Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار برنا از قزوین؛علی برجعلیزاده سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قزوین در این خصوص اظهار داشت: دستگاه های تردد شمار این اداره کل اطلاعات مربوط به سرعت غیرمجاز، سبقت غیرمجاز و عدم رعایت فاصله طولی وسایل نقلیه عبوری در محورهای مواصلاتی استان را به ثبت می رسانند. بر اساس اطلاعات دریافتی از ۵۹ سامانه تردد شمار برخط در محورهای مواصلاتی استان قزوین، آمار کل تردد ثبت شده در خرداد ماه سال جاری ۲۵ میلیون و ۴۰۹ هزار و ۸۰۸ وسیله نقلیه بوده که آمار کل تردد ثبت شده در آزاد راهها ۲۰ میلیون و ۲۹۳ هزار و ۶۱۷ تردد معادل ۷۹.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۸ درصد کل تردد استان بوده است.

وی افزود: بیشترین میزان ترافیک در خرداد ماه سال جاری مربوط به ۱۴ خردادماه بوده است در این روز آزاد راه قزوین – کرج «رفت و برگشت» با ثبت تردد ۱۱۵ هزار و ۲۵۶ وسیله نقلیه بیشترین تردد را به خود اختصاص داده است.

برجعلیزاده بیان کرد: از مجموع کل تردد شمارش شده استان، ۳ میلیون و ۲۲۹ هزار تردد معادل ۱۲.۷ درصد سهم وسایل نقلیه سنگین بوده است. محور بوئین‌زهرا – ساوه و بالعکس با ۱۴۷ هزار و ۸۳ وسیله «معادل ۴۴.۵ درصد»، بیشترین سهم درصد تردد وسایل نقلیه سنگین را به خود اختصاص داده است.

وی درهمین راستا افزود: متوسط نرخ جریان ترافیک «تعداد کل خودروهایی که در یک ساعت از یک مقطع عبور می کنند» در سطح کل راههای مواصلاتی استان معادل ۵۹۹ وسیله نقلیه در ساعت بوده است. بیشترین متوسط نرخ جریان ترافیک در خرداد ماه، مربوط به آزاد راه قزوین- کرج با ۲ هزار و ۴۲۶ وسیله نقلیه در ساعت بوده است.

برجعلیزاده متوسط سرعت تردد در آزاد راهها را ۸۵ و متوسط سرعت در سایر محورهای استان را ۷۰ کیلومتر در ساعت عنوان کرد و گفت: بیشترین متوسط سرعت در این ماه ۱۰۲ کیلومتر درساعت مربوط به آزادراه زنجان- قزوین بوده است.

در ماه گذشته ۲۵.۸ درصد وسایل نقلیه، فاصله طولی مجاز بین دوخودرو را رعایت نکرده اند. بیشترین تخلف عدم رعایت فاصله طولی مربوط به آزاد راه قزوین - کرج با ۸۴۶ هزار و ۲۹۴ وسیله نقلیه «معادل ۴۷ درصد» بوده است.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: استان قزوین ترافیک راهداری و حمل و نقل جاده محورهای مواصلاتی استان وسیله نقلیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۷۱۱۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عدم رعایت فاصله مجاز، بیشترین تخلفات جاده ای آذربایجان غربی در نوروز

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،   ایرج دست نشان   فاصله غیرمجاز را بیشترین تخلفات جاده ای آذربایجان غربی در نوروز امسال عنوان کرد و گفت: از ۲۴ اسفند سال گذشته که زمان آغاز طرح نوروزی ۱۴۰۳ است تا ۵ فروردین سال جاری در مجموع بیش از ۶ میلیون و ۲۶۳ هزار وسیله نقلیه در محورهای مواصلاتی استان تردد کردند که از آغاز طرح نوروزی ۱۴۰۳ تاکنون طبق آمار ثبت شده توسط دوربین های نظارتی  تردد در ورودی و خروجی های استان از مرز یک میلیون گذشت.

 

این مقام مسئول با اشاره به اینکه  از آغاز طرح نوروزی متوسط درصد تردد وسیله نقلیه سنگین ۷.۴۲درصد است، یاد آور شد: طبق آمار ارائه شده از مرکز مدیریت راههای آذربایجان غربی، فاصله غیر مجاز با بیش ۴.۳۹درصد همچنان در صدر تخلفات جاده ای استان قرار دارد.

 

دست نشان با اشاره به اینکه متوسط تردد ساعاتی در استان ۲۲۳خودرو در ساعت است، اظهار کرد: در ۱۱روز گذشته از اجرای طرح نوروزی ، ساعت بین ۱۷تا۱۸ اوج ساعات تردد در جاده های آذربایجان غربی است.

 

وی ادامه داد: همچنین از آغاز این طرح به ترتیب خودرو های سواری و وانت بار با بیش از ۵میلیون و ۷۹۸هزار تردد بیشترین میزان تردد را در جاده های آذربایجان غربی دارند.

 

وی تصریح کرد: همچون روال روزهای گذشته محور ملکان به میاندوآب با ثبت ۱۸۹هزار و ۷۸۸تردد ، پرتردد ترین محور استان از آغاز طرح نوروزی ۱۴۰۳است.

 

وی با اشاره به اینکه  در تمام محورهای مواصلاتی استان به همت تلاش نیروهای راهداری، تردد در جریان است، افزود: با توجه به فعالیت سامانه بارشی در برخی محورهای مواصلاتی استان از تمامی رانندگان تقاضا می شود برای داشتن سفر ایمن با سرعت مجاز و رعایت ایمنی اقدام به سفر کنند.

دیگر خبرها

  • آزادراه قزوین - رشت پر ترددترین محور ورودی گیلان
  • نزدیک ۲ هزار تخلف سرعت در محورهای خراسان شمالی ثبت شد
  • بیش از ۵۳۷ هزار وسیله نقلیه وارد خراسان شمالی شدند
  • آزادراه رشت - قزوین؛ پرترددترین محور خروجی گیلان؛ ترافیک روان در محورها
  • تردد نوروزی حدود ۲ میلیون خودرو در محورهای گیلان
  • تردد یک میلیون و ۷۰۰ هزار خودرو در محورهای مواصلاتی گیلان
  • عدم رعایت فاصله مجاز، بیشترین تخلفات جاده ای آذربایجان غربی در نوروز
  • تردد وسایل نقلیه در محورهای خراسان شمالی روزانه ۱۰ درصد افزایش یافت
  • ورود حدود ۱ میلیون خودروی نوروزی به گیلان/ آماده باش ۳۴ اکیپ راهداری در محورها
  • جاده شیروان به بجنورد بیشترین میزان تردد را ثبت کرد