Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-19@04:28:30 GMT

بلاتکلیفی فدراسیون‌های المپیکی

تاریخ انتشار: ۳ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۷۰۲۴۰

بلاتکلیفی فدراسیون‌های المپیکی

با وجود اینکه چند رشته ورزشی المپیکی همچنان با سرپرست اداره می‌شوند اما هنوز برنامه وزارت ورزش برای این فدراسیون‌ها مشخص نیست.

به گزارش مشرق، با ابلاغ قانون منع بکارگیری بازنشسته‌ها در دستگاه‌های اجرایی و فدراسیون‌های ورزشی تعداد زیادی از فدراسیون‌های ورزشی با سرپرست اداره شدند تا در نوبت برگزاری انتخابات قرار بگیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
وزارت ورزش در ادامه برای برخی از فدراسیون‌ها که دوران ۴ ساله ریاست آنها به پایان رسیده بود نیز سرپرست معرفی کرد اما در برخی از فدراسیون‌ها با گذشت چندین ماه از دوره سرپرستی هنوز تکلیف‌شان مشخص نیست و به شکل دورهمی توسط مردان مورد وثوق وزارت اداره می‌شوند؛ آن هم فدراسیون‌هایی که المپیکی هستند و نقش مهمی در سبد مدال‌های ایران دارند. بیشتر بخوانید: ۸ حکم برای معاون وزیر در یک روز! تغییرات عجیب در مجمع انتخاباتی وزنه‌برداری

وزارت ورزش و جوانان انتخابات تعدادی از فدراسیون‌ها را در دستور کار قرار داد اما به نظر می‌رسید آنچه برای سئول‌نشینان از کمترین اهمیت برخوردار است، همین فدراسیون‌های المپیکی هستند چرا که بعد از گذشت چندین ماه از دوره سرپرستی درست از آذرماه سال گذشته تاکنون فدراسیون‌های کشتی، وزنه برداری و والیبال با سرپرست اداره می‌شوند و تکلیف فدراسیون تنیس نیز بعد از پایان دوره ۴ ساله ریاست مجید شایسته همچنان مشخص نشده است.

معاون حرفه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش و همین‌طور مدیرکل دفتر امور مشترک فدراسیون‌های ورزشی بارها با این سوال مواجه شده‌اند که انتخابات کشتی، وزنه‌برداری، والیبال و تنیس چه زمانی برگزار می‌شود، اما پاسخ‌ها یکی بوده؛ منتظر جواب استعلام‌ها از مراجع ذیربط هستیم! حالا مشخص نیست چرا مراجع ذیربط فقط برای فدراسیون‌های المپیکی و مدال‌آور این همه تعلل کرده‌اند!

* والیبال و قوانینی که دور زده می‌شود!

احمد ضیایی یکی از افرادی بود که شامل قانون بازنشستگی شد و از فدراسیون والیبال رفت. افشین داوری در تاریخ ۱۶ آذرماه سال ۹۷ با حکم وزیر ورزش سرپرست والیبال شد و این سرپرستی تا امروز سوم تیرماه سال ۹۸ ادامه دارد. با وجود اینکه خردادماه دوره ۶ ماهه داوری به پایان رسیده اما جالب اینجاست که وزارت ورزش هیچ برنامه‌ای برای این رشته المپیکی ندارد.

البته مسئولان ورزش برگزاری مسابقات لیگ ملت‌ها را بهانه‌ای برای تعویق برگزاری انتخابات قرار دادند اما نکته اینجاست که این مسابقات از ماه‌ها قبل در تقویم جهانی به ثبت رسیده و همه از تاریخ برگزار مسابقات خبر داشتند پس اگر وزارت ورزش برنامه‌ای برای انتخابات داشت می‌توانست قبل از شروع لیگ ملت‌ها، این فدراسیون را سروسامان دهد.

برخی شایعات از تمایل ریاست داوری در فدراسیون والیبال حکایت دارد اما نکته مهم اینجاست که هنوز تاریخ ثبت‌نام از نامزدها نیز اعلام نشده و اصلاً مشخص نیست وزارت ورزش چه برنامه‌ای برای والیبال دارد. محمدرضا داورزنی معوان ورزش قهرمانی دیروز مثل همیشه با همان جمله کلیشه‌ای اعلام کرد بعد از پایان رقابت‌های لیگ ملت‌ها ثبت نام از کاندیداهای ریاست والیبال انجام می‌شود اما باز هم تاریخ تعیین نکرد تا کماکان بلاتکلیفی حرف اول والیبال باشد.

* گوش‌شکسته‌ها در انتظار رئیس جدید

با رفتن رسول خادم از فدراسیون کشتی، حمید بنی‌تمیم به عنوان سرپرست امور کار را برعهده گرفت اما در زمان ثبت‌نام از کاندیداها وقتی بحث نامزدی بنی‌تمیم مطرح شد، وزارت ورزش برای جلوگیری از شائبه مهندسی انتخابات اردیبهشت ماه امسال بهروز نعمتی را به عنوان سرپرست معرفی کرد تا شرایط را برای برگزاری انتخابات فراهم کند.

ثبت‌نام از نامزدهای ریاست فدراسیون کشتی از ۱۵ اسفند سال ۹۷ آغاز شد و ۲۸ اسفند به پایان رسید که برای ریاست این فدراسیون‌ها ۲۱ نفر ثبت‌نام کردند. با وجود اینکه بیش از ۳ ماه از مهلت ثبت‌نام از نامزدها می‌گذرد اما وزارت ورزش هنوز زمان برگزاری انتخابات را اعلام نکرده و دلیل آن به گفته مسئولان عدم تایید صلاحیت‌هاست.

* بلاتکلیفی وزنه‌برداری در سال کسب سهمیه

دوره ۴ ساله علی مرادی در فدراسیون وزنه‌برداری اردیبهشت‌ماه امسال به پایان رسید و علیرضا خسروی به عنوان سرپرست معرفی شد. نکته جالب اینجاست که در همین تاریخ وزیر ورزش سرپرست فدراسیون بیماری‌های خاص را نیز معرفی کرد و انتخابات این فدراسیون ماه پیش برگزار شد اما در خصوص وزنه‌برداری هنوز هیچ اتفاقی رخ نداده است.

ثبت‌نام از نامزدهای ریاست این فدراسیون بهمن‌ماه سال گذشته صورت گرفت که در پایان ۱۰ روز کاری ۱۰ کاندیدا ثبت‌نام کردند. بیش از ۴ ماه از پایان ثبت‌نام از نامزدهای فدراسیون وزنه‌برداری می‌گذرد و کاندیداها همچنان چشم‌انتظار وزارت برای مشخص شدن زمان انتخابات هستند.

* سیاست متفاوت وزارت ورزش در تنیس

شرایط تنیس نسبت به سایر رشته‌ها متفاوت است. حرف‌های متناقضی هم برای انتخابات این رشته زده شد. مجید شایسته ۱۹ آبان ماه سال گذشته بعد از پایان دوره ۴ ساله خود به عنوان سرپرست معرفی شد.

۱۶ دی‌ماه بود که وزارت ورزش اعلام کرد ثبت‌نام از نامزدهای ریاست فدراسیون تنیس به دلیل تک‌کاندیدا بودن دوباره انجام خواهد شد اما نکته اصلی اینجاست که در هیچ قانونی اشاره نشده انتخابات با یک کاندیدا نمی‌تواند برگزار شود.

وزارت ورزش و جوانان که در انتخابات فدراسیون‌های ورزشی هیچ گاه رویه یکسانی نداشته، برای سرپرستی فدراسیون تنیس مجید شایسته را انتخاب کرد این در حالی است که وزارت ورزش اعلام کرده برای جلوگیری از شائبه مهندسی نامزدها نمی‌توانند سرپرستی فدراسیون را برعهده بگیرند.

بیش از ۶ ماه از دوره سرپرستی شایسته در فدراسیون تنیس می‌گذرد و دوره قانونی سرپرستی وی نیز به پایان رسیده و از منظر قانونی وی نمی‌تواند دیگر سرپرست هم باشد اما کماکان این فدراسیون بلاتکلیف است. معلوم نیست آیا ثبت‌نام دوباره از نامزدهای تنیس صورت خواهد گرفت یا خیر؟ مشخص نیست وزارت ورزش بالاخره چه برنامه‌ای برای این رشته دارد. جالب اینکه ادامه حضور غیرقانونی شایسته بر این رشته سبب شده تا فعالیت هیات‌ها نیز تحت تاثیر قرار بگیرد. ظاهراً در تنیس مهندسی و بقا بر همه چیز ارجح است و انتخابات اهمیتی ندارد!

وزارت ورزش و جوانان در حالی فدراسیون‌های مهم را به حال خود رها کرده که بیشتر رشته‌ها در مسابقات کسب سهمیه المپیک توکیو شرکت کرده و در تلاش هستند بهترین کاروان را راهی توکیو کنند اما این بلاتکلیفی آن هم برای فدراسیون‌هایی که المپیکی هستند نگرانی‌هایی را برای اهالی ورزش به وجود آورده است.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: وعده های روحانی بازار سکه و ارز پهپاد آمریکایی لیگ ملت های والیبال سرپرست فدراسیون فدراسیون های ورزشی کشتی کمیته ملی المپیک والیبال وزارت ورزش وزنه برداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۷۰۲۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معاون وزیر ورزش: واگذاری استقلال و پرسپولیس، آرزوی دیرینه هواداران است

 معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان گفت: واگذاری استقلال و پرسپولیس آرزوی دیرینه هواداران این دو باشگاه است.

به گزارش تسنیم، شروین اسبقیان معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان، در پایان مجمع انتخاباتی فدراسیون ترای اتلون اظهار داشت: مجمع با همکاری خوب کمیته المپیک و پارالمپیک و وزارت ورزش انجام شد. همه اعضا حضور داشتند و مجمع آرامی بود و حاشیه خاصی هم نداشت.

وی درباره اعتراض مهدی گودرزی یکی از نامزدهای ریاست این فدراسیون گفت: گودرزی نقطه نظراتی داشت. ما در این دوره‌ی حضور هاشمی گوش شنوا داریم و باید مطالبات همه را بشنویم و بررسی کنیم. من خواهش کردم که اگر او مطلبی دارد، در وزارت ورزش بررسی می‌شود.

اسبقیان درباره انتخابات سایر فدراسیون‌ها عنوان کرد: همه انتخاباتی که تاریخ‌ها را اعلام کردیم، در موعد مقرر انجام می‌شود. تاریخ انتخابات ژیمناستیک در 24 اردیبهشت است، فدراسیون انجمن‌های ورزشی در حال سپری کردن مراحل آخر است و فدراسیون انجمن‌های رزمی هم در تاریخی که اعلام شده برگزار می‌شود و مشکلی در این مسیر وجود ندارد. برنامه وزارت و دستور وزیر این است که مجامع را سریع‌تر برگزار کنیم تا تعیین تکلیف شود، چون ما فرصت نداریم و فدراسیون‌ها باید برنامه‌های خودشان را شروع کنند.

وی درباره خبر استعفای شادی پریدر از سرپرستی فدراسیون شطرنج گفت: استعفایی از سوی پریدر به دست من نرسیده و او را فعلاً به عنوان سرپرست می‌شناسیم.

معاون وزیر ورزش درباره آخرین وضعیت مالکیت استقلال و پرسپولیس گفت: واگذاری این دو باشگاه در دست سازمان خصوصی‌سازی است و آنها به طور جدی دنبال می‌کنند. سوم اردیبهشت ماه به عنوان روز واگذاری مشخص و تعیین شده است. یکی از آرزوهای دیرینه هواداران این بود که تکلیف آنها مشخص شود. در دولت‌های قبلی اتفاق خاصی نیفتاد، اما در دوره‌ای که هاشمی حضور دارد، به طور جدی پیگیری کرد و حتی شخص رئیس جمهور به موضوع ورود کرد. به هر حال روز سوم اردیبهشت مشخص شده و قطعا پیگیری می‌شود و مشخص خاصی هم نیست.

اسبقیان درباره واگذاری این دو باشگاه به برخی بانک‌ها و سایر نهاد گفت: اینها صحبت‌هایی است که در فضای مجازی صورت می‌گیرد، ولی تا روز واگذاری که سوم اردیبهشت است، آنجا مشخص می‌شود که کدام تیم به کدام مجموعه واگذار خواهد شد.

وی درباره آخرین شرایط بازسازی استادیوم آزادی اظهار داشت: آن چیزی که برای مجوز حرفه‌ای مورد نیاز است، صورت می‌گیرد. شخص هاشمی پیگیری‌های جدی می‌کند و امیدوارم ان‌شاءالله به صورت کار انجام می‌شود و مشکل خاصی نیست.

اسبقیان در پاسخ به این سوال که آیا وزارت ورزش کرسی در هیئت مدیره استقلال و پرسپولیس خواهد داشت یا نه؟ گفت: اجازه بدهید که اول واگذاری انجام شود. هاشمی هم بارها گفته که وزارت ورزش دنبال تیمداری و باشگاه‌داری نیست، مخصوصاً در این دوره. شما امروز مجمع را مشاهده کردید. من در رای‌گیری شرکت نکردم و خواستم انتخابات و سرنوشت فدراسیون توسط باشگاه‌ها و ورزشکاران مشخص شود. ما دنبال اینکه هیئت مدیره داشته باشیم و به مسائل ورود و دخالت کنیم، نیستیم. ما به عنوان وزارت ورزش، ناظر هستیم و این تاکیدی است که وزیر ورزش به این موضوع اعتقاد دارد و می‌گوید که مسائل ورزشی را باید خود ورزشی‌ها حل کنند.

وی درباره اظهار نظر یکی از معاونان وزیر اقتصاد که گفته است «در بحث مالیات و مسائل مالی به سراغ فدراسیون‌ فوتبال و فدراسیون‌های مهم می‌رویم»، گفت: چیزی که معتقدم، این است که هم وزیر اقتصاد و هم هیئت دولت به دنبال کمک به ورزش و فدراسیون‌ها هستند. ما تا امروز هم کمک وزیر اقتصاد رو دیدیم. مجموعه دولت و در راس آن رئیس جمهور عنایت ویژه‌ای به ورزش دارد. حضور او در وزارت ورزش برای اولین بار در تاریخ جمهوری اسلامی نشان از این ادعاست که مصوبه‌های خوبی هم داشتیم.

اسبقیان با اشاره مصوبات پیرامون پروژه‌های ورزشی گفت: 4328 پروژه ورزشی باید تعیین تکلیف شود. اینها کارهای خوبی است که من به عنوان کسی که سال‌های در این ورزش حضور داشته و در آن بزرگ شده، در این مدت می‌بینیم.

معاون وزیر ورزش درباره آخرین وضعیت ساخت ورزشگاه جدید در تهران عنوان کرد: این موضوع دنبال می‌شود و ان‌شاءالله به موقع مشخص می‌شود و شروع عملیات آن را اعلام خواهیم کرد.

اسبقیان در پایان اعلام کرد: مبلغ 1200 میلیارد برای بازسازی ورزشگاه آزادی گذاشته‌اند.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: صالحي وفغاني داوران ديدار‌هاي سرخابي استقلال و پرسپوليس ميزبان شدند

دیگر خبرها

  • هاشمی پیگیر عدم‌حضور سرپرست‌ها در انتخابات/ مبینی نمی‌آید؟
  • معاون وزیر ورزش: واگذاری استقلال و پرسپولیس، آرزوی دیرینه هواداران است
  • مالکان سرخابی‌ها سوم اردیبهشت مشخص می‌شوند
  • مدیرکل امور مشترک فدراسیون‌ها منصوب شد
  • انتصاب مدیرکل امور مشترک فدراسیون‌ها در وزارت ورزش
  • سرپرست فدراسیون شطرنج استعفای خود را پس گرفت
  • اسبقیان:واگذاری استقلال و پرسپولیس،آرزوی دیرینه هواداران است
  • انتخابات ترای اتلون| حججی رئیس فدراسیون شد/ کنایه‌های جدی گودرزی به احمد نامنی
  • تجمع شطرنجی‌ها مقابل وزارت ورزش
  • حضور حمایتی اعضای مجمع شطرنج در وزارت ورزش