Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-24@03:19:35 GMT

انگلیس: ایران به تعهدات برجامی خود پایبند باشد

تاریخ انتشار: ۳ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۷۰۶۸۸

به گزارش تسنیم به نقل از  یورونیوز، اندرو موریسون، معاون خاورمیانۀ وزارت خارجه انگلیس گفته در جریان سفر اخیر خود به تهران با نمایندگان دولت ایران مذاکراتی «باز، صریح و سازنده» داشته است.

موریسون در بیانیه‌ای مدعی شده ایران تقریبا بطور قطع مسئول حملات اخیر به تانکرها در دریای عمان است و چنین اقداماتی باید متوقف شود تا بتوان به سرعت برای کاهش تنش‌ها وارد عمل شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون وزیر خارجه انگلیس همچنین گفت که در جریان این سفر از عزم بریتانیا برای حفظ توافق هسته‌ای سال 2015 میلادی سخن گفته است.

وی افزود: «من بطور واضح اعلام کردم که ایران باید همچنان به تعهدات خود در چهارچوب این توافق پایبند باشد؛ از جمله به محدودیتهایی که برای اورانیوم غنی شده تعیین شده است.»

موریسون در سفر روز یکشنبه خود به تهران با عباس عراقچی معاون وزیر خارجه ایران نیز دیدار داشت. عراقچی در این دیدار گفت که ایران متقاعد شده پایبند نبودن اروپایی‌ها به تعهدات خود در برجام نه به‌خاطر ناتوانی، بلکه به‌علت نداشتن اراده سیاسی است و اروپا حاضر نیست برای حفظ این توافق اندک هزینه‌ای بپردازد.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۷۰۶۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نحوه ایفای تعهدات ارزی محصولات هیدروکربنی‌ و قیر اعلام شد

به گزارش خبرگزاری مهر، دبیرخانه کمیته کارشناسی بازگشت ارز حاصل از صادرات، نحوه ایفای تعهدات ارزی حاصل از صادرات محصولات هیدروکربنی و قیر را اعلام کرد.

بر این اساس، در راستای اجرای بند (١) ماده (٨) آئین نامه اجرایی تبصره (٦) بند (ح) ماده (٢) مکرر قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز و با عنایت به تصمیمات کارگروه بازگشت ارز حاصل‌ از صادرات، ایفای‌ تعهدات ارزی‌ حاصل‌ از صادرات کلیه‌ صادرکنندگان محصولات هیدروکربن‌ (کد تعرفه‌های ٢٧١٠١٢٩٠ و ٢٧١٠١٩٩٠) و قیر نفت (کد تعرفه ٢٧١٣٢٠٠٠) که اظهار گمرکی‌ آن تا قبل‌ از تاریخ‌ ١۵. ٠٨. ١۴٠٢ باشد، به‌ تمامی‌ روش‌های مندرج در بند (١٣) ذیل ماده (١) آئین‌ نامه‌ اجرایی‌، امکانپذیر است‌.

بازگشت ارز حاصل از صادرات محصولات موضوع سه کد تعرفه فوق، پس از تاریخ ١۵. ٠٨. ١۴٠٢ به‌ صورت ١٠٠ درصدی‌ با سررسید ٨٠ روزه و صرفاً از طریق‌ فروش حواله‌ ارزی‌ در سامانه‌ نیما خواهد بود.

کد خبر 6084693 سمیه رسولی

دیگر خبرها

  • بورل: اسرائیل به قطعنامه شورای امنیت درباره غزه پایبند نبوده است
  • توافق مهم امنیتی ایران و عراق + جزئیات
  • پاسخ دیوار به وزارت راه و شهرسازی: به جای تهدید به تعهدات‌تان عمل کنید
  • صنایع و معادن رفسنجان به مسئولیت‌های اجتماعی خود پایبند باشند
  • اختصاص ۲ هکتار زمین به طرح جوانی جمعیت در گلبهار
  • بانک مرکزی به تعهدات خود درباره تخصیص ارز به دارو عمل کرده است
  • بانک مرکزی به تعهدات خود در حوزه دارو عمل کرد
  • توافق آمریکا و چین برای خرید نفت از ایران
  • استقبال سازمان همکاری اسلامی از توافق تعیین حدود مرز آذربایجان و ارمنستان
  • نحوه ایفای تعهدات ارزی محصولات هیدروکربنی‌ و قیر اعلام شد