Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-25@08:58:52 GMT

جزئیات آماری کارت کنکور ۹۸ +جدول

تاریخ انتشار: ۳ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۶۹۷۴۳

جزئیات آماری کارت کنکور ۹۸ +جدول

مشاور عالی سازمان سنجش از صدور یک میلیون و ۳۵۳ هزار و ۳۲۴ کارت ورود به جلسه آزمون برای کنکور ۹۸ خبر داد و گفت: توزیع اینترنتی کارت از روز ۹ تا ۱۲ تیرماه ۹۸ آغاز می شود.

به گزارش مشرق، حسین توکلی افزود: آزمون سراسری سال ۹۸ برای رشته‌های تحصیلی با آزمون دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی برای پذیرش دانشجو در دوره‌های روزانه، نوبت دوم (شبانه)، پیام نور، غیرانتفاعی، دوره‌های نیمه حضوری، مجازی، پردیس خودگردان و ظرفیت مازاد دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی و رشته‌های تحصیلی با آزمون دانشگاه آزاد اسلامی برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: برای رشته‌های تحصیلی با آزمون کنکور سراسری سال ۹۸ تعداد یک میلیون و ۱۱۹ هزار و ۱۵ داوطلب ثبت نام کرده‌اند که از این تعداد ۱۶۴ هزار و ۲۴۱ نفر در گروه ریاضی و فنی، تعداد ۶۳۷ هزار و ۲۴۶ نفر در گروه علوم تجربی، تعداد ۲۸۲ هزار و ۳۰۶ نفر در گروه علوم انسانی، تعداد ۲۵ هزار و ۱۳۵ نفر در گروه هنر و تعداد ۱۰ هزار و ۸۷ نفر در گروه زبان‌های خارجی ثبت نام کردند.

بیشتر بخوانید: انهدام باند کلاهبرداری فروش سؤالات کنکور جزئیات سهمیه کنکور ۹۸ برای داوطلبان مناطق سیل زده

مشاور عالی سازمان سنجش یادآور شد: از تعداد یک میلیون و ۱۱۹ هزار و ۱۵ داوطلب ثبت نام کننده تعداد ۶۴۸ هزار و ۸۴۵ نفر زن (معادل ۵۷.۹۸ درصد داوطلبان) و ۴۷۰ هزار و ۱۷۰ نفر مرد (معادل ۴۲.۰۲ درصد داوطلبان) هستند.

وی خاطرنشان کرد: آمار ثبت نام کنندگان در کنکور سال ۹۸ نسبت به آمار ثبت نام کنندگان در سال ۹۷ تعداد ۶۴ هزار و ۷۹۷ نفر بیشتر است.

توکلی یادآور شد: از تعداد یک میلیون و ۱۱۹ هزار و ۱۵ داوطلب ثبت نام کننده تعداد ۵۷۷ هزار و ۲۵۵ نفر از داوطلبان دارای دیپلم نظام آموزشی جدید ۳-۳-۶ و تعداد ۵۴۱ هزار و ۷۶۰ نفر از داوطلبان دارای دیپلم نظام آموزشی قدیم و مدرک پیش دانشگاهی هستند. به عبارت دیگر ۵۱.۵۹ درصد داوطلبان دارای دیپلم نظام جدید و ۴۸.۴۱ درصد داوطلبان دارای نظام قدیم هستند.

وی اضافه کرد: همچنین تعداد ۲۳۴ هزار و ۱۰۹ نفر از داوطلبان علاوه بر انتخاب گروه آزمایشی اصلی خود گروه‌های آزمایشی دوم و یا سوم (هنر و زبان‌های خارجی) را نیز انتخاب کرده‌اند. تعداد ۷۸ هزار و ۵۸۵ داوطلب علاوه بر گروه اصلی گروه آزمایشی هنر را انتخاب کرده‌اند و همچنین تعداد ۱۵۵ هزار و ۵۲۴ داوطلب علاوه بر گروه اصلی گروه آزمایشی زبان را انتخاب کرده‌اند.

مشاور عالی سازمان سنجش گفت: به این ترتیب برای گروه آزمایشی هنر ۱۰۳ هزار و ۷۲۰ کارت و برای گروه آزمایشی زبان‌های خارجی ۱۶۵ هزار و ۶۱۱ کارت صادر شده است. از تعداد ۲۳۴ هزار و ۱۰۹ داوطلبی که علاقمندی دوم و سوم را اعلام کرده‌اند تعداد ۱۵۲ هزار و ۸۷۸ داوطلب زن و تعداد ۸۱ هزار و ۲۳۱ داوطلب مرد هستند.

وی یادآور شد: با توجه به تعداد یک میلیون و ۱۱۹ هزار و ۱۵ داوطلب واقعی و تعداد علاقمندان به گروه‌های آزمایشی دوم و سوم (هنر و زبان‌های خارجی) برای برگزاری آزمون سراسری سال ۹۸ تعداد یک میلیون و ۳۵۳ هزار و ۳۲۴ کارت ورود به جلسه آزمون صادر شده است.

آمار کارت و داوطلب در کنکور سراسری ۹۸ به تفکیک گروه‌های آزمایشی

توکلی افزود: کارت شرکت در آزمون تمامی گروه‌های آزمایشی به همراه برگه راهنمای آزمون سراسری از ۹ تیرماه تا ۱۲ تیرماه ۹۸ برای مشاهده و پرینت کارت بر روی سایت سازمان سنجش منتشر می‌شود. کلیه داوطلبان لازم است نسبت به دریافت پرینت کارت و برگه راهنمای آزمون در مهلت مقرر اقدام کنند.

وی افزود: بر اساس برنامه زمان بندی شده آزمون عمومی و اختصاصی داوطلبان گروه‌های آزمایشی ریاضی و فنی و علوم انسانی در صبح پنجشنبه ۱۳ تیرماه، آزمون داوطلبان گروه هنر در بعدازظهر پنجشنبه ۱۳ تیر، آزمون داوطلبان گروه علوم تجربی در صبح جمعه ۱۴ تیر و آزمون داوطلبان گروه آزمایشی زبان‌های خارجی در بعدازظهر جمعه ۱۴ تیر ۹۸ در ۳۸۱ شهرستان و بخش مختلف کشور و ۵۱۸ حوزه امتحانی برگزار خواهد شد.

مشاور عالی سازمان سنجش تاکید کرد: با توجه به وجود دو نوع نظام آموزشی متوسط سوالات کنکور بر اساس نوع نظام آموزشی طراحی شده است. در کنکور سال ۹۸ برای دیپلم نظام آموزشی جدید ۳-۳-۶ یک نوع سوال و برای نظام آموزشی قدیم یک نوع سوال دیگر طراحی شده است.

وی خاطرنشان کرد: پس از برگزاری آزمون و پس از تصحیح برگه‌ها، کارنامه اولیه در دهه دوم مردادماه ۹۸ منتشر می‌شود. داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته می‌شوند با در نظر گرفتن ظرفیت دانشگاه‌ها در مهلت اعلام شده نسبت به انتخاب رشته اقدام کنند.

توکلی اظهار داشت: نتایج نهایی آزمون سراسری سال ۹۸ در نیمه دوم شهریورماه ۹۸ منتشر می‌شود.

منبع: مهر

منبع: مشرق

کلیدواژه: وعده های روحانی بازار سکه و ارز پهپاد آمریکایی لیگ ملت های والیبال حسین توکلی دانشگاه آزاد اسلامی دانشگاه های ایران سازمان سنجش کنکور 98

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۶۹۷۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین مهلت توزیع کارت کنکور/ آغاز رقابت داوطلبان از فردا

مهلت توزیع کارت ورود به جلسه نوبت اول آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ امروز پایان می‌یابد و رقابت داوطلبان از فردا آغاز می‌شود.

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، مهلت دریافت کارت شرکت در آزمون داوطلبان نوبت اول آزمون سراسری به همراه راهنمای شرکت در آزمون تا امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ماه در سامانه جامع آزمون سراسری در درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور برای مشاهده و پرینت فعال است.

داوطلبان باید با ورود به کارپوشه خود از طریق درج کدملی/ شناسه یکتا و رمز عبور یک نسخه پرینت از راهنما و کارت شرکت در آزمون تهیه کنند. داوطلبانی که در ۲ گروه آزمایشی شامل یک گروه آزمایشی اصلی (علوم ریاضی، علوم انسانی و علوم تجربی) به همراه یکی از گروه‌های آزمایشی هنر یا زبان‌های خارجی متقاضی شده‌اند، دارای دو کارت هستند.

برای داوطلبانی که برای پذیرش در آزمون پذیرش دانشجو- معلم اعلام علاقه مندی کرده‌اند نیز در گروه آزمایشی مربوطه منحصراً یک کارت ورود به جلسه منتشر شده است. این دسته از داوطلبان باید علاوه بر پاسخگویی به دفترچه‌های سؤالات آزمون اختصاصی مربوط به گروه آزمایشی انتخابی، به دفترچه سوالات اختصاصی آزمون پذیرش دانشجو- معلم نیز پاسخ دهند.

برای شرکت در جلسه آزمون همراه داشتن پرینت کارت شرکت در آزمون و هم‌چنین اصل کارت ملی و یا اصل شناسنامه عکس‌دار و ارائه آن الزامی است. فرآیند برگزاری آزمون صبح‌ها رأس ساعت ۸:۰۰ (هشت) و بعدازظهر ساعت ۱۴:۳۰ (دو و نیم بعدازظهر) آغاز می‌شود و دربِ حوزه‌های امتحانی به ترتیب رأس ساعت ۷:۳۰ صبح و ۱۴:۰۰ (دو بعدازظهر) بسته خواهد شد.

معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به جزئیات برگزاری نوبت اول آزمون سراسری سال ۱۴۰۳، گفت: در این آزمون در مجموع یک میلیون و ۱۵۲ هزار و ۵۱۸ داوطلب ثبت نام کرده‌اند که ۶۳ درصد آن‌ها زن و ۳۷ درصد مرد هستند. در آزمون اختصاصی پذیرش دانشجو- معلم نیز ۶۶۰ هزار و ۳۹۳ نفر ثبت نام کرده‌اند که از این تعداد ۶۶ درصد زن و ۳۴ درصد مرد هستند.

گروه علوم تجربی با بیش از ۵۰۱ هزار داوطلب و گروه علوم ریاضی با بیش از ۱۲۸ هزار داوطلب بیشترین و کمترین تعداد داوطلبین در میان گروه‌های آزمایشی اصلی را به خود اختصاص داده‌اند.

آزمون گروه‌های آزمایشی علوم ریاضی و فنی و علوم انسانی صبح روز پنجشنبه ۶ اردیبهشت ماه، هنر و زبان‌های خارجی عصر همان روز و گروه آزمایشی علوم تجربی صبح روز جمعه ۷ اردیبهشت ماه در ۴۱۲ شهر، ۶۲۴ حوزه اصلی و ۱۹۹۳ حوزه فرعی برگزار خواهد شد.

دیگر خبرها

  • امروز آخرین مهلت دریافت کارت ورود به جلسۀ کنکور
  • آخرین مهلت توزیع کارت کنکور؛ آغاز رقابت داوطلبان از فردا
  • میزبانی دانشگاه آزاد بجنورد از داوطلبان کنکور سراسری در سه گروه آزمایشی اصلی
  • آخرین مهلت توزیع کارت کنکور/ آغاز رقابت داوطلبان از فردا
  • صدور کارت برای بیش از ۱۹ هزار کنکوری در کهگیلویه و بویراحمد
  • بیش از ۷۲۰ هزار نفر کارت نوبت اول کنکور سراسری سال ۱۴۰۳ گرفتند
  • مهلت دریافت کارت کنکور فردا به پایان می‌رسد
  • فردا، آخرین مهلت دریافت کارت کنکور
  • فعالیت واحد رفع نقص کارت داوطلبان کنکور سراسری در کیش
  • ۳۲۷ هزار داوطلب کارت ورد به جلسه کنکور را دریافت کردند