Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-25@19:07:41 GMT

دلایل دپو خودرو در بندر خرمشهر

تاریخ انتشار: ۳ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۷۰۳۶۸

سرپرست گمرک خرمشهر با اشاره به دلایل دپو خودروهای وارداتی در بندر خرمشهر گفت: گمرک مجری قانون و دستورالعمل‌های دولت است و هر تصمیمی که از سوی دولت و یا وزارتخانه‌های مسول در خصوص ترخیص و ورود کالایی به درون کشور اتخاذ شود، گمرک آن تصمیم را اجرایی خواهد کرد. ناطقان: علی سلیمانی با اشاره به دپوی خودروهای وارداتی در بندر خرمشهر اظهار کرد: تعدادی از خودروهایی که در بندر خرمشهر دپو شده‌اند به دلیل آن است که صاحبان آن‌ها نسبت به ثبت سفارش ورود این خودروها از سرزمین اصلی اقدام نکرده‌اند و این مساله باعث شده تا اجازه ترخیص نداشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: بخشی از خودروهای وارداتی نیز خودروهایی هستند که به منظور تردد در منطقه آزاد اروند وارد کشور و بندر خرمشهر شده‌اند و در این زمینه نیز مصوبه‌ای برای ترخیص این خودروها به گمرک ابلاغ نشده است.

سرپرست گمرک خرمشهر تصریح کرد: همچنین تعدادی دیگر از خودروهای دپو شده در بندر خرمشهر نیز خودروهای لوکس هستند که عمدتاً حجم موتور آن‌ها بالای ۲۵۰۰ سی سی است و در این زمینه در حال حاضر اجازه ترخیص این خودروها از بندر وجود ندارد.

سلیمانی عنوان کرد: ورود و ترخیص خودرو به درون کشور با مجوز سازمان توسعه و تجارت ایران انجام و گمرک در این زمینه فقط به عنوان مجری به قانون عمل می‌کند. گمرک سیاست گذار نیست و صدور مجوز ترخیص خودروهای وارد شده از گمرک بر عهده سازمان توسعه و تجارت ایران است.

وی با بیان اینکه گمرک مجری قانون و دستورالعمل‌های دولت است، خاطرنشان کرد: دولت و یا وزارتخانه‌های ذی صلاح هر تصمیمی را که در خصوص ترخیص و ورود کالایی به درون کشور اتخاذ کنند، گمرک آن تصمیم را اجرایی خواهد کرد. منبع: ایسنا برچسب ها: دپو ، خودرو ، بندر خرمشهر

منبع: ناطقان

کلیدواژه: دپو خودرو بندر خرمشهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۷۰۳۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بزودی، راه اندازی شرکت تولید خودرو نیسان در خرمشهر

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما آبادان، فرماندار ویژه خرمشهر در نشست کمیته اقتصادی این شهرستان گفت: هدف از برگزاری این نشست تاسیس یک اتاق وضعیت در فرمانداری ویژه خرمشهر است. 
مسعود خواست خدایی همچنین افزود: در حال برنامه ریزی برای استفاده همزمان از ظرفیت گردشگری زیارتی در منطقه و فعالیت تجاری مناسب هستیم 
نماینده مردم شهرستان خرمشهر در مجلس شورای اسلامی هم در این نشست گفت: وجود سه اتاق بازرگانی در سطح استان خوزستان نشان از اهمیت ویژه اقتصادی این استان را نشان می‌دهد.
سید لفته احمدنژاد از تصویب قانون ملوانی در مجلس خبر داد و گفت: سود واردات کالا‌های ملوانی هم قرار است به مدت ۵ سال در خود مناطق هزینه شود.
رییس اداره کار و تعاون خرمشهر هم گفت:تعداد ۱۰۴۷ تعاونی ثبت شده در اداره تعاون خرمشهر وجود دارد که از این آمار تنها ۲۸۸ تعاونی فعال هستند.. رئیس اتاق بازرگانی خرمشهر از آموزش بازرگانان جوان از تیرماه امسال خبر داد و گفت: تامین اشتغال یکی دغدغه‌های موجود در منطقه است که این دوره‌ها می‌تواند نیروی جوان را به تجارت علاقه‌مند کرد.
سید مصطفی موسوی به جذب سرمایه گذار در منطقه اشاره کرد و افزود: برنامه‌هایی تنظیم شده تا از ظرفیت کمیته اقتصادی استفاده شودو تسهیلات ویژه‌ای برای جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی ایجاد شود.

دیگر خبرها

  • خودروسازان؛ متهم ردیف اول ناترازی بنزین
  • بزودی، راه اندازی شرکت تولید خودرو نیسان در خرمشهر
  • برنامه ریزی برای تسریع در تعیین تکلیف خودرو‌های رسوبی
  • ترخیص کالا از گمرک؛ مراحل ترخیص + هزینه ها
  • وضعیت خودروهای لوکس در نمایندگی‎ های خودرو دُبی بعد از سیل | بنز و لامبورگینی به چه روزی افتاده اند! |‌ تصاویر
  • تکلیف واردات خودروهای کارکرده چه شد؟
  • ثبت رکورد صادرات از خرمشهر
  • نجات 666 میلیون لیتر بنزین توسط وزارت صمت
  • ثبت بالاترین رکورد صادرات فرآورده‌های نفتی در بندر خرمشهر
  • دستورات ویژه برای ترخیص اقلام ضروری وکالاهای وارداتی از بندر لنگه