانی‌ها در حال تنظیم قرارداد با شرکت‌های مختلف هستند تا ان‌شاالله در همین دولت شاهد تزریق گاز به سمت پاکستان براساس آن قرارداد بین‌المللی که بین ایران و پاکستان منعقد شده بود، باشیم.

وزرای نفت ایران و پاکستان دوطرف میز مذاکره تجارت گازی

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • جهاد اسلامی: برپایی دولت فلسطینی بر اساس توافق اسلو یک فریب بزرگ است
  • محیط زیست به مثابه تمام دولت/تلنگری به طرفداران گفتمان سازش/نگرانی تمام‌نشدنی یک واگذاری
  • آمریکا بر جنایت های اسرائیل در غزه سرپوش می گذارد
  • آمریکا بر جنایت های اسرائیل در غزه سرپوش می گذارد 
  • دستور رئیس‌ جمهور برای اختصاص ۲۰۰ خودرو به کتابخانه سیار
  • سفیر ایران: خاندوزی هفته آینده به عربستان می رود
  • ازسرگیری تلاش‌ها برای برقراری صلح در یمن
  • تمجید دروسی از آزمون
  • ابراز امیدواری وزیر نفت برای آغاز صادرات گاز به پاکستان
  • بر باد رفته؛ ۷ ستونی که از اسرائیل فروریخت | تل‌آویو دیگر قادر به مدیریت اوضاع نیست