Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد شریعتی قائم مقام معاون بهداشت وزارت بهداشت در  رادیو گفتگو با اشاره به اینکه با توجه به اورژانسی بودن برخی از حوزه‌ها مانند درمان، توجه اولیه به این بخش‌ها بوده است، افزود: در این حوزه‌ها در کشور تقاضا وجود دارد و در بسیاری مواقع این تقاضا متناسب با نیاز است و لازم بود به این نیاز واقعی پاسخ داد شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
راهکارهای تقویت طرح تحول سلامت 

وی در ادامه با تصریح بر اینکه پیشگیری مقدم بر درمان است، اظهار کرد: اگر تحول واقعی را بخواهیم حتما باید در حوزه پیشگیری و اصلاح سبک زندگی کار کنیم، به طوریکه اگر امروز کنترل فشار خون در جامعه اتفاق بیافتد، ده سال بعد نارسایی کلیه و بیماری‌های قلبی و عروقی کمتری خواهیم داشت و در همین راستا، در حوزه بهداشت طرح تحول سلامت تقویت می‌شود.

وی درباره رویکرد طرح تحول سلامت در حوزه بهداشت، اظهار کرد: حرکت از مراقبت‌های بهداشتی اولیه به سمت مراقبت‌های کامل و گسترده بهداشتی بود و در این راستا مراکز بهداشت و درمان را به مراکز خدمات جامع سلامت تبدیل کردیم و پایگاه‌های سلامت متعددی را در سطح شهر‌ها راه اندازی کردیم.

رئیس مرکز مدیریت شبکه وزارت بهداشت با بیان اینکه در طرح تحول سلامت به موضوعات جدید حوزه بهداشت و درمان پرداخته شده است، عنوان کرد: بیماری‌هایی که به آن کمتر پرداخته بودیم مانند بیماری‌های غیر واگیر مورد توجه قرار گرفتند و در این راستا از کارشناسان مختلف از جمله کارشناسان حوزه سلامت روان استفاده شد.

وی در ادامه با اشاره به موضوع پرونده الکترونیک بیان کرد: برای اکثریت مردم در سه سامانه حوزه بهداشت پرونده الکترونیک سلامت تشکیل شده است و امکان دسترسی برای مردم به اطلاعات پرونده‌های الکترونیک خودشان بزودی با تامین زیر ساخت‌های لازم فراهم می‌شود.

دسترسی رایگان مطب‌های خصوصی به پرونده‌های الکترونیک 

شریعتی افزود: البته تمام واحد‌های حوزه بهداشت به پرونده‌های الکترونیک سلامت دسترسی دارند، اما حوزه‌های بخش خصوصی باید از یک تیرماه وارد پرونده الکترونیک شوند و در حال حاضر نیز تعداد زیادی از مطب‌های خصوصی به پرونده‌های الکترونیک به صورت رایگان دسترسی دارند.

قائم مقام معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه با کمک پرونده الکترونیک سلامت، پایش و ارزشیابی و رضایت سنجی صورت می‌گیرد، اظهار کرد: پایش به این معنی است که استاندارد‌های از پیش تعیین شده به درستی رعایت شوند و برنامه‌هایی که قرار بود انجام شود، به درستی انجام شده و به نتایج لازم برسند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار سلامت اخبار پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۷۰۶۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۱۲۵ کیلوگرم گوشت و آلایشات مرغ فاسد در جغتای

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، سرپرست شبکه بهداشت و درمان جغتای گفت: در بازرسی‌های مشترک کارشناسان کارشناسان شبکه بهداشت و درمان  از مراکز تهیه، توزیع و فروش مواد غذایی، اماکن عمومی، مراکز اقامتی، واحد‌های صنفی، کارگاه‌های تولیدی، خدماتی   ۱۲۵ کیلو گرم گوشت قرمز و آلایشات مرغ فاقد گواهی بهداشتی و بدون هویت کشف شد.

غلامرضا شرفی افزود. کارشناسان شبکه بهداشت و درمان در این بازرسی  ۶۰ کیلوگرم گوشت مرغ فاقد مصرف، ۱۰ شانه تخم مرغ تاریخ گذشته و ۴۵ کیلوگرم آلایشات مرغ فاسد، جمع آوری و معدوم کردند

وی از شهروندان در خواست کرد هنگام خرید فرآورده‌های خام دامی، گوشت قرمز، سفید، تخم مرغ و...، پس از دقت نظر به شرایط ظاهری، به تاریخ تولید و انقضای محصول دقت کنند و پس از اطمینان از شرایط مناسب نگهداری فرآورده‌ها، خرید خود را انجام دهند و در صورت مشاهده تخلفات بهداشتی مراتب را جهت پیگیری، نظارت و رسیدگی، به سامانۀ ۱۹۰ اطلاع رسانی کنند.

دیگر خبرها

  • فعالیت سامانه خود ارزیابی روانشناختی در حوزه سلامت روان
  • طاهری: سرانه پزشک متخصص تناسبی با جمعیت کشور ندارد
  • کارشناسان بهداشت محیط در صیانت از سلامت جامعه
  • ایران مرجع بهداشت منطقه است
  • ایران برای سازمان بهداشت جهانی یک کشور مرجع است
  • مرجعیت ایران برای بهداشت کشورهای منطقه مدیترانه شرقی
  • اختلال در سامانه نسخه‌نویسی الکترونیک تا ۲۴ ساعت آینده برطرف خواهد شد
  • کمر تأمین‌کنندگان تجهیزات پزشکی شکست/ رئیس جمهور درد زنجیره تأمین دارو را درمان کند
  • دکتر مرندی، چهره مؤثر در حوزه بهداشت و درمان کشور
  • کشف ۱۲۵ کیلوگرم گوشت و آلایشات مرغ فاسد در جغتای