Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور صبح دوشنبه در دیدار با نماینده، ولی فقیه در کاشان نیروی انسانی در اقتصاد را مقوله‌ای مهم دانست و اظهار داشت: کشور ایران در حوزه نیروی انسانی در وضعیت مطلوبی قرار دارد و این مزیت باعث می‌شود اقتصاد را به سمت دانش بنیان شدن پیش ببریم، اما متأسفانه با وجود تلاش‌های بسیار زیاد در حوزه اشتغال از ابتدای انقلاب تاکنون به دلیل عدم سوق به سمت اقتصاد دانش بنیان اصفهان در بیکاری رتبه سوم یا چهارم را دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی ضمن اشاره به تاریخ و فرهنگ کهن کاشان افزود: فرش دستباف ما تاریخی کهن دارد و هر قومی عشق خود را با این هنر به تصویر کشیده است، اما متأسفانه صنعتی شدن شهر‌ها تا جایی پیش رفته است که نابودی این هنر را تهدید می‌کرد، اما از آنجا که هنر فرش دستباف و قالیبافی از بوم نشأت گرفته عدد صادراتی قابل توجهی در کاشان به خود اختصاص داده است و صنعت نتوانسته است آن را از رقابت خارج کند.

پایان خام فروشی در کشور با فعالیت شرکت‌های دانش بنیان

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور ضمن انتقاد از خام فروشی در کشور ابراز داشت: شرکت‌های دانش بنیان می‌توانند به این خام فروشی پایان دهند و دانشگاه‌ها نیز باید در حل مشکلات مردم سهم بسزایی داشته باشند؛ باید بپذیریم در برخی از راه‌ها اشتباه حرکت کردیم و به ظرفیت‌ها و توان‌های داخلی توجهی نکردیم.

وی از فعالیت بیش از چهار هزار شرکت دانش بنیان در کشور طی پنج سال اخیر خبر داد و گفت: در کاشان نیز سرمایه گذاری خوبی کردیم و آمار شرکت‌های دانش بنیان رشد قابل توجهی داشته است که این موضوع می‌تواند در بهبود فضای کسب و کار و کاهش نرخ بیکاری منطقه کاشان نقش بسزایی داشته باشد.
۵۳ هزار دانشجو در خارج از کشور مشغول به تحصیل هستند.

ستاری با بیان اینکه ابتدای انقلاب ۲۷۰ هزار دانشجو در کشور داشتیم، اظهار داشت: از تعداد این دانشجویان ۱۰۰ هزار دانشجو خارج از ایران بودند و از این ۱۰۰ هزار نفر ۵۶ هزار نفر آن‌ها در آمریکا درس می‌خواندند، اما امروزه چهار و نیم میلیون دانشجو در کشور درس می‌خوانند که تنها ۵۳ هزار نفر از آن‌ها خارج از کشور درس می‌خوانند.

وی با بیان اینکه ما بر روی بازگشت دانشجویان تمرکز کردیم، افزود: یک هزار و ۳۰۰ نفر از دانشجویان پس از فارغ‌التحصیلی از دانشگاه‌های خارج از کشور به میهن بازگشتند به نحوی که ۳۰۰ نفر این دانشجو‌ها از بهترین دانشگاه‌های جهان فارغ‌التحصیل شدند، اما باید در نظر داشته باشیم که این دانشجو‌ها نیازمند زمینه‌ای برای فعالیت در عرصه‌های مختلف هستند.

انتهای پیام/م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: معاونت علمی اشتغال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۷۱۲۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت‌های انبارداری منطقه ویژه اقتصادی بوشهر افزایش خواهد یافت

به گزارش خبرنگار مهر، علی باستین ظهر سه شنبه در نشست پایش تجارت خارجی استان بوشهر اظهار داشت: دولت‌ها همواره برنامه‌ها و مشوق‌هایی برای رونق افزایی به فعالیت‌های اقتصادی داشته‌اند که تسهیل جابجایی کالا بین مناطق ویژه بوشهر ۱ و ۲ یکی از این برنامه‌ها است.

وی افزود: تسهیل جابجایی کالا بر برخی از شاخص‌های بازرگانی خارجی استان از جمله فعالیت بندر بوشهر و حجم کالاهای وارداتی و رونق حمل و نقل دریایی و زمینی، کاهش زمان و هزینه خدمات بندری و انبارداری و در نهایت افزایش رضایتمندی فعالان بخش خصوصی تأثیر مثبت می‌گذارد.

معاون اقتصادی استاندار بوشهر خاطر نشان کرد: با پیگیری انجام شده به ویژه در سفر دوم هیأت محترم دولت به استان مقرر شد جابجایی کالا بین منطقه ویژه بندری و منطقه ویژه بوشهر ۲ به صورت رویه اداری انجام شده و از تخفیف ۲۰ درصدی سود بازرگانی نیز برخوردار شود.

وی اضافه کرد: این مصوبات نویدبخش روزهای روشن برای منطقه ویژه ۲ و فراهم شدن زمینه‌های اشتغال جدید هستند

معاون اقتصادی استاندار بوشهر گفت: مسئولان استان با جدیت مطالبات بخش خصوصی را پیگیری کرده و گام اول را به نتیجه رسانده‌اند.

باستین تصریح کرد: در مرحله بعد باید زیرساخت‌ها و بستر اداری و فنی منطقه ویژه بوشهر ۲ برای پذیرش محموله‌های تجار فراهم شود.

وی ابراز داشت: برای این منظور مدیریت منطقه ویژه بوشهر مکلف شده تا با همکاری تنگاتنگ با مدیران بندر و گمرک بوشهر زمینه اجرای مطلوب فرایندهای گمرکی و انبارداری را منطقه فراهم کند.

باستین تاکید کرد: انتظار می‌رود بازرگانان و فعالان بخش خصوصی نیز با بهره مندی از ظرفیت مصوبات مذکور، کوشش کنند تا فعالیت‌های تجاری را بیشتر و رونق بنادر استان را افزون‌تر کنند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر خاطر نشان کرد: تقسیم وظایف لازم انجام شده و ان‌شاء الله به زودی فعالیت‌های انبارداری منطقه ویژه اقتصادی بوشهر ۲ رونق و توسعه می‌یابد.

کد خبر 6079964

دیگر خبرها

  • کرمانشاه صاحب شهرک فناوری می‌شود
  • محصولات فناورانه دانشگاه آزاد یادگار امام افزایش می‌یابد
  • ۵۰ درصد مواد اولیه تولید دارو در کشور وارداتی است
  • واحدهای فناور پارک علم و فناوری زنجان افزایش می‌یابد/ ضرورت افزایش بودجه در سال جدید
  • افزودن ۹ واحد صنعتی به جمع شرکت‌های دانش بنیان‌های کشور
  • واحدهای فناور پارک علم و فناوری زنجان افزایش می‌یابد/ضرورت افزایش بودجه در سال جدید
  • خط تولید پروتز‌های مفصل زانو و لگن گشایش یافت
  • فعالیت‌های انبارداری منطقه ویژه اقتصادی بوشهر افزایش خواهد یافت
  • انعقاد بزرگترین قرارداد برای ساخت ماهواره با دانش‌بنیان‌ها
  • حمایت از تاسیس شرکت دانش بنیان توسط ایرانیان خارج از کشور