Web Analytics Made Easy - Statcounter

«ثناء الله» در مقاله‌ای با عنوان تنش‌های ایران و آمریکا که روز دوشنبه در روزنامه پاکستانی «دیلی تایمز» منتشر شد، افزود: اختلافات میان ایران و برخی از اعراب منطقه موضوع جدیدی نیست اما برخی از این کشورها درصدد تحریک آمریکا برای جنگ افروزی در منطقه هستند.

وی افزود: دونالد ترامپ قصد دارد برای ضربه زدن به اقتصاد ایران، جلوی صادرات این کشور را بگیرد و متأسفانه برخی از کشورهای مسلمان در منطقه نیز با این هدف با آمریکایی‌ها لابی گری می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این دیپلمات پاکستانی اظهار داشت: دولت فعلی آمریکا با تشدید تنش‌ها با ایران همان اشتباهی را مرتکب می‌شود که دربحث افغانستان و ویتنام مرتکب شد.

وی افزود: جنگ هرگز گزینه درستی نیست بلکه این وضعیت به اعتبار سیاسی هر یک از طرف‌ها آسیب می‌زند.

روزنامه دیلی تایمز پاکستان نیز در گزارشی با اشاره به ادعای ترامپ مبنی بر لغو دستور حمله به ایران، نوشت: آمریکا باید جلوی جنگ‌های بی هدف را بگیرد.

در این گزارش آمده است: اوضاع در منطقه به گونه‌ای شده که ممکن است آمریکا، عربستان و برخی از اعراب منطقه به طور غیر مستقیم پاکستان را به یک سمت خاص هدایت کنند که هدف آن تحت فشار قرار دادن ایران است.

دیلی تایمز خطاب به دولت پاکستان تاکید کرد که ما نباید تحت فشار کسی قرار بگیریم در عوض باید برای احیای برجام و دعوت از همه طرف‌ها برای انجام گفت وگوی های مسالمت آمیز تلاش کنیم.

این روزنامه پاکستانی نوشت: پاسخ جمهوری اسلامی ایران به جنگ افروزی‌های ترامپ در منطقه که برای خوشنودی صهیونیست‌ها و سعودی‌ها انجام می‌شود، دیپلماسی است اما جنگ طلبان موجود در واشنگتن نمی‌خواهند گزینه مذاکره و دیپلماسی فعال باشد.

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۷۰۲۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح جدید آمریکا و کشورهای عربی برای آینده غزه

یک کانال عبری از طرح جدید آمریکا و کشورهای عربی برای آینده غزه خبر داد که با کمک ناتو اجرا می‌شود.

به گزارش مشرق، کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی در گزارشی اعلام کرد: این طرح که تعدادی از کشورهای غربی و عربی روی آن کار می‌کنند، شامل به رسمیت شناختن کشور فلسطین و تشکیل یک قدرت انتقالی بین‌المللی است که در طول پنج سال برای ایجاد زیرساخت کشور جدید فعالیت خواهد کرد و اگر این مسئله در غزه موفقیت آمیز باشد بعدا در کرانه باختری نیز اجرا خواهد شد.

این کانال گزارش داد: مذاکرات درباره روز بعد از جنگ غزه همچنان از چند هفته گذشته بین مسئولان آمریکایی، عربستان، امارات، مصر و اردن برقرار است.

این کانال به نقل از منابع عربی گزارش داد: یکی از گزینه‌هایی که در حال بررسی است این است که مسئولیت اداره نوار غزه به طرف‌هایی غیر از جنبش حماس، سازمان آزادی بخش فلسطین (ساف) و تشکیلات خودگردان فلسطین داده شود. بر اساس این طرح در مرحله اول کشور فلسطین از سوی جامعه بین‌المللی به رسمیت شناخته شده و احتمالا شورای امنیت یک قدرت انتقالی بین‌المللی را با کمک ناتو تعیین خواهد کرد که در یک دوره پنج ساله در نوار غزه خواهد بود و طی آن پایه و اساس واقعی کشور فلسطین وضع خواهد شد. این هیئت مسئول بازسازی غزه و بازسازی نهادهای دولتی و مقدمه چینی برای انتخابات بعد از پنج سال خواهد بود. در زمان کنونی ایجاد کلیات این طرح به پایان نرسیده است اما مسئولان آمریکایی و عربی در این روزها درباره این مسئله گفت‌وگو می‌کنند.

این در حالی است که پیشتر گروه‌های فلسطینی مخالفت خود را با هرگونه مداخله خارجی در اداره نوار غزه اعلام کردند.

این مخالفت در واکنش به بازداشت یک نیروی امنیتی بود که با هماهنگی رژیم اشغالگر وارد نوار غزه شده بود.

کمیته پیگیری گروه‌های ملی و اسلامی در بیانیه‌ای اعلام کرد: ساختار حکومت در غزه و مناطق تشکیلات خودگردان فلسطین و روز بعد از جنگ یک مسئله صرفا فلسطینی است که به هیچ کسی اجازه لطمه زدن به آن داده نمی‌شود. هرگونه تلاش برای کمک رسانی به ملت ما باید بر اساس اصول و قوانین و هماهنگی با طرف‌های ذیربط که مسئول اداره امور نوار غزه هستند، انجام شود.

با گذشت ۱۹۴ روز از جنگ غزه و جنایات بی‌امان رژیم صهیونیستی علیه این باریکه، وزارت بهداشت غزه از افزایش تعداد شهدای جنگ غزه به ۳۳ هزار و ۸۴۳ نفر خبر داد.

جنگ اشغالگران علیه غزه تخریب عظیم زیرساخت‌ها و یک فاجعه انسانی بی‌سابقه را به همراه داشته است. صدها هزار نفر از مردم غزه به دلیل کمبود آب و برق در شرایط بسیار سختی زندگی می‌کنند و مقامات اشغالگر از رسیدن کمک‌های بشردوستانه به آنها جلوگیری می‌کنند.

مذاکرات برای آتش بس در غزه به دلیل لجاجت رژیم صهیونیستی و مخالفتش با درخواست حماس برای عقب نشینی از غزه همچنان بی نتیجه مانده است.

منبع: ایسنا

دیگر خبرها

  • خودسوزی یک فرد مقابل دادگاه ترامپ
  • حیدری، عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس: اسرائیل درصدد اجماع سازی بین‌المللی علیه ماست/ ریزپرنده‌ها همیشه بوده‌اند
  • خط و نشان ایران برای کشور‌های عربی منطقه | پایگاه خود را در اختیار اسرائیل قرار دهید، پاسخی سخت خواهید گرفت
  • پاسخ سفیر سابق انگلستان به ایران‌ستیزان + عکس
  • ترامپ: بایدن کشور ما را ویران کرده و بدترین رئیس جمهور تاریخ آمریکاست/ ما باید از شر بایدن خلاص شویم (فیلم)
  • حمایتی که برای اسرائیلی‌ها هم قفل بود/ وقتی اردن برای دفاع از صهیونیست‌ها مردم خود را به خطر می‌اندازد!
  • دیپلمات سابق ایران: اینکه 10 کشور برای دفع حمله ایران مجبور به همکاری بودند مهم است
  • افزایش همکاری‌های امنیتی و ضد تروریسم محور دیدار مقامات ایران و پاکستان
  • طرح جدید آمریکا و کشورهای عربی برای آینده غزه
  • اعلام از سرگیری فعالیت بازرسان آژانس در ایران/ تصویب اقدامات ضد ایرانی بیشتر از سوی مجلس نمایندگان آمریکا/ تشدید تنش میان فرانسه و جمهوری آذربایجان با فراخوان سفیر