Web Analytics Made Easy - Statcounter

دهقانی فیروزآبادی گفت: تاکنون ۱۹۵ هزار نفر از جمعیت بالای ۳۰ سال استان خراسان جنوبی مورد غربالگری فشارخون قرار گرفتند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «محمد دهقانی فیروزآبادی» امروز (3 تیر) در نشست خبری با اصحاب رسانه استان اظهار کرد: بسيج ملی کنترل فشارخون از 27ارديبهشت درخراسان جنوبی همزمان با سراسر کشور آغاز شده و تا 15 تیرماه ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با بیان اینکه فشارخون بالا مهمترین عامل خطر بیمارهای قلبی و عروقی و شایع ترین علت مرگ و میر زودرس است، گفت: افزایش نسبت شناسایی و شروع مراقبت و درمان در بيماران مبتلا به فشارخون بالا و افزايش آگاهی جامعه نسبت به عوامل خطر، پيامدها و اهميت تشخيص زودرس و کنترل فشارخون بالا از اهداف کلی اجرای اين بسيج ملی است.

 

دهقانی فیروزآبادی با اشاره به اینکه در حال حاضر جمعیت بالای 30 سال استان خراسان جنوبی 381 هزار و 806 نفر است، افزود: برای 190 هزار و 903 از این افراد معادل 50 درصد جمعیت استان باید غربالگری فشار خون انجام شود.

 

به گفته وی و گروه هدف این طرح ملی افراد 30 سال به بالا و بیماران نارسایی کلیوی و زنان باردار است و خوشبختانه تاکنون بیش از 195 هزار نفر از مردم استان مورد غربالگری فشارخون قرار گرفتند.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند خواستار مشارکت حداکثری مردم در اجرای این طرح ملی برای تامین سلامت جامعه شد و بیان کرد: 148پایگاه سیار و ثابت کنترل فشار خون در خراسان جنوبی مستقر شده‌اند و گروه های هدف این طرح می‌توانند با مراجعه به این پایگاه‌ها نسبت به کنترل فشار خون خود اقدام کنند.

 

دهقانی فیروزآبادی با اشاره به اجرای چهار پروژه درمانی در سطح استان، تصریح کرد: در بحث بیمارستان خوسف عملیاتی اجرایی آغاز شده و پیشرفت فیزیکی بیش از 40 درصدی دارد.

 

وی با بیان اینکه عملیات اورژانس و آی سی یو بیمارستان نهبندان نیز آغاز شده است، افزود: بیمارستان دوم شهرستان قاین بزودی پیمانکار آن تعیین  و عملیات اجرایی آغاز خواهد شد.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با تاکید بر اینکه مجوز احداث بیمارستان دوم طبس اخذ شده است، گفت: منتظر هستیم فرمانداری طبس سریعتر بخش خصوصی را پای کار بیاورد تا عملیات اجرایی آغاز شود.

 

دهقانی فیروزآبادی بیان کرد: بیمارستان جدید بشرویه با 75 درصد پیشرفت فیزیکی از سال 96 اعتباری نداشته و اکنون پیگیری های برای جذب اعتبار تکمیل پروژه انجام شده که برای اتمام این پروژه 12 میلیارد تومان نیاز است.

پایان پیام/375

منبع: شبستان

کلیدواژه: اوقات فراغت دهه کرامت کانون های فرهنگی هنری مساجد شیراز نماز جمعه مجلس بیرجند مسجد خطبه نماز جمعه غنی سازی اوقات فراغت طرح کنترل فشار خون بالا غربالگری رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند خراسان جنوبي پروژه عمرانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۷۰۳۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شایع‌ترین بیماریهای متقاضیان حج تمتع خراسان رضوی فشارخون و دیابت است

محمد رضا واحدی جو  گفت: طبق بررسی‌های پزشکی انجام شده ۱۵ تا ۲۰ درصد متقاضیان حج امسال استان خراسان رضوی به فشار خون و ۱۰ تا ۱۵ درصد به بیماری دیابت مبتلا هستند.

وی شمار متقاضیان حج تمتع امسال استان خراسان رضوی را ۹ هزار و ۵۶۷ نفر اعلام کرد که چهار هزار و ۳۶۵ نفر از این متقاضیان مرد و پنج هزار و ۲۰۲ نفر زن هستند و در قالب ۶۷ کاروان راهی زیارت خانه خدا می‌شوند.

نماینده مرکز پزشکی حج در هلال احمر خراسان رضوی با بیان اینکه متوسط سنی این متقاضیان ۵۶ سال است، گفت: معاینات پزشکی کلیه این متقاضیان انجام شده و ۱۸ نفر به دلیل عدم توانایی جسمی و مسائل پزشکی فاقد استطاعت بدنی تشخیص داده شده و با سایر متقاضیان جایگزین شدند.

وی بیان کرد: تزریق واکسن متقاضیان حج تمتع نیز از هفته آینده آغاز می‌شود که تزریق واکسن مننژیت برای کلیه افراد اجباری و سایر واکسن‌ها از جمله آنفلوانزا بر اساس توصیه پزشکان تزریق خواهد شد.

نخستین کاروان اعزام متقاضیان حج تمتع امسال خراسان رضوی از روز ۲۹ اردیبهشت ماه جاری آغاز می‌شود و تا ۱۲ خرداد جاری ادامه دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • گلچینی از گل و گیاه در نمایشگاه بین‌المللی بیرجند
  • دهقانی فیروزآبادی: «مرکز ملی هوش مصنوعی» به زودی تأسیس می‌شود
  • «کارور ملی هوش مصنوعی» به زودی تاسیس می‌شود
  • ۲۳۰۰ قطعه زمین ویژه‌ طرح جوانی جمعیت در بیرجند آماده واگذاری است
  • شایع‌ترین بیماریهای متقاضیان حج تمتع خراسان رضوی فشارخون و دیابت است
  • فشارخون و دیابت، بیماری شایع متقاضیان حج تمتع
  • تدابیر جمهوری اسلامی، مانع مهندسی‌های دشمن است
  • خرید تضمینی گندم از ۲۰ اردیبهشت آغاز می شود
  • صفحه نخست روزنامه خراسان جنوبی - دوشنبه ۳ اردیبهشت
  • ۹ روز مانده تا آغاز مهلت قانونی تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس