Web Analytics Made Easy - Statcounter

در حالی که تنش‌ها برای تعیین رئیس جدید پارلمان افغانستان ادامه دارد، شماری از نامزدان راه نیافته به مجلس، هشدار دادند که در صورت ادامه اختلافات نمایندگان، پارلمان موازی ایجاد خواهند کرد. ۰۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۰ بین الملل آسیا-اقیانوسیه نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، شماری از نامزدان ناکام انتخابات پارلمانی افغانستان پس از تشکیل «جنبش سیاسی نامزدان انتخابات پارلمانی 1397» تهدید کردند که اگر اعضای پارلمان کنونی موفق به پایان اختلافات و تعیین رئیس جدید نشوند، این جنبش با کمک حامیان خود «پارلمان موازی» ایجاد می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این در حالی است که بیش از یک ماه از زمان انتخابات داخلی پارلمان برای تعیین کرسی ریاست می‌گذرد و در نشست علنی اخیر نیز که برای حل اختلافات برگزار شد، کار به درگیری فیزیکی کشید.

«محمد طاهر رستمی» از اعضای این جنبش سیاسی اظهارداشت که نمایندگان پارلمان در بیش از یک ماه گذشته نتوانستند رئیس جدید انتخاب کنند، با این وجود نمی‌توان انتظار داشت که قادر به حل چالش‌های این کشور باشند.

وی در ادامه نیز بدون نام بردن از فرد مشخصی برخی نمایندگان را به خیانت و فساد مالی متهم کرد که سرنوشت مردم افغانستان را به گروگان گرفته‌اند.

«محمد داوود کتوازی» از دیگر اعضای این جنبش گفت که شماری از اعضای پارلمان با استفاده از پول و قدرت وارد مجلس شده‌اند و اکنون نیز به جای حل مشکلات این کشور برای تصاحب کرسی ریاست پارلمان با یکدیگر درگیر هستند.

اعضای این جنبش همچنین هشدار دادند، در صورتی که دولت افغانستان برای رسیدگی به تخلفات پارلمانی دادگاه اختصاصی را ایجا نکند آن‌ها نیز پارلمان موازی ایجاد می‌کنند.

نمایندگان پارلمان افغانستان: برای انتخاب رئیس پارلمان انتخابات دوباره برگزار شودادامه درگیری‌ها در پارلمان افغانستان؛ ارگ ریاست‌جمهوری بستن مجلس را رد کرددرگیری بر سر تعیین کرسی ریاست، پارلمان افغانستان را به تعطیلی کشاند

ماه گذشته «میر رحمان رحمانی» و «کمال ناصر اصولی» به عنوان دو نامزد نهایی برای تصاحب کرسی ریاست پارلمان افغانستان با یکدیگر رقابت کردند که هیچکدام از آنها موفق به کسب حدنصاب 124 رای برای تصاحب ریاست پارلمان نشدند، اصولی 55 رای و رحمانی نیز 123 رای دریافت کرد و در این میان 153 رای باطل و 13 رای سفید نیز وجود داشت.

در میان آرای باطل شده، برگه رایی وجود داشت که با گذاشتن یک نقطه به رحمانی رای داده شده بود، اگر این برگه رای سالم در نظر گرفته شود، رحمانی با کسب 50 درصد بعلاوه یک رای پیروز انتخابات خواهد شد.

از سوی دیگر اگر این رای باطل اعلام شود نیز براساس قانون انتخابات دوباره رای گیری برگزار خواهد شد و رحمانی و اصولی حق نامزدی در آن را نخواهند داشت.

انتهای پیام/.

ما را در فیسبوک، توییتر و تلگرام دنبال کنید.

R1447/P36446/S8,87,1413/CT10 واژه های کاربردی مرتبط اخبار "افغانستان"

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار افغانستان اخبار افغانستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۷۱۳۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کنعانی‌مقدم: سوداگران کرسی ریاست مجلس وقت خود را تلف می کنند / تحریم‌کنندگان انتخابات میت سیاسی محسوب می‌شوند + فیلم

دبیرکل حزب سبز گفت: اگر بنا باشد برای کسب کرسی ریاست مجلس و ریاست کمیسیون‌ها رقابت‌های ناسالم ادامه پیدا کند، هم وقت تلف کردن است و هم موجب تضعیف مجلس می‌شود، بنابراین بهتر است رقابت‌ها را کنار بگذاریم تا رفاقت‌ها آغاز شود.

حسین کنعانی مقدم دبیرکل حزب سبز ایران در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجو با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر پرهیز از اختلاف افکنی و ستیزه‌گری در مجلس دوازدهم اظهار کرد: قطعاً سخنان رهبر معظم انقلاب هم بشارت و هم انذار بود، زیرا انتخابات بر خلاف تمام دسیسه‌ها و تبلیغات دشمن کام مردم را شیرین کرد، دشمن به دنبال این بود که مشروعیت و مقبولیت نظام را زیر سوال ببرد. اما ملت ایران از ندای رهبری تبعیت کردند.

کنعانی مقدم گفت: کسانی به دنبال اختلاف‌افکنی هستند که به وحدت مجلس آسیب خواهند زد، درصورتی که انتظار جامعه رسیدگی به مشکلات و معیشتی و اقتصادی کشور است.

وی افزود: اگر بنا باشد برای کسب کرسی ریاست مجلس و ریاست کمیسیون‌ها رقابت‌های ناسالم ادامه پیدا کند، هم وقت تلف کردن است و هم موجب تضعیف مجلس می‌شود، بنابراین بهتر است رقابت‌ها را کنا بگذاریم تا رفاقت‌ها آغاز شود.

این فعال سیاسی خاطرنشان کرد: آمریکایی‌ها، صهیونیست‌ها، سلطنت‌طلبان، منافقین و همه معاندین همواره در تلاش هستند تا انتخابات و سلامت آن را زیر سوال ببرند و بر موج آن هم سوار شوند، اما مردم سیلی محکمی بر چهره منافق‌گونه ضد انقلاب زدند.

کنعانی مقدم عدم حضور برخی از سیاسیون در انتخابات و اقدام بر خلاف بیانات و تأکیدات رهبر انقلاب را به منزله حذف خود از سپهر سیاسی ایران دانست.

وی افزود: کسی رأی نمی‌دهد و به رأی دادن خود افتخار می‌کند و ۲۵ میلیون رأی دهنده را دروغ‌گو فرض می‌کند، نمی‌تواند در سپهر سیاسی کشور حرفی برای گفتن داشته باشد. فلذا این افراد میت سیاسی تلقی می‌شوند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • تحولات مصر؛ از انتخابات ریاست جمهوری تا بحران اقتصادی
  • مقام آمریکایی ضد ایران زمین خورد و مرد!
  • سناتور ضدایرانی در ۸۲ سالگی درگذشت
  • آخرین پیش‌بینی‌ها درباره انتخابات آمریکا
  • از پشت میله‌های زندان تا کاخ ریاست جمهوری سنگال
  • زمان برگزاری اولین انتخابات فوتبال در سال 1403
  • مواد غذایی سرطان‌زا را بشناسید
  • پیش‌بینی بارش برف و باران در ۳۰ ولایت افغانستان
  • کنعانی‌مقدم: سوداگران کرسی ریاست مجلس، وقت خود را تلف می کنند / تحریم‌کنندگان انتخابات میت سیاسی هستند + فیلم
  • کنعانی‌مقدم: سوداگران کرسی ریاست مجلس وقت خود را تلف می کنند / تحریم‌کنندگان انتخابات میت سیاسی محسوب می‌شوند + فیلم