Web Analytics Made Easy - Statcounter

آرزو موحدی روز دوشنبه در بازرسی از سازمان انتقال خون کردستان که با هدف آماده سازی این مرکز برای حضور ممیزین شرکت داروسازی اوکتافارما اتریش برای کیفیت انجام فرآیند های فنی انجام شد، اظهار داشت: ارسال پلاسما به کشورهای اروپایی، نقطه عطفی در ارتقا کیفی محصولات و فرآیند های سازمان انتقال خون است.

وی گفت: هدف سازمان انتقال خون ایران از اجرای برنامه جمع آوری پلاسما رسیدن به خودکفایی و مدیریت اقتصاد سلامت در تامین داروهای مشتق از پلاسمای سالم و با کیفیت ایرانی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

موحدی با بیان اینکه سازمان انتقال خون ایران توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و شرکت های تولید داروی اروپایی بازرسی می شود، ادامه داد: این بازرسی های بین المللی نشان از توانایی و جایگاه رفیع این سازمان در منطقه دارد.

مدیرکل دفتر مستندات سازمان انتقال خون ایران افزود: در منطقه مدیترانه شرقی متوسط نرخ اهدای خون به ازای هر هزار نفر جمعیت عدد ۱۴.۹ بوده و در ایران با اختلاف حدود ۲ برابری به ۲۵ رسیده است.

وی به سلامت فرآورده های خون در ایران نیز اشاره کرد و یادآور شد: بیش از ۱۲ سال است که ۱۰۰ درصد خون های اهدایی در ایران توسط اهداکنندگان بدون چشمداشت و داوطلبانه تهیه می شود در صورتی که این رقم در منطقه در حدود ۵۰ درصد است.

به گزارش ایرنا، در جریان این بازرسی ۲ روزه آزمایشگاه ها، کلینیک اهداکنندگان خون، گروه های آموزش و تضمین کیفیت، اداره کنترل کیفی، سردخانه های نگهداری محصولات، انبارهای نگهداری مواد و تجهیزات و آرشیو مستندات مورد بازرسی قرار گرفت.

مدیرکل دفتر مستندات سازمان انتقال خون ایران هدف نهایی این بازرسی را تصحیح و بهبود بخشی مستمر فرآیندها جهت آماده سازی انتقال خون کردستان برای ورود ممیزین شرکت تولید دارو اوکتافارما اتریش بیان کرد.

پیشتر کیفیت محصولات تولیدی انتقال خون کردستان توسط شرکت MIC، سازمان بین المللی صادر کننده گواهینامه و ارائه دهنده خدمات آموزشی و Csl Plasma، یکی از معتبرترین شرکت های اروپایی تولید داروهای مشتق از پلاسما مورد ارزیابی و تایید قرار گرفته است.

انتقال خون کردستان در آینده ای نزدیک میزبان ورود ممیزین وزارت بهداشت اتریش است و در صورت کسب تاییدیه از آنان برای دومین دوره پیاپی مجوز ارسال فرآورده های پلاسمایی به اروپا را کسب خواهد کرد.

۹۹۳۷ / ‏‬ ۳۰۳۴

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کردستان سنندج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۷۱۳۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اصفهان، آذربایجان شرقی و خراسان رضوی رتبه‌دار در تولید شیر

به گزارش خبرگزاری مهر، طرح آمارگیری از دامداری‌های کشور نیمه دوم فصل پاییز سال ۱۴۰۲ اجرا شد. در این طرح آمارگیری که به صورت نمونه‌ای اجرا شد، اطلاعات مربوط به تعداد انواع دام، مقدار تولید شیر، تغییرات تعداد دام (تعداد دام خریداری شده، تعداد دام پروار شده، تعداد دام فروخته شده، تعداد دام زاییده شده، تعداد دام ذبح شده و تعداد دام تلف شده)، مقدار علوفه مصرفی، ارزش سرمایه‌گذاری و دریافتی‌ها و پرداختی‌های دامداری‌ها گردآوری شده است. این طرح آمارگیری با بیش از ۴۴۰ نیروی انسانی (آمارگیر، بازبین و کارشناس) با مراجعه حضوری به واحدهای نمونه اجرا شد. این طرح آمارگیری با فاصله زمانی سه ساله اجرا می‌شود و نتایج آن در سطح استان استخراج و منتشر می‌شود.

بر اساس نتایج حاصل از این طرح، ۱.۳ میلیون بهره‌برداری دارای دام در سطح کشور وجود دارد که تعداد دام موجود در این دامداری‌ها شامل ۴۴ میلیون رأس «گوسفند و بره» ۱۶.۳ میلیون رأس «بز و بزغاله»، ۵.۴۵ میلیون رأس «گاو و گوساله»، ۲۰۰ هزار رأس «گاومیش و بچه گاومیش» و ۱۷۰ هزار نفر «شتر و بچه شتر» بوده است.

تعداد گاو و گوساله به تفکیک نژاد، شامل «۱.۶۵ میلیون رأس نژاد اصیل»، «۲.۳۳ میلیون رأس نژاد آمیخته» و «۱.۴۷ میلیون رأس نژاد بومی» بوده است. تعداد گاو و گوساله نژاد اصیل در سال ۱۴۰۲، بیش از ۳۲ درصد نسبت به سال ۱۳۹۹ افزایش یافته است (تعداد گاو و گوساله اصیل در سال ۱۳۹۹ حدود ۱.۲۵ میلیون رأس بوده است).

بیشترین تعداد گوسفند و بره در استان‌های خراسان رضوی، آذربایجان شرقی و خوزستان؛ بیشترین تعداد بز و بزغاله در استان‌های فارس، سیستان و بلوچستان و کرمان؛ و بیشترین تعداد گاو و گوساله در استان‌های مازندران، تهران و گیلان نگهداری شده است.

طی ۳۶۵ روز منتهی به زمان آمارگیری، ۹.۱ میلیون تن شیر در دامداری‌های کشور تولید شده است که استان‌های اصفهان، آذربایجان شرقی و خراسان رضوی بیش‌ترین مقدار تولید شیر دام را به خود اختصاص داده‌اند.

برای مشاهده اطلاعات کامل خبر به فایل پیوست مراجعه کنید.

کد خبر 6086520

دیگر خبرها

  • ۸۰۰ روستای کردستان دارای جایگاه دفن پسماند مجوزدار است
  • اصفهان، آذربایجان شرقی و خراسان رضوی رتبه‌دار در تولید شیر
  • رتبه نخست بستان آباد در تولید قارچ دکمه‌ای در آذربایجان شرقی
  • سنجش سلامت گامی برای شناسایی به موقع کودکان دارای اختلال
  • استان یزد، رتبه نخست ضریب بیمه در کشور
  • ۱۴۰ مودی دارای رفتار مشکوک به شرکت صوری شناسایی شدند
  • اسناد همکاری میان هیئت‌های عالی‌رتبه ایران و پاکستان امضا شد
  • شناسایی ۱۴۰ مودی دارای رفتار مشکوک به شرکت صوری
  • جایگاه منطقه‌ای ایران در انتشارات علمی ایمنی‌شناسی و میکروب‌شناسی
  • دانشگاه تهران تنها دانشگاه ایرانی دارای رتبه در «مدیریت و کسب‌وکار» و «علوم محیط زیست»