Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، «جرمی هانت» وزیر امور خارجه انگلیس که اخیراً پیرو آمریکا بدون ارائه شواهد مستدل، ایران را به دست داشتن در حادثه دریای عمان برای حمله دو نفتکش‌ متهم کرده بود، هم‌اکنون نیز گفته که آمریکا را در تقابل با ایران همراهی خواهد کرد.

دولت دونالد ترامپ از زمان روی کار آمدن در ژانویه 2017، افزایش فشارها به ایران را آغاز کرده است و حدود یکسال پیش، علیرغم پایبندی ایران به مفاد برجام، از این توافق هسته‌ای خارج شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

واشنگتن 23 خردادماه، بعد از حادثه در دریای عمان برای دو نفتکش، بدون ارائه شواهد مستدل ایران را متهم به دست داشتن در این حملات کرد و انگلیس نیز درست بعد از آمریکا، ایران را متهم کرد.

پنجشنبه هفته گذشته یک فروند پهپاد جاسوسی آمریکا در فضای ایران هدف قرار گرفت و سرنگون شد. بر اساس بیانیه سپاه پاسداران، این پهپاد پس از پرواز از جنوب خلیج فارس، «بر خلاف قوانین هوانوردی کلیه تجهیزات مربوط به معرفی خود را خاموش نموده و در نهایت پنهان‌کاری، از تنگه هرمز به سمت چابهار ادامه مسیر می‌دهد» و نهایتا درون فضای سرزمینی ایران هدف قرار گرفته و ساقط شده است.

مقامات آمریکایی مدعی هستند که این پهپاد در هنگام ساقط شدن در حریم هوایی ایران نبوده است اما برخی درباره صرفنظر ترامپ از پاسخ به این اقدام ایران، تحلیل کرده‌اند که ممکن است سرویس‌های اطلاعاتی آمریکا در خصوص ورود پهپاد جاسوسی آمریکا به خاک ایران اطلاعات اشتباه داده بودند.

طبق گزارش روزنامه «دیلی میل»، هانت تصریح کرده است: «ما در کنار آمریکا بعنوان قدرتمندترین همپیمان خود هستیم اما قطعاً هرگونه درخواست برای حمایت نظامی (علیه ایران) را مورد به مورد بررسی می‌کنیم».

وزیر خارجه انگلیس در ادامه لفاظی‌های خود، ایران را مسئول اقدامات ثبات‌زدا در منطقه غرب آسیا دانست و گفت: «ما به شدت معتقدیم که راه‌حل این است که ایران فعالیت‌های ثبات‌زدای در سراسر خاورمیانه را متوقف کند».

این دیپلمات انگلیسی بار دیگر حادثه‌های به وقوع پیوسته برای نفتکش‌ها را به ایران نسبت داد و گفت: «ما درباره اقدامات مخرب اخیر که برای نفتکش‌ها به وقوع پیوست و قطعاً کار ایران بوده است، بسیار نگرانیم و به طور مداوم با آمریکا در تماس هستیم».

هانت تصریح کرد: «ما خواستار تنش‌زدایی هستیم اما قطعاً بسیار نگرانیم».

«محمد جواد ظریف» وزیر خارجه ایران در واکنش به سرنگونی پهپاد جاسوسی آمریکا در ایران در حساب توئیتری خود نوشت: «شواهد بیشتر از جمله تجازو پهپاد جاسوسی MQ9، خرید قایقهای تندرو و تماس تلفنی که هدفش نسبت دادن حمله به نفتکشها به ایران بود، ثابت می‌کند که تیم ب با کشاندن ترامپ به ورطه یک جنگ فاصله کمی داشت، احتیاط از آن(وقوع جنگ) جلوگیری کرد اما تروریسم اقتصادی تنش با خود می آورد..»

ظریف توئیت خود را با الصاق یک نقشه از مختصاتِ مکانی که پهپاد جاسوسی آمریکا در خلیج فارس هدف گرفته بود مستند کرده است.

اشاره ظریف درباره تماس تلفنی، به ارتباط عربستان سعودی با اعضای گروهک تروریستی منافقین است.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: آمریکا وزیر خارجه انگلیس جرمی هانت علیه ملت ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۷۰۷۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رسمی؛ اردن به خیانتش علیه ایران اعتراف کرد

در پی فشار محافل سیاسی و رسانه‌ای و شخصیت‌های عربی و اسلامی در پی افشای نهاد‌های نظامی و رسانه‌ای از نقش مشکوک اردن در مشارکت در رهگیری برخی موشک‌های سپاه پاسداران در عملیات ضد صهیونیستی شنبه شب، وزیر امور خارجه اردن شامگاه دوشنبه به مشارکت این کشور در رهگیری موشک‌های ایران اذعان کرد.

شبکه خبری المیادین شامگاه دوشنبه گزارش داد که «أیمن الصفدی»، وزیر امور خارجه اردن شامگاه دوشنبه در گفتگو با شبکه آمریکایی «سی ان ان» اذعان کرد که کشورش در رهگیری شماری از پهپاد‌های پرتاب‌شده از سوی ایران ضد رژیم صهیونیستی، به رژیم اسرائیل کمک کرده است.

این دیپلمات بلندپایه اردنی در سخنانی گفت: اردن از همه ابزار‌ها برای رهگیری هرگونه پرتابه‌ای که حریم هوایی این کشور را نقض کند استفاده خواهد کرد.

وزیر خارجه اردن گفت: «هر شیء که وارد آسمان ما شود، حریم هوایی ما را نقض کند، به اعتقاد ما خطری برای اردن است، برای پایان دادن به این تهدید هر کاری که در حد توانمان باشد انجام خواهیم داد.»

او افزود: ما کاری را انجام می‌دهیم که باید انجام دهیم (و ما) بدون توجه به اینکه این پهپاد‌ها از اسرائیل، ایران یا هر کشور دیگری باشند، همین کار را انجام خواهیم داد. وی افزود: اولویت ما حفاظت از اردن است.

پیشتر، سخنگوی وزارت خارجه کشورمان در توصیه‌ای در ارتباط با احیاناً نقش کشور اردن در رهگیری برخی موشک‌های ایران اعلام کرد: توصیه ما به همه حامیان رژیم صهیونیستی این است که قدردان اقدام مسئولانه و متناسب ایران باشند و به جای انتخاب الفاظ نامناسب در ارتباط با ایران، رژیم غاصب صهیونیستی را از انجام شرارت‌های بیشتر که تبعات آن بیشتر از همه دامنگیر این رژیم خواهد بود، بر حذر دارند.

گفتنی است سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شنبه شب با صدور اطلاعیه‌ای از شلیک ده‌ها فروند پهپاد و موشک به سمت سرزمین‌های اشغالی و مواضع رژیم صهیونیستی خبر داد.

در اطلاعیه سپاه آمده است: در پاسخ به جنایت‌های متعدد رژیم صهیونیستی از جمله حمله به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق و شهادت جمعی از فرماندهان و مستشاران نظامی کشورمان در سوریه، نیروی هوافضای سپاه، اهداف معینی در داخل سرزمین‌های اشغالی را با شلیک ده‌ها فروند موشک و پهپاد مورد اصابت قرار داد.

نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل نیز اعلام کرد: اقدام نظامی ایران بر اساس بند ۵۱ منشور سازمان ملل متحد در خصوص دفاع مشروع در پاسخ به تجاوزات رژیم صهیونیستی به اماکن دیپلماتیک کشورمان در دمشق بود.

منبع: مهر

tags # اردن ، اسرائیل سایر اخبار غذای ویژه انسان‌های اولیه چه بود و چه مزه‌ای داشت؟ | دستور پخت یک غذای مخصوص نئاندرتال‌ها! چه کسی لباس را اختراع کرد؛ آیا انسان‌های اولیه همیشه لخت بودند؟ اولین قتل در جهان چگونه اتفاق افتاد؟! انسان‌های نخستین چگونه صحبت می‌کردند؟

دیگر خبرها

  • تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران
  • امیرعبداللهیان: بعد و قبل از عملیات وعده صادق علیه اسرائیل به آمریکایی‌ها پیام دادیم؛ گفتیم به دنبال توسعه تنش نیستیم
  • افشاگری دوروف مالک تلگرام درباره تلاش دولت آمریکا برای جاسوسی از کاربران (فیلم)
  • وزیر خارجه انگلیس: اسراییل تصمیم به اقدام علیه ایران گرفته
  • جزئیات تازه از حمله ایران علیه اسرائیل به روایت مشاور وزیر کشور | سفیر سوئیس به جای وزارت خارجه به سپاه احضار شد!
  • (تصاویر) درباره بزرگترین پهپاد جاسوسی نیروی دریایی آمریکا
  • اکسیوس : وزیر خارجه آمریکا تشدید تنش با تهران را به ضرر واشنگتن و تل آویو می داند/ بلینکن: همراهی اردن و عربستان با ما در دفاع از اسرائیل نشانه خوبی برای آینده است
  • رسمی؛ اردن به خیانتش علیه ایران اعتراف کرد
  • ایران در حمله به اسرائیل از حق قانونی دفاع از خود استفاده کرد
  • وزیر خارجه انگلیس بر سر حمله ایران قفل کرد!