Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صدای ایران»
2024-04-19@02:15:34 GMT

جواد امام: آقای آشنا همیشه آویزان بقیه است

تاریخ انتشار: ۳ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۷۰۱۲۹

جواد امام: آقای آشنا همیشه آویزان بقیه است

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب تاکید کرد: آقای آشنا دارد برای بعد از آقای روحانی فکری برای خود می‌کند و یکی از دلایل ناکامی دولت حضور افرادی مثل آقای «ناآشنا» است.

به گزارش صدای ایران از ایلنا، جواد امام در واکنش به توئیت اخیر حسام‌الدین آشنا که در آن از آبروی ریخته رهبر جریان اصلاحات صحبت کرده بود، گفت: این سخنان نشان می‌دهد که آقای آشنا جایگاهی نداشته و همیشه به جایی آویزان می‌شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: آقای آشنا دارد برای بعد از آقای روحانی فکری برای خود می‌کند و یکی از دلایل ناکامی دولت حضور افرادی مثل آقای «ناآشنا» است.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در پاسخ به اینکه واکنش آقای روحانی به این رفتار آقای آشنا چه باید باشد، گفت: آقای روحانی حداقل به احترام آنهایی که به او اقبال نشان دادند و به احترام افرادی که باعث شدند تا آقای روحانی رای بیاورد، باید یک عکس‌العمل صریح و روشن داشته باشد و تکلیف امثال آقای آشنا را برای ادامه مسیر روشن کند.

وی گفت: اصلاح طلبان تلاش کردند این دولت سرکار بیاید و حالا که آمده سر کار برخی افراد حاضر در این دولت مثل آقای آشنا هیچ نسبتی با اصلاح‌طلبان ندارند اما گویا اصلاح‌طلبان باید هزینه آن را بپردازند.

جواد امام با اشاره به اینکه ما باید صادقانه به مردم دلایل رایمان به آقای روحانی را بگوییم، گفت: خود اصلاح‌طلبان هم در واقع در بخش‌هایی منتقد جدی دولت هستند اما به لحاظ شرایط، اقتضائات و منافع ملی آن موقع تکلیفان این بوده که از آقای روحانی در مقابل کاندیداهای دیگر حمایت کنیم و از حمایت خودمان هم پشیمان نیستیم اما آقای روحانی و کابینه‌اش باید پاسخگوی اعمال خود باشند و امروز هم دلیل اینکه دولت دچار یک بی‌عملی مفرط و باعث هدررفت سرمایه‌ها و سوختن فرصت‌ها شده افرادی مثل آقای آشنا هستند. ما باید این را صادقانه به مردم اعلام کنیم و دولت هم باید برای ادامه مسیر تکلیفش را با این‌ها اعلام کند.

وی در پاسخ به اینکه آیا شما برخلاف اصلاح‌طلبانی که می‌گویند باید تا آخرین لحظه از دولت حمایت کرد فکر می‌کنید، گفت: ما از دولت حمایت می‌کنیم اما حمایت از دولت به مثابه این نیست که ما هیچ نقدی به عملکرد نداشته باشیم و به منزله حمایت تکلیفی از اشتباهات همه افرادی که در دولت هستند نیست، از دولت حمایت می‌کنیم و از رای خود پشیمان نیستیم اما نقد خود از دولت مبنی بر بی عملی را هم می‌گوییم و به صراحت اعلام می‌کنیم.

منبع: صدای ایران

کلیدواژه: حسام الدین آشنا صدای ایران ایران صدا ایران صدا ایرانصدا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۷۰۱۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکاوی حمایت از مالکیت فکری ادبی و هنری

به گزارش گروه پژوهش خبرگزاری علم و فناوری آنا، دفتر مطالعات حقوقی مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی، در گزارشی با عنوان «واکاوی و آسیب‌شناسی لایحه حمایت از مالکیت فکری ادبی و هنری؛ حقوق مادی، حقوق معنوی، تکثیر و ترجمه آثار، نرم‌افزار‌های رایانه‌ای، قرارداد‌های نشر، اقدامات گمرکی و بخش‌های مرتبط» اظهار می‌کند که لایحه حمایت از مالکیت فکری (ادبی و هنری) به‌منظور تدوین یک قانون جامع برای حمایت از حقوق هنرمندان و سایر فعالان حوزه علم، فرهنگ و هنر تدوین شده است تا با در نظر گرفتن حمایت‌های قانونی لازم از خالقان آثار علمی، فرهنگی، ادبی و هنری، موجب توسعه و رشد دانش، فناوری و فرهنگ و هنر در ابعاد مختلف شود. قوانین فعلی حوزه مالکیت ادبی و هنری، سال‌های متمادی است که به‌روزرسانی و اصلاح نشده و با تحولات موجود همخوانی ندارند. 

* ضرورت اصلاح قوانین

با توجه به گذشت زمان نسبتاً طولانی از تدوین لایحه حمایت از مالکیت فکری و تقدیم آن به مجلس، بازنگری و اصلاح آن در دولت و مجلس مدنظر بوده است و به‌خصوص در زمینه پیشرفت‌ها و فناوری‌های نوین لایحه نیاز به بازنگری و اصلاح دارد

در این گزارش آمده است که مهم‌ترین قانون در زمینه حمایت از حقوق پدیدآورندگان نرم‌افزار‌ها مربوط به سال ۱۳۷۹ است و در زمینه سکو (پلتفرم)‌ها و شبکه‌های اجتماعی قانون خاصی وضع نشده است و در زمینه سایر آثار علمی و هنری نیز به تکمیل و اصلاح قوانین کاملاً ملموس نیاز است. با توجه به گذشت زمان نسبتاً طولانی از تدوین لایحه حمایت از مالکیت فکری و تقدیم آن به مجلس، بازنگری و اصلاح آن در دولت و مجلس مدنظر بوده است و به‌خصوص در زمینه پیشرفت‌ها و فناوری‌های نوین لایحه نیاز به بازنگری و اصلاح دارد. 

* کاستی‌ها و ایراد‌های متعدد لایه مالکیت فکری

این گزارش بیان می‌کند که طی بررسی‌ها و واکاوی در لایحه حمایت از مالکیت فکری (ادبی و هنری) مشخص شد که این لایحه در زمینه‌های مختلف کاستی‌ها و ایراد‌های متعددی دارد و در این گزارش ضمن اشاره به برخی از این ایراد‌ها از جمله پیش‌بینی تشریفات پیچیده و غیرضروری برای تجویز ترجمه آثار، خلأ و نقص در تدوین مقررات ناظر به فضای مجازی، شبکه‌های اجتماعی و نرم‌افزار‌های رایانه‌ای از ایراد‌های مهم این لایحه به‌شمار می‌روند. ضمن اینکه در برخی از مواد این لایحه بیش از حد به جزئیات پرداخته شده و بعضی مواد ذکر شده، شأن آیین‌نامه‌ای و قراردادی دارند. 

مرکز پژوهش‌های مجلس در این گزارش پیشنهاد می‌کند که لایحه حمایت از مالکیت فکری (ادبی و هنری) با اصلاح ایراد‌های مندرج در این گزارش و با تکمیل بخش‌های ناظر به فناوری‌های نوین، فعالیت‌های علمی، دانشگاهی، پژوهشی و نقش شبکه‌های اجتماعی مجدداً در دولت و مجلس پیگیری شود. 

متن کامل گزارش را اینجا بخوانید.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کنایه دولتمردان روحانی به فعال شدن مجدد گشت ارشاد
  • بهره گیری از ظرفیت مغفول سازمان بورس در اردبیل
  • واکنش واعظی به ادعای مقام دولت رئیسی علیه روحانی
  • واکنش واعظی به ادعای خیالی مشاور وزیر کشور درباره روحانی و ظریف
  • واکنش واعظی به ادعایِ خیالی مشاور وزیر کشور درباره روحانی و ظریف /دولت به دنبال انحراف افکار عمومی است
  • فقط کارمندان دولت تعطیلند؛ بقیه مردم باید پنجشنبه‌ها کار کنند!
  • وضعیت بهتری در خصوص رشد اقتصادی و کاهش بیکاری نسبت به گذشته داریم
  • علیزاده طباطبایی: امام می‌خواستند ارتش حفظ شود/ آقای روحانی نقش موثری در تصفیه‌ ارتش نداشت/ داخل ارتش سال ۵۸ کاملا به هم ریخته بود
  • واکاوی حمایت از مالکیت فکری ادبی و هنری
  • اسرائیل به دنبال حمله به ایران نیست /پیشنهاد جواد امام برای پیشگیری از اقدامات احتمالی اسرائیل /گوشمالی رژیم صهیونیستی لازم بود