Web Analytics Made Easy - Statcounter

خرداد؛ کاخ سفید ارسال نامه توسط «دونالد ترامپ» رئیس جمهور این کشور به رهبر کره شمالی را تایید کرد.
به گزارش خبرگزاری آناتولی، کاخ سفید ارسال نامه توسط  «دونالد ترامپ» رئیس جمهور این کشور به رهبر کره شمالی را تایید کرد.
«سارا سندرزم سخنگوی کاخ سفید با انشتار بیانیه کتبی، ارسال نامه از سوی دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا به «کیم جونگ‌اون» رهبر کره شمالی را تایید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در بیانیه کاخ سفید در این باره آمده است: از سوی رئیس جمهور ترامپ نامه ای ارسال شده و ارسال متقابل نامه از سوی دو رهبر همچنان ادامه دارد.
خبرگزاری رسمی کره شمالی  روز گذشته عکسی را از کیم جونگ اون منتشر کرد که در حال خواندن نامه دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکاست.
 خبرگزاری مرکزی کره شمالی اعلام کرد که «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی نامه ای شخصی از «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا دریافت کرده و در حال بررسی مضمون آن است.
این خبرگزاری در گزارشی که روز گذشته -یکشنبه- منتشر کرد جزئیات نامه را فاش نکرد اما تأکید کرد کیم «مضمون آن را عالی» توصیف کرده است.
خبرگزاری رسمی کره شمالی در ادامه تصریح کرد که «کیم جونگ اون گفت که با دقت مضمون جالب توجه نامه را بررسی می کند.»
ارسال چنین نامه ای از سوی دفتر ریاست جمهوری کره جنوبی مورد تایید قرار گرفته است.
در بیانیه دفتر ریاست جمهوری کره جنوبی ضمن اشاره به این نامه آمده است: «سئول این مسئله را مثبت ارزیابی می کند و امیدوار است که گفت‌وگوها میان کره شمالی و ایالات متحده آمریکا از طریق تبادل نامه هایی در سطوح بالا در مسیر درست قرار گیرد و با پیشرفت های مورد انتظار همراه شود.»
دونالد ترامپ روز یازدهم ژوئن اعلام کرده بود که نامه ای «زیبا» و «بسیار گرم» از سوی کیم جونگ اون دریافت کرده است. رئیس جمهوری آمریکا پس از دریافت این نامه اعلام کرد که برغم موانع موجود در مذاکرات هسته ای‌زدایی اعتماد خود را به رهبر کره شمالی همچنان حفظ خواهد کرد.
کیم جونگ اون به تازگی در پیونگ یانگ با شی جین‌پینگ، رئیس جمهوری چین دیدار و گفتگو کرده است. پکن بع رغم اجرای تحریم های بین المللی همچنان مهمترین متحد پیونگ یانگ به حساب می آید.
رئیس جمهور چین در جریان این دیدار از تلاش های کره شمالی برای حفظ صلح و ثبات در شبه جزیره کره و نیز حرکت در مسیر هسته ای زدایی استقبال کرده بود.
بسیاری از تحلیلگران متعتقدند با توجه به ملاقات آتی روسای جمهوری چین و آمریکا در جریان نشست گروه بیست در ژاپن، آقای شی جین‌پینگ که کشورش در یک جنگ تجاری آشکار با واشنگتن به سر می برد تلاش خواهد کرد از دیدار اخیر خود با کیم جونگ اون به عنوان نشانه نفوذ بر رهبر کره شمالی و یک برگ برنده در مقابل رقیب آمریکایی سود ببرد.
آخرین دور گفت‌وگوهای رهبران آمریکا و کره شمالی اواخر ماه فوریه در هانوی بدون دستیابی به نتیجه ای ملموس پایان یافت و پس از آن نیز هیچ پیشرفتی در مسیر عادی‌سازی روابط بین دو کشور حاصل نشده است. برچسب ها: کاخ سفید ، ترامپ ، کره شمالی

منبع: خرداد

کلیدواژه: کاخ سفید ترامپ کره شمالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۷۰۰۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست اتاق بازرگانی از رهبر انقلاب برای تعطیلی شنبه‌ها

آفتاب‌‌نیوز :

صمد حسن‌زاده، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران، در نامه‌های جداگانه به دفتر مقام معظم رهبری، سید ابراهیم رئیسی، رئیس دولت سیزدهم و محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی، ضمن یادآوری نکات مهم و کارشناسی درباره تغییر تعطیلات آخر هفته و مواضع بخش خصوصی در این زمینه، خواستار برنامه‌ریزی و همراهی برای مطابق سازی تعطیلات آخر هفته با تعطیلات جهانی و اعلام روز شنبه به‌عنوان تعطیلی شد.

در این نامه‌ها، ضمن حمایت از اقداماتی که موجبات افزایش رفاه نیروی کار را فراهم می‌آورد، نکات مهمی که فعالان اقتصادی را نگران کرده، اعلام شده است.

۱- تصویب روز پنجشنبه به‌عنوان روز دوم تعطیلات هفته در کمیسیون اجتماعی مجلس منجر به ایجاد وقفه‌ای ۴ روزه در ارتباطات مالی و تجاری با دنیا خواهد شد. در واقع تعطیلی روز‌های شنبه و یکشنبه در اکثر نقاط دنیا و تعطیلی پنجشنبه و جمعه در کشورمان، مراودات مالی و بازرگانی را برای فعالان اقتصادی بسیار دشوار خواهد کرد و زیان اقتصادی ناشی از آن چشمگیر خواهد بود. بیم آن می‌رود که با کاهش روز‌های کاری مشترک با قاطبه شرکای تجاری، وضعیت تجاری کشور در شرایطی که بیش از هر زمان دیگری به منابع ارزی حاصل از صادرات نیازمندیم، متأثر گردد.

۲- در حال حاضر سهم اقتصاد ایران از اقتصاد جهانی تنها در حدود چهار دهم درصد (۰.۴) است و در راستای جلوگیری از حذف تدریجی ایران از نقشه تجارت جهانی، هرگونه سیاست‌گذاری در حوزه‌های تأثیرگذار بر تجارت کشور باید به‌دقت انجام شود. در دنیای پرشتاب امروز که گسترش زنجیره‌های ارزش جهانی، وابستگی متقابل اقتصادی و تجاری بین کشور‌ها را به‌شدت افزایش داده، عدم امکان برقراری ارتباطات بانکی، گمرکی و سایر ارتباطات تجاری برای ۴ روز متوالی به معنی ایجاد یک اصطکاک بزرگ در بازار و اساساً مانع رشد و توسعه تجارت و پیوند با اقتصاد بین‌المللی است. ناهماهنگی میان شرکای تجاری و درنتیجه عدم امکان پیگیری کار‌های اداری به‌واسطه این وقفه، شرایط را برای کشوری مانند کشور ما که به‌واسطه تحریم‌های ظالمانه، با محدودیت‌های فراوانی روبه‌روست، دشوارتر خواهد ساخت و هزینه‌های مبادله را افزایش خواهد داد.

۳- اثربخشی اقدامات دولت برای افزایش ارتباط با سایر کشور‌های بلوک شرق و غرب و توسعه روابط تجاری و اقتصادی، در گرو پذیرش هر چه بیشتر استاندارد‌های اقتصاد جهانی است. برخی تخمین‌ها حاکی از آن است که تعطیلی کامل پنجشنبه‌ها به دلیل عدم تطبیق با روز‌های تعطیلی سایر کشورها، تنها از کانال کاهش تجارت با ۵ شریک عمده تجاری کشور یعنی چین، عراق، ترکیه، امارات متحده عربی و هند، خسارتی معادل با ۸.۳ میلیارد دلار به کشور وارد خواهد ساخت؛ لذا کاهش حتی یک روز عدم انطباق با سایر شرکای تجاری به معنای نزدیک‌تر شدن به استاندارد‌های جهانی و کاستن از هزینه‌های فزاینده برای فعالان اقتصادی داخلی است.

۴- اهمیت این مسئله به حدی است که بسیاری از کشور‌های اسلامی و حوزه خلیج‌فارس برای کاهش زیان‌های ناشی از آن، طی تصمیمی یکپارچه از سال ۲۰۰۸ میلادی و به‌صورت تدریجی طی ۵ سال، تعطیلات پایان هفته خود را از پنجشنبه و جمعه، به جمعه و شنبه تغییر دادند.

۵ - موضوع اعلام تعطیلی روز‌های کاری قبلاً در ماده (۲۶) قانون بهبود مستمر محیط کسب‌وکار مطرح شده است و طبق آن «دولت مجاز نیست روز‌های کاری سال را مگر در صورت وقوع حوادث غیرمترقبه یا بروز خطرات جانی، تعطیل اعلام کند.» اگرچه این حکم مربوط به روز‌های کاری در محیط داخل کشور است، اما با برداشت موسع از آن درخواست داریم که به جهت ضرورت انطباق روز‌های کاری در داخل با روز‌های کار طرف‌های تجاری، از اعلام روز پنجشنبه به‌عنوان تعطیل رسمی خودداری شود و تدبیر لازم در انتخاب روز شنبه به‌عنوان روز دوم تعطیلات رسمی پایان هفته به کار گیرند.

رئیس اتاق ایران در نامه به دفتر مقام معظم رهبری، تقاضا کرده است: با توجه به جمیع موارد اشاره شده و نظر به حسن ظن همیشگی معظم له نسبت به بخش خصوصی و پیگیری همیشگی در خصوص رفع دغدغه‌های فعالان اقتصادی، دستور فرمایند تدابیری اتخاذ شود تا مراتب فوق به نحو مقتضی حل‌وفصل شده و روز شنبه به‌جای پنجشنبه به‌عنوان دومین روز تعطیل رسمی پذیرفته شود.

در نامه حسن‌زاده در نامه ریاست جمهوری، این‌گونه آمده است: موضوع اعلام تعطیلی روز‌های کاری قبلاً در ماده (۲۶) قانون بهبود مستمر محیط کسب‌وکار مطرح شده است و طبق آن «دولت مجاز نیست روز‌های کاری سال را مگر در صورت وقوع حوادث غیرمترقبه یا بروز خطرات جانی، تعطیل اعلام کند.» اگرچه این حکم مربوط به روز‌های کاری در محیط داخل کشور است؛ اما با برداشت موسع از آن درخواست داریم که به جهت ضرورت انطباق روز‌های کاری در داخل با روز‌های کار طرف‌های تجاری، از اعلام روز پنجشنبه به‌عنوان تعطیل رسمی خودداری شده و تدبیر لازم در انتخاب روز شنبه به‌عنوان روز دوم تعطیلات رسمی پایان هفته اتخاذ شود.

همچنین در نامه به رئیس مجلس شورای اسلامی، درخواست شده است: فرصتی در اختیار اتاق ایران و نمایندگان آن هنگام طرح موضوع در صحن علنی مجلس قرار گیرد تا نکات مورد نظر و دلایل توجیهی بخش خصوصی برای مخالفت با تعیین روز پنجشنبه به‌عنوان روز دوم تعطیلات در صحن علنی مطرح شود تا نمایندگان محترم مجلس با اطلاع کامل، نسبت به تصمیم‌گیری نهایی، اقدام کنند.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • توهین جدید ترامپ به بایدن؛ او بدترین رئیس‌جمهور تاریخ آمریکا است
  • ترامپ: بایدن کشور ما را ویران کرده و بدترین رئیس جمهور تاریخ آمریکاست/ ما باید از شر بایدن خلاص شویم (فیلم)
  • افتتاحیه عجیب چند آپارتمان در کره شمالی با آتش بازی و آکروبات هوایی (فیلم)
  • درخواست اتاق بازرگانی از رهبر انقلاب برای تعطیلی شنبه‌ها
  • کاخ‌ســــفید مأمن رادیکالیسم ویرانگر
  • ترامپ بار دیگر دادگاهی شد
  • (ویدئو) گرامیداشت سالگرد تولد رهبر کره شمالی
  • برگه تقلب رئیس‌جمهور آمریکا لو رفت؛ راهکار کاخ سفید برای سوتی ندادن بایدن
  • دیدنی های امروز؛ از دادگاه ترامپ تا جنگ غزه
  • ترامپ در دادگاه خود را به خواب زد