Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-03-28@22:44:17 GMT

گزارش انتقادی از مانتو جلوباز و شلوار ۹۰ سانتی

تاریخ انتشار: ۳ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۷۰۱۴۵

گزارش انتقادی از مانتو جلوباز و شلوار ۹۰ سانتی

این روز‌ها وضعیت پوشش برخی زنان و دختران به حدی رسیده که دیگر نمی‌توان از آن به عنوان بدحجابی یاد کرد، شلوار‌های قد ۹۰، بلوز‌های بالای ناف، مانتو‌های جلوباز و نازک و روسری‌هایی که دیگر روی سر نیست.

به گزارش «تابناک» به نقل از فارس، سال‌های قبل تنها عقب رفتن روسری‌ها حجاب‌ها را کمرنگ می‌کرد، اما امروزه برخی افراد با هنجارشکنی و پوشیدن لباس‌های خارج از عرف جامعه موجب شکسته شدن حرمت حجاب شده‌اند که اصلا زیبنده بانوان این سرزمین نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بدحجابی به مسائل مختلفی برمی‌گردد، اما شاید مهمترین مسئله در این میان تولیدکنندگان پوشاک باشند که باید به فرهنگ ایرانی آ. اسلامی برگشته و الگوگیری از غرب را کنار بگذارند، زیرا هر چقدر هم که ظاهر غربی به خود بگیریم ما انسان‌هایی از تبار ایرانیم.

اگر تولیدکنندگان پوشاکی متناسب با فرهنگ غنی ایرانی و اسلامی تولید کنند و بازار از وجود این لباس‌ها اشباع شود، خود به خود تقاضا نیز متناسب با عرضه می‌شود و این هنجارشکنی‌ها را شاهد نخواهیم بود.

۹۹ درصد البسه واردات خارج از استان است

رئیس اتحادیه پوشاک همدان در گفتگو با فارس اظهار کرد: طبق قوانین به صورت مکرر و سالانه هم از سوی اتحادیه و هم اداره اماکن به فروشندگان برای عدم عرضه البسه نامناسب گوشزد می‌شود.

حجت ناصری با بیان اینکه اطلاع‌رسانی به واحد‌های صنفی هم به صورت لسانی و هم پیامکی صورت گرفته است افزود: مانتو‌های جلوباز که اکنون در فروشگاه‌ها زیاد شده، ۹۰ درصد از تهران وارد می‌شود و در همدان تولیدی نداریم.

وی با بیان اینکه ۹۹ درصد البسه واردات خارج از استان است گفت: اطلاع‌رسانی برای عدم عرضه البسه نامناسب صورت گرفته و با متخلفان از سوی اماکن و سازمان بازرسی برخورد می‌شود. رئیس اتحادیه پوشاک همدان دلیل رواج این لباس‌ها را مدگرایی دانست و افزود: مد گریبان‌گیر صنف لباس‌فروشان شده و باعث شده تا اقدام به فروش چنین لباس‌هایی کنند.

وی با بیان اینکه سال قبل «مانتو‌های روزنامه‌ای» جمع شد، اما دستفروشان آن‌ها را فروختند گفت: تولیدی‌های اهمدان اکثرا یا شلوار مردانه و یا مانتو‌های مدارس می‌دوزند و اکنون نیز درگیر دوخت مانتو‌های مدارس هستند.

ناصری ورود فرهنگ غربی را عامل دیگری در رواج مانتو‌ها و البسه نامناسب دانست و گفت: اگر گزارشی از عرضه البسه نامناسب از واحد‌های صنفی شود، برخورد خواهیم کرد.

تولیدکنندگان پوشاک در ترویج بی‌حجابی دخیل هستند

در ادامه مسوول امور زنان سپاه انصارالحسین (ع) همدان در گفتگو با فارس اظهار کرد: در راستای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب برنامه‌های زیادی در سبک زندگی اسلامی و عفاف و حجاب برگزار شده و در آینده نیز برگزار می‌شود.

فاطمه ستاری با اشاره به ۳۱ تیرماه با عنوان روز ملی «عفاف و حجاب» بیان کرد: در این روز اجتماع مردمی با عنوان «حافظان حریم خانواده» برگزار خواهد شد. وی با اشاره به اینکه در طول سال نشست‌هایی با موضوع حجاب و عفاف در پایگاه‌های بسیج برگزار می‌شود افزود: سرگروه‌های پایگاه‌های بسیج به فراخور زمان و مناسبت‌های مذهبی برنامه دارند و کارگاه‌های آموزشی نیز در زمینه عفاف و حجاب برگزار می‌شود.

مسوول امور زنان سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان در ادامه در خصوص بدحجابی و پوشش نامناسب تصریح کرد: برخی از بی‌حجابی‌ها به باور‌های افراد برمی‌گردد که اگر باور دینی قوی باشد چنین رفتاری را در بیرون از منزل نخواهند داشت.

وی تولیدکنندگان پوشاک را نیز در ترویج بدحجابی دخیل دانست و گفت: مطالبه ما از نیروی انتظامی این است که نه به صورت سلبی بلکه متذکرانه در این زمینه ورود کند تا علاوه بر امر به معروف بتوان ناهنجاری‌های جامعه را کنترل کرد.

ستاری یادآور شد: در همدان بانوان باحجاب نیز کم نداریم که زیاد در معرض عموم نیستند بنابراین بانوان باحجاب نیز باید در مناسبت‌های مختلف در جامعه حضور داشته و با حجاب خود زیبندگی با پوشش مناسب را به رخ بکشند.

وی تاکید کرد: طراحان لباس باید در طراحی پوشاک به نحوی عمل کنند که اگر کسی چادر نیز سرنکرد، پوشش اسلامی داشته باشد نه اینکه مانتو‌های بدون دکمه که خود اصل بی‌حجابی است را تولید کنند.

برخورد قاطعانه با بدحجاب

رئیس حوزه علمیه استان همدان نیز با بیان اینکه بدحجابی به عنوان نقطه سیاهی روز به روز گسترده‌تر می‌شود تأکید کرد: آزادی به معنای بی‌حجابی نیست.

آیت‌الله سید مصطفی موسوی اصفهانی با بیان اینکه خود مردم برای مقابله با بدحجابی به صورت آگاهانه در جامعه حضور یابند گفت: نیروی انتظامی نیرو‌های ارزشی بسیاری دارد که خدمات بسیار زیادی نیز ارائه کرده‌اند، اما در برابر بدحجابی و بی‌حجابی باید از اهرم‌های بهتری استفاده کند.

وی افزود: توجه به فریضه امر به معروف و نهی از منکر تاکید دینی است و باید مد نظر همگان باشد.

نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان با بیان اینکه بخشی از توجه به این فریضه نیز به قوه قضاییه برمی‌گردد تصریح کرد: باید با بدحجاب‌ها قاطعانه برخورد شود. وی با اشاره به اینکه ادارات و مدیران کل ما نیز در امر ترویج حجاب مسوول هستند گفت: مدیران نسبت به وضعیت پوشش پرسنل زیردست خود اشراف داشته باشند.

وی با بیان اینکه متاسفانه برخی با وضعیت نامناسب حجاب و لباس‌های محرک در خیابان‌ها حاضر می‌شوند بیان کرد: فروشگاه‌هایی نیز وجود دارد که نسبت به عرضه لباس‌های نامناسب اقدام می‌کنند که باید این وضعیت مدیریت شود.

موسوی‌اصفهانی با تأکید بر اینکه متاسفانه در برخی از مراکز علمی مانند دانشگاه‌ها نیز رعایت حجاب صورت نمی‌گیرد افزود: ابتدا دولتمردان ما مسوول هستند و در ادامه نیز باید تذکر لسانی از سوی همگان داده شود.

وی با بیان اینکه ستاد امر به معروف باید گزارشی از توجه به این مسئله ارائه کند که طی سال گذشته چه اقداماتی انجام داده و چه میزان بازدید از ادارات داشتند افزود: به عنوان نماینده مجلس خبرگان از رسانه‌های گروهی مطالبه می‌کنیم که مفاسد بدحجابی را پیگیری کنند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: حجاب پوشش بدحجابی مانتو جلوباز گلوبال هاوک مصباح یزدی جبهه پایداری اف ای تی اف پرونده الکترونیک سلامت مارک اسپر کمال خرازی بیت کوین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۷۰۱۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تبیین آخرین دستورالعملهای مرتبط با حوزه عفاف و حجاب

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ همچنین در این نشست تعدادی از دستگاه‌ها گزارش کار و اقدامات خود را در این حوزه بیان کردند
باقری مدیر کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مرکزی در این نشست گفت: در ارتباط با نکاتی که جمع زیادی از مردم در خصوص رعایت هنجار‌های شرعی و اجتماعی در ایام ماه مبارک رمضان مطرح شد نکات مورد نظر به همه دستگاه‌ها اعلام و ابلاغ شد و با تصمیماتی که در این جلسه اتخاذ شد امیدواریم ظرف یکی دوروز اینده نتاتیج آن را در سطح جامعه بصورت محسوس و ملموس شاهد باشیم.
او افزود: در خصوص عدم رعایت برخی هنجار‌های شرعی و اجتماعی که مقاومت شود قطعا دست اندرکاران و عوامل اجرایی بصورت جدی موضوع را پیگیری خواهند کرد و با متخلفان برخورد جدی خواهد شد.

دیگر خبرها

  • شیوه عجیب سانسور شلوار جین در تلویزیون کره شمالی
  • (ویدئو) بلایی که کره شمالی بر سر شلوار‌های جین می‌آورد
  • چاله دردسرساز خروجی شهر تبریز را دریابید
  • صلاح مدل لباس ستاره لیورپول‌ را تغییر داد
  • از «بیجه» چه می‌دانید؟/ چالش‌های تولید یک مستند انتقادی
  • اظهارات مهم آیت الله مکارم شیرازی درباره حجاب و پرهیز از خشونت
  • مسئله فرهنگ و موضوع حجاب باید مورد توجه مسوولان باشد
  • تبیین آخرین دستورالعمل های مرتبط با حوزه عفاف و حجاب
  • تبیین آخرین دستورالعملهای مرتبط با حوزه عفاف و حجاب
  • رفت و برگشت هوای آفتابی و بارانی در ایام نوروزی گیلان