Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-18@10:42:59 GMT

وجود 23 مدرسه تخریبی و 10 کلاس کپری در خاش

تاریخ انتشار: ۳ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۶۹۶۷۸

وجود 23 مدرسه تخریبی و 10 کلاس کپری در خاش

‌مدیر آموزش و پرورش خاش با اشاره به وجود ۲۳ مدرسه تخریبی، ۱۰ کلاس کپری و ۲۶ کانکس در این شهرستان گفت: افزون بر ۱۵۰ کلاس درس در این خاش کمبود داریم.

خالد کرد در دیدار فرهنگیان خاش با فرماندار این شهرستان بیان کرد: هم اینک ۱۴۵۱ فرد بازمانده از تحصیل در مقطع ابتدایی و ۱۳۰۰ بازمانده از تحصیل در مقطع متوسطه داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به فعالیت ۱۷۶۴ نیروی فرهنگی در خاش افزود: ۲۲۰ نیروی فرهنگی برای مدارس ابتدایی و متوسطه این شهرستان کمبود وجود دارد.

وی اظهار کرد: جذب دانش آموزان در مقطع پیش دبستانی خاش ۴۰ درصد بوده که با تلاش‌های صورت گرفته طی سال قبل توانستیم آمار جذب را به حدود ۷۰ درصد برسانیم.

کرد ادامه داد: در سال تحصیلی ۹۷ - ۹۸ افزون بر ۳۸ هزار دانش آموز در ۳۳۷ مدرسه این شهرستان به فراگیری علم مشغول بودند.

مدیر آموزش و پرورش خاش با اشاره به اینکه طرح آموزشی تولید در مدارس را دنبال می‌کنیم بیان کرد: تلاش ما بر این است در سال تحصیلی آینده هر مدرسه به کارگاه تولیدی تبدیل بشود و به مانند امسال طرح هر دانش آموز یک نهال را هم با هدف ترویج فرهنگ درختکاری در اولویت داریم.

صاحب گل صالحی فرماندار خاش هم با تاکید بر اینکه فرهنگ پرسشگری، مطالبه گری، نقد کردن و زیست اجتماعی باید در مدارس نهادینه شود، گفت: علاوه بر توجه به مباحث فنی و مهارتی؛ باید آموزش مهارت‌های زندگی در مدارس در اولویت قرار گیرد زیرا اعتقاد داریم انباشت تحصیل‌کردگان بدون مهارت باری بر دوش جامعه بوده و افراد فاقد مهارت و شغل آسیب‌های اجتماعی را افزایش می‌دهند.

وی متذکر شد: هدف‌گذاری برای تحصیل علم در مدارس و دانشگاه‌ها باید ایجاد شغل و تقویت نشاط اجتماعی باشد.

فرماندار خاش در ادامه اهمیت خدمت رسانی به خانواده‌های معظم شاهد و ایثارگر توجه به مباحث فرهنگی و هنری و رونق دادن صنعت گردشگری و ضرورت معرفی آثار گردشگری خاش، تفتان و ایرندگان و کارواندر و ترویج فرهنگ مطالعه کتاب را یادآوری کرد./ ایسنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۶۹۶۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمدید ثبت نام آزمون مدارس استعداد‌های درخشان 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان، رئیس مدارس استعداد‌های درخشان استان همدان با بیان اینکه امسال برای مدارس سمپاد و نمونه دولتی یک آزمون برگزار می‌شود و داوطلبان می‌توانند هنگام ثبت نام اولویت‌های خود را برای هریک از این مدارس مشخص کنند گفت: آزمون امسال با همکاری سازمان استعداد‌های درخشان و مرکز آزمون‌های وزارت آموزش و پرورش برگزار می‌شود.

ساده دل با بیان اینکه شرط شرکت در آزمون پذیرش در مقطع هفتم را داشتن تمام نمرات خیلی خوب در ترم پایان کلاس پنجم و ترم اول کلاس ششم و شرط شرکت در آزمون پذیرش در مقطع دهم را داشتن معدل ۱۹ در ترم پایانی کلاس هشتم و ترم اول کلاس نهم عنوان کرد و افزود: دانش آموزان سمپادی هم که معدل آنها از ۱۸ پایین‌تر بوده برای ادامه تحصیل در مدارس سمپاد باید در آزمون شرکت کنند.

او تصریح کرد: ظرفیت پذیرش در مدارس استعداد‌های درخشان امسال ۴۶۶ نفر در پایه‌ی هفتم و ۷۷۳ نفر در پایه‌ی دهم است و طبق آیین نامه مدارس سمپاد هر دانش آموزی که پذیرفته شود به دلیل مسائل مالی از تحصیل در این مدارس محروم نخواهد شد.

استان همدان در شش منطقه آموزشی دارای مدارس استعداد‌های درخشان است.

دیگر خبرها

  • کسری ۳۳۱ هزار متر مربعی فضای آموزشی در کردستان
  • تحویل ۴۵۰ کلاس درس به آموزش و پرورش استان اصفهان
  • دست کوتاه ۳۰ هزار کودک معلول از تحصیل / کمبود مدرسه و دشواری رفت‌وآمد
  • مدارس زاهدان و ۴ شهرستان کرمان چهارشنبه تعطیل شد
  • مدارس چهار شهرستان شرقی کرمان چهارشنبه تعطیل شد
  • تمدید ثبت نام آزمون مدارس استعداد‌های درخشان
  • جبران کمبود ۵هزار کلاس درس در خراسان رضوی تا سه سال آینده
  • تمدید ثبت نام آزمون مدارس استعداد‌های درخشان 
  • ۱۰۳ مدرسه در استان بوشهر تکمیل و به بهره برداری رسید
  • آغاز ثبت‌نام کلاس اولی‌ها در مدارس از ۱۵ اردیبهشت