Web Analytics Made Easy - Statcounter

دادستان کل کشور در بازدید از دادسرای ناحیه ۱۲ با نیروهایی مواجه شد که با حقوق ماهانه ۸۰۰ هزارتومان مشغول کارند. ۰۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۹ اجتماعی حقوقی و قضایی نظرات - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار حقوقی و قضائی خبرگزاری تسنیم حجت‌الاسلام محمدجعفر منتظری دادستان کل کشور صبح امروز به همراه دادستان تهران در دادسرای ناحیه 12 تهران حضور یافت تا ضمن بازدید از این دادسرا ملاقاتی با مردم نیز داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

داستان کل کشور با حضور در تعدادی از شعب دادسرای ناحیه 12 مشکلات آنها را جویا شد که مسئولین مربوطه عدم اعتبار فیش ها و یا جواز کسب ضامنان را به عنوان مشکل اول و کم بودن میزان وثیقه‌ها را نیز به عنوان مشکل دوم مطرح کردند.

همچنین در خصوص کم بودن میزان وثیقه‌ها عنوان شد که 99 درصد پرونده ها به این علت به نتیجه نمی‌رسند که در موقع اجرا معمولا برای آنها خریداری پیدا نمی‌شود.

مسئولان اجرای احکام دادسرای ناحیه 12 مزایده نه‌دهم از یک دانگ را طی روز جاری به عنوان نمونه‌ای از وثیقه با میزان کم ذکر کردند.

داستان کل کشور از مسئولان اجرای احکام دادسرای ناحیه 12 پرسید که آیا پرونده‌هایی که به نتیجه نرسیده را تفکیک کرده اید یا نه؟ که مسئولان در پاسخ با اشاره به اینکه 70 تا 80 پرونده از این نوع در این دادسرا موجود است گفتند با دادستان تهران مکاتبه کردیم و تقاضا داریم دستورالعملی صادر کنند که ما بتوانیم این پرونده‌ها را از آمارمان کم کنیم.

دادستان کل کشور سپس چگونگی کنترل آزادی زندانیان در روز مقرر را از مسئولان اجرای احکام جویا شد که آنها در پاسخ گفتند کنترل‌ها را یک هفته زودتر آغاز می‌کنیم و در همان روزه آزادی هم در سامانه چک می‌کنیم.

منتظری در پاسخ گفت: ما در زندان با مواردی برخورد کردیم که بلاتکلیف بودند و مسئولان مربوطه در پاسخ گفتند که اگر حکمشان قطعی شده باشد حتما در روز مقرر آزاد می‌شوند.

دادستان کل کشور سپس از آنها پرسید قدیمی ترین زندانی شما برای چه تاریخی است؟ که مسئولان اجرای احکام در پاسخ گفتند: مربوط به سال 86 است و موضوع حکمش رد مال است؛ بیشتر زندانی های قدیمی مربوط به رد مال است که معمولاً اعسارشان تایید نشده است.

مشکل قطعی سیستم سمت از جمله مشکلاتی بود که کارکنان دادسرای ناحیه 12 در تهران با اشاره به آن گفتند این قطعی معمولاً هفته یک تا دو بار اتفاق می‌افتد و از یک ساعت تا یک روز کامل نیست طول می کشد.

دادستان تهران نیز با تایید آن گفت: این مشکل در دیگر دادسراها نیز وجود دارد.

اما استفاده از 25 نیروی شورایی برای جوابگویی به مراجعان از جمله مواردی بود که مسئولان دادسرا به آن اشاره کردند و گفتند که این نیروها ابتدا توسط شورای حل اختلاف معرفی شده و در اینجا مشغول به کارند و حقوق آنها به میزان 800 هزار تومان از محل درآمدهای خود دادسراها پرداخت می‌شود.

دادستان کل کشور خواستار ارائه گزارشی از سوی دادستان تهران در خصوص این نیروها شد.

پس از این بازدید، دادستان کل کشور به همراه دادستان تهران پذیرای تعدادی از مراجعان به دادسرا شدند و ضمن راهنمایی آنها دستورات لازم را بر روی پرونده‌های آنها صادر کردند.

تسریع در تعیین‌تکلیف پرونده‌هایی که اجرای احکام آنها طولانی شده استدادستان تهران: دادسرای متمرکز ویژه امور اقتصادی تشکیل می‌شودرئیسی: تعزیرات و وزارت صنعت مسئول برخورد با گرانفروشی و نظارت بر بازار هستند/به دولت کمک می‌کنیمرئیسی: لیست اموالم را علاوه بر رهبری به مردم هم اعلام می‌کنمرئیسی: کم‌کاری مسئولی درباره حادثه فشافویه ثابت شود، قطعاً برکنار می‌شود/دفاع از آزادی مشروع را به ادعا محدود نکنیمرئیسی: حساب‌های قوه قضائیه به 5 حساب تقلیل یافت/سالانه گزارش عملکرد این حساب‌ها را می‌دهمرئیس قوه قضاییه: بنی‌صدر برای تخریب چهره شهید بهشتی خیلی تلاش کرد/پایه و اساس حکم مقام معظم رهبری تحول در قوه قضاییه است

انتهای پیام/

R1397/P/S2,20/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۷۰۱۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار دادستان ویژه روحانیت شمالغرب کشور با رئیس کل داگستری استان آذربایجان غربی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،در این دیدار عتباتی با اشاره به مشکلات مرتبط با پرونده‌های قضایی گفت:همکاری‌ها و هماهنگی‌ها در خصوص برخی پرونده‌های قضایی موثر در حصول نتایج بهتر خواهد بود.
رئیس کل دادگستری استان همچنین کمک به حل مشکل یکی از واحد‌های تولیدی را مورد تاکید قرار داد و گفت: با حل مشکلات این واحد تولیدی اشتغالزایی چشم گیری بالغ بر ۱۰۰۰نفر در استان اتفاق می‌افتد که نیازمند همراهی و همکاری موثر دو مجموعه می‌باشد.
حجت الاسلام و المسلمین محمدنقی پورشادلو دادستان ویژه روحانیت شمالغرب کشور که اخیرا به این سمت منصوب شده است نیز به همکاری‌های دوجانبه تاکید و باز شدن گره از مشکلات مردم خصوصا پرونده‌های کثیرالشاکی را یکی از امور مهم ارزیابی کرد و همکاری‌های دوجانبه را در این خصوص کارگشا و نتیجه بخش عنوان کرد.

دیگر خبرها

  • توقیف ۲۵۰۰ میلیارد تومان اموال قاچاقچیان موادمخدر در گلستان
  • افزایش کیفیت خدمات به مردم با رویه واحد در دادسرا‌های سراسر گلستان
  • افزایش کیفیت خدمات به مردم با رویه‌ای واحد در دادسرا‌های گلستان 
  • دیدار دادستان ویژه روحانیت شمالغرب کشور با رئیس کل داگستری استان آذربایجان غربی
  • قانون جامعی در مورد حقوق عامه و آزادی‌های مشروع وجود ندارد
  • حضور دادستان تهران در مسجد قیطریه و رسیدگی به مشکلات شهروندان
  • وصول مطالبات ۱۱ هزار میلیاردی در پرونده‌های اقتصادی
  • وصول بیش از ۱۱ هزار میلیارد تومان در دادسرای جرایم اقتصادی در سال ۱۴۰۲
  • حضور دروازه‌بان استقلال در دادسرای فرهنگ و رسانه
  • آمار جدید دادستان انقلاب؛ از وصول مطالبات تا پرونده‌های کثیرالشاکی