Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون عمرانی استانداری تهران تسریع در روند نوسازی بافت‌های فرسوده را در گرو حل مشکلات قولنامه‌ای سرانه‌ها در محلات تهران دانست و گفت: مشکل اسناد قولنامه‌ای در محلات بافت فرسوده از مشکلات مشترک همه شهروندان است.

محمد تقی زاده در گفت وگو با ایسنا درباره مشکلات موجود در روند نوسازی بافت‌های فرسوده در شهر تهران گفت: با توجه به وجود مشکلات قولنامه‌ای در این محلات در آخرین جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان تهران مقرر شد با محوریت معاونت عمرانی استانداری تهران نسبت به رفع مشکلات قولنامه‌ای در این محلات با هماهنگی دستگاه‌های ذیربط از جمله ثبت اسناد اقدامات لازم انجام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بیش از ۳۲۰۰ هکتار بافت فرسوده در شهر تهران وجود دارد. لذا برای نوسازی این بخش از تهران باید همه امکانات و ظرفیت‌های دستگاه‌های مختلف را بسیج کنیم تا فرایند نوسازی بر اساس تکالیف برنامه ششم عملیاتی شود. در راستای اقدام مشترک میان دستگاه‌های ذیربط همراه برنامه اولویت بندی بازآفرینی ۱۸ محله شهر تهران انجام خواهد شد.

تقی‌زاده ادامه داد: محلات فرحزاد، راه آهن، تختی، دستغیب، سلسبیل جنوبی، هاشمی، سیروس، هرندی، زاهد گیلانی، دولاب، اتابک، مینایی، باغ آذری، بلورسازی، مقدم، شادآباد، نعمت آباد و جوانمرد قصاب در برنامه اولویت‌بندی بازآفرینی در شهر تهران هستند که باید در برنامه همکاری و اقدام مشترک میان دستگاه‌های ذیربط نوسازی این بافت‌های فرسوده انجام شود.

معاون استاندار تهران با اشاره به امور ثبتی و حقوقی، نحوه بهره‌گیری از بسته‌های تشویقی نوسازی، تأسیسات و تجهیزات شهری شامل جابجایی تیرها و شبکه‌های خدماتی به عنوان عمده‌ترین مسائل و مشکلات احصا شده شهروندان در روند نوسازی بافت‌های فرسوده در محلات تهران دانست و اظهارکرد: قطعاً موضوع بازآفرینی مبتنی بر فرایند توسعه‌ای یکی از راهبردهای اصلی دولت است . لذا باید در مورد حل مشکلات شهروندان در این محلات برای تسریع روند نوسازی بافت‌های فرسوده اقدام کنیم. بی تردید با توجه به اینکه شهر تهران برای کل کشور به ویژه کلانشهرها به عنوان الگو قلمداد می‌شود، هر تجربه و اقدامی در حوزه نوسازی بافت‌های فرسوده در کل کشور الگوسازی خواهد شد.

وی تاکید کرد: برای تسریع در روند نوسازی بافت‌های فرسوده شهر تهران نیازمند برنامه عملیاتی دقیقی هستیم که مبتنی بر ظرفیت‌ها و امکانات این شهر تدوین شود. این اقدام با هماهنگی و نگاه به ظرفیت‌های شهر و دستگاه‌های اجرایی در این حوزه اجرایی خواهد شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانداري تهران بافت فرسوده نوسازي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۷۱۰۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشتازی شهرداری تبریز در تخفیف۸۰ درصدی صدور پروانه در بافت فرسوده

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد آئینی در حاشیه سفر به تبریز و بازدید از پروژه‌های نوسازی و بازآفرینی شهری در گفتگو با شهریار اظهار کرد: تبریز در حوزه بازآفرینی شهری و نوسازی بافت فرسوده از شهرهای پیشتاز کشور بوده و آذربایجان شرقی نیز در رتبه چهارم کشور در نوسازی بافت فرسوده کشور قرار دارد.

وی با بیان اینکه روند نوسازی بافت فرسوده در کشور شتاب بیشتری گرفته است، افزود: بر اساس تسهیلات نهضت ملی مسکن، تسهیلات ارزان قیمت اشتغالزایی در این حوزه و اجرای بسته ۱۹ بندی که مصوبه شورای عالی شهرسازی و معماری ایران را به همراه داشته، به شهرداری‌ها اجازه داده شد متناسب با شرایط اقلیمی و اجتماعی خود بسته خاص خود را تنظیم کنند که تبریز در این زمینه از شهرهای پیشرو بود.

آئینی ادامه داد: با تمهیدات اتخاذ شده به ویژه توسط معاونت معماری و شهرسازی شهرداری تبریز بسته تشویقی خاص شهر تبریز نیز تدوین و مصوب شد و در حال حاضر اجرایی می‌شود. از شهرداری تبریز جهت پیشتازی در این امر قدردان هستیم و خوشبختانه آمارها نشان می‌دهد روند نوسازی تسریع یافته و در مجموع در کشور نوسازی بیش از ۲۶۲ هزار واحد مسکونی از ابتدای دولت سیزدهم در بافت‌های فرسوده آغاز شده است.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران با اشاره به اینکه آذربایجان شرقی از لحاظ نوسازی بافت فرسوده و بازآفرینی شهری پس از استان‌های تهران، خراسان رضوی و اصفهان در رتبه چهارم کشوری قرار دارد، یادآور شد: همچنین کلانشهر تبریز از لحاظ نوسازی بافت فرسوده در رتبه سوم کشوری قرار دارد.

آئینی با قدردانی از عملکرد معاونت معماری و شهرسازی شهرداری تبریز به جهت تسریع در اجرای مسیرگشایی امتداد ۴۵ متری انقلاب تصریح کرد: کارسازی و اجرای عملیات محور ۴۵ متری که محلات حاشیه نشین و سکونتگاههای غیر رسمی تبریز همچون یوسف آباد، خلیل آباد و احمدآباد را تحت تأثیر خود قرار داده و مرغوبیت ایجاد می‌کند و ثروت مردم در این مناطق افزایش می‌یابد و همین امر باعث می‌شود در آینده نوسازی و مقاوم سازی در این محلات شتاب گرفته و شرایط سکونت بهتری برای مردم ایجاد کند.

وی همچنین با بیان اینکه شهرداری‌ها در مرحله صدور پروانه ساختمانی و مابقی هزینه‌ها مشوق‌های خوبی برای نوسازی بافت فرسوده در نظر گرفته‌اند، ادامه داد: بسته‌های تشویقی برای بافت فرسوده در شهرها حداقل ۵۰ درصد و در کلانشهرهای مشهد و تبریز تخفیف ۸۰ درصدی در صدور پروانه ساختمانی و هزینه‌ها اعمال می‌شود.

کد خبر 6088197

دیگر خبرها

  • رئیسی: بانک هایی که مقررات را رعایت نکنند منحل خواهند شد/مطلقا به فساد و مفسد رحم نمی‌کنیم/دستورات رئیسی برای رفع مشکلات درمانی، آموزشی و بافت فرسوده در جنوب غرب تهران
  • دستورات رئیسی برای رفع مشکلات درمانی، آموزشی و بافت فرسوده در جنوب غرب تهران
  • پیشتازی شهرداری تبریز در تخفیف۸۰ درصدی صدور پروانه در بافت فرسوده
  • اجرای بسته تشویقی نوسازی بافت فرسوده شش شهرستان سیستان وبلوچستان
  • نوسازی ۲۵ هزار واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده کشور
  • تعیین تکلیف املاک فاقد سند در بافت فرسوده پایتخت
  • ۲۵ هزار واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده کشور نوسازی شد
  • تسهیل در فرآیندهای صدور سند مالکیت املاک فاقد سند
  • ساخت ۱۵۰ هزار مسکن استطاعت پذیر در تهران | ۵۵۰۰ خانه فرسوده و خطرناک نوسازی می شوند
  • توزیع بیش از ۴۴ هزار بسته نوسازی بافت‌های فرسوده در ۲۶۱ محله کشور