Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، بعد از ناکامی در پروژه یحیی و موج منفی نسبت به افشین قطبی و علی دایی، اعلام شد سرمربی بعدی سرخ‌پوشان قطعا خارجی خواهد بود.

چندین اسم در کنار هم ردیف شد؛ الکساندر نوری، یکی دو کروات و سه مربی ایتالیایی. کروات‌ها دو دهه‌ای می‌شود که به فوتبال ایران سنجاق شده‌اند و دیگر حضورشان در هیچ تیمی نمی‌تواند باعث تعجب شود، اما نکته عجیب کاندیداتوری سه ایتالیایی در لیست مورد نظر مدیران باشگاه پرسپولیس است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مشخص نیست چه اتفاقی افتاده که به یکباره مربی‌های «سرزمین چکمه‌گونه» محبوب شده‌اند. استقلال از بین چند گزینه که اکثرا ایتالیایی بودند سرانجام به آندره‌آ استراماچونی رسید و با او قرارداد بست. چند روز بعد از این انتخاب، نوبت به رقیب سنتی آبی‌پوشان رسیده تا در جست‌وجوی ایتالیایی‌ها باشد. اتفاقی که تعجب رسانه‌های خود کشور مذکور را هم در پی داشته است. والتر زنگا، ماسیمو کاررا و جیانی دی‌بیازی، سه ایتالیایی مدنظر پرسپولیس هستند که باید دید کدام‌یک از آن‌ها برای هدایت سرخ‌پوشان برگزیده می‌شود.

ایرانی‌ها دیوانه مربیان ایتالیایی

در ادامه نگاهی به رسانه‌های ایتالیایی می‌اندازیم تا ببینیم درباره این شایعه چه گفته‌اند. اکثریت نگاه‌ها از سوی رسانه‌های معتبر ایتالیایی به سمت والتر زنگا بوده و کاررا و دی‌بیازی کمتر مورد توجه بودند. با این حال حرف اصلی نشریات و سایت‌های ورزشی ایتالیا این بوده که باید به‌زودی منتظر یک دربی تمام‌ایتالیایی در شهرآورد بزرگ تهران باشیم.

همه‌چیز از «نیکولا شیرا» استارت خورد. خبرنگار ورزشی سایت گازتا دلو اسپورت که از علاقه پرسپولیس به والتر زنگا نوشت. در ادامه دیگر رسانه‌های مطرح ایتالیا هم پی ماجرا را گرفتند و به یافته‌های جدیدی رسیدند و حتی کار به جایی رسید که یکی دو سایت چینی ازجمله شینهوا به ماسیمو کاررا و والتر زنگا به‌عنوان جدی‌ترین گزینه‌های تیم تهرانی اشاره کند.

سایت منتسب به اینتر تیتر زد: «ایرانی‌ها دیوانه مربیان ایتالیایی!» این سایت محلی به اینتری بودن زنگا و استراماچونی اشاره کرده است و اینکه با حضور زنگای ۵۹ ساله باید منتظر یک دربی ایتالیایی در پایتخت ایران باشیم. آن‌ها بر این باورند که مدیران ورزشی ایران علاقه زیادی به مربیان ایتالیایی دارند و بعد از حضور استراماچونی در استقلال، دیگر تیم بزرگ پایتخت هم به صرافت افتاده یک مربی ایتالیایی را به خدمت بگیرد. در ادامه این سایت به اوضاع و احوال پرسپولیس پرداخته و اینکه آن‌ها بعد از رفتن برانکو به دنبال یک مربی خارجی هستند.

استرامازنگا؛ دربی ایتالیایی در تهران؟

کالچیو مرکاتو گفت: «ایران، نه‌فقط استرا؛ به زنگا هم پیشنهاد شد. بعد از انتخاب استراماچونی به‌عنوان سرمربی استقلال حالا والتر زنگا جدی‌ترین گزینه پرسپولیس برای سرمربیگری این تیم پایتخت‌نشین به حساب می‌آید.» توتو مرکاتو نیز در خبری کوتاه، نوید یک دربی تمام‌ایتالیایی را در تهران داد: «دربی ایتالیایی در تهران؟ پرسپولیس علاقه‌مند به زنگا»

یک سایت ایتالیایی به نام «دربی دربی دربی» کمی جامع‌تر به قضیه نگاه کرد. آن‌ها بعد از شرح ماوقعی از ماجرا و بازنشر صحبت‌های نیکولا شیرا، گزارش را به سمت‌وسویی بردند که در ادامه می‌خوانید: «استرامازنگا؛ دربی جدیدی در راه است؟ زمانی که استراماچونی سرمربی اینتر شد، والتر زنگا هم یک گزینه به حساب می‌آمد. هر دوی آن‌ها اینتری هستند و آرزو داشتند مقابل میلان قرار بگیرند و تیم‌شان را به پیروزی برسانند. با این حال گویا باید منتظر یک اتفاق عجیب و جدید باشیم. آن‌ها نه در یک جبهه بلکه باید مقابل هم یک دربی را برگزار کنند. در قالب دو تیم قرمز و آبی به نام‌های پرسپولیس و استقلال.

استراماچونی سرمربی تیم آبی‌پوش شده و زنگا مورد توجه تیم قرمزپوش است. دربی تهران یکی از بزرگ‌ترین دربی‌های آسیا و جهان به شمار می‌رود و حساسیت زیادی دارد. به نظر می‌رسد زنگا مشکلی برای قبول هدایت پرسپولیس نداشته باشد.»

زنگا در ایتالیا گوی سبقت را ربود

همان‌طور که پیشتر گفته شد اکثر نگاه‌ها به سمت والتر زنگا بوده است، اما کاررا و دی‌بیازی اگر شانس‌شان برای رسیدن به نیمکت پرسپولیس بیشتر نباشد؛ کمتر از گلر سابق تیم ملی ایتالیا نیست. به غیر از شینهوای چین، سایت اسپورت‌نیوز هم از حضور احتمالی کاررا روی نیمکت پرسپولیس خبر داد. در این گزارش به سابقه کاررا اشاره شده و اینکه او توانست بعد از ۱۶ سال اسپارتاک مسکو را به‌عنوان قهرمان لیگ روسیه در فصل ۱۷-۲۰۱۶ برساند. اسپورت‌نیوز همچنین خاطرنشان کرد: «کاررا اواخر سال ۲۰۱۸ از هدایت اسپارتاک کنار رفت و حالا چند ماهی است که بیکار مانده و منتظر پیشنهاد جدیدی است. شاید پرسپولیس باشگاه بعدی او باشد.»

چه شد ایتالیایی‌ها محبوب شدند؟

برای دی‌بیازی تنها توتو مرکاتو بود که احتمال حضورش در پرسپولیس را روی خروجی‌اش قرار داد. آن‌ها با تیتر «پیشنهاد نیمکت پرسپولیس به دی‌بیازی» سراغ این شایعه رفتند. دی‌بیازی را آخرین‌بار در یورو ۲۰۱۶ دیدیم. زمانی که او سرمربی تیم ملی آلبانی بود و در گروه یک به مصاف تیم میزبان یعنی فرانسه رفتند. تازه‌ترین اتفاق پیرامون دی‌بیازی، صحبتی است که درباره امیر رحمانی، مدافع کوزوویی تیم هلاس ورونا انجام داده است.

دی‌بیازی پیش از این، سرمربی این بازیکن در تیم ملی آلبانی بود و از حضورش در تیم تازه صعودکرده به سری A استقبال کرده بود. حال باید دید طی روز‌های آینده سرمربی پرسپولیس از بین همین سه نفر انتخاب می‌شود و یک دربی ایتالیایی در پیش خواهد بود یا خیر.

مربیان اهل کشور نامبرده به‌شدت این روز‌ها محبوب شده‌اند و مشخص نیست چه شد یکباره این اتفاق رخ داد. با روندی که در پیش گرفته‌شده در ادامه باید شاهد حضور فوتبالیست‌ها و مربیان بیشتری از ایتالیا باشیم.

منبع: فرهیختگان

انتهای پیام/

رسانه‌های ایتالیا: ایرانی‌ها دیوانه مربیان ما شده‌اند!

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: خواندنی ها فوتبال ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۷۱۳۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمید معصومی‌نژاد تابعیت ایتالیایی دارد؟

آفتاب‌‌نیوز :

فیلم سال گربه که این روز‌ها همراه با تمساح خونی، اتفاق‌های خوبی را در گیشه رقم می‌زنند، داستان متفاوتی دارد و در ترکیب بازیگرانش، نام دو نفر به چشم می‌خورد که پیش از بازیگری، آن‌ها را به عنوان مجری و خبرنگار می‌شناسیم: یکی رضا رشیدپور که البته اولین تجربه بازیگری‌اش نیست و پیش‌تر در چند فیلم سینمایی و سریال تلویزیونی ایفای نقش کرده و دیگری حمید معصومی‌نژاد که اولین حضور خود را به عنوان بازیگر در این فیلم تجربه می‌کند.

معصومی‌نژاد که با گزارش‌های متنوع و به ویژه با تکیه‌کلام معروف «حمید معصومی‌نژاد، رم» در پایان گزارش‌هایش شناخته می‌شود، لحن و سبک خاصی در کارش دارد و از این حیث خبرنگاری سرشناس برای ایرانیان در سراسر جهان محسوب می‌شود.

او سال‌هاست در رم اقامت دارد و مشغول خبرنگاری است. معصومی‌نژاد که این روز‌ها بیشتر در صفحه اینستاگرامش فعالیت دارد و ویدئو‌هایی درباره فرهنگ ایتالیایی برای ایرانی‌ها تهیه می‌کند، به تازگی در فیلم سال گربه ایفای نقش کرده و همین بهانه‌ای شد تا با او به گفتگو بنشینیم.

آقای معصومی نژاد شما لحن خاصی در گزارشگری دارید و صاحب سبک هستید. در سال گربه نیز همان حمید معصومی‌نژاد بودید با تکیه کلام همیشگی‌تان. تمایل خودتان بود تا کاراکتر حمید معصومی‌نژادِ خبرنگار را بازی کنید یا می‌خواستید متفاوت از آنچه شما را می‌شناسند ایفای نقش کنید، اما از شما این‌گونه خواسته شد؟

نقشی را که در فیلم سال گربه ایفا کردم، دقیقا چیزی بود که از من خواسته شده بود. این نقش کوتاه را در برابر آمفی‌تئاتر باستانی کلوسئو در مرکز رم که قدمتی ۲ هزار ساله دارد بازی کردم.

علاقه دارید بازیگری را در همین قالب و در نقش یک خبرنگار در فیلم‌ها ادامه دهید یا نقش‌های دیگری هم اگر پیشنهاد شود، می‌پذیرید؟

معصومی‌نژاد: راستش هنوز به این مساله فکر نکرده‌ام، اما در هر صورت این علاقه را در خودم می‌بینم که علاوه بر نقش خبرنگاری، در نقش‌های دیگر هم بازی کنم. البته که بازیگری حرفه‌ای هم مانند خبرنگاری، کار ساده‌ای نیست.

آیا پیشنهاد جدیدی برای بازیگری به شما شده است؟ شاید بازیگری از دور بسیار ساده به نظر برسد، اما این حرفه نیز مانند خبرنگاری دشواری‌های خودش را دارد؛ حتی وقتی می‌خواهید در نقش خودتان بازی کنید

معصومی‌نژاد: بله و در حال بررسی هستم.

نگاه‌تان به بازیگری چگونه است؟ چرا که سکانسی که شما بازی کردید بیش از آن‌که ایفای نقش باشد، خود حمید معصومی‌نژاد بود با همان لحن دلنشین همیشگی

معصومی‌نژاد: شاید بازیگری از دور بسیار ساده به نظر برسد، اما این حرفه نیز مانند خبرنگاری، دشواری‌های خودش را دارد، حتی وقتی می‌خواهید در نقش خودتان بازی کنید.

علاقمند هستید با کدام کارگردان‌های ایرانی کار کنید؟

معصومی‌نژاد: با وجود اینکه تجربه کار حرفه‌ای را در سینما ندارم، اما بر این باور هستم که یک کارگردان باذوق و چیره‌دست می‌تواند فیلم‌های جذابی را در عرصه سینما بسازد و مانند هنرپیشه‌های معروف و بااستعداد، مخاطبان زیادی را جذب کند.

پیش از این فیلم نیز پیشنهاد بازیگری داشتید؟

معصومی‌نژاد: خیر، اما بعد از مدت کوتاهی، پیشنهاد بازی در فیلم دیگری به من ارائه شد. فکر نمی‌کردم روزی بازیگری را هم تجربه کنم.

به تجربه بازیگری در ایران هم فکر می‌کنید؟

معصومی‌نژاد: البته، اخیرا پیشنهاد جدیدی برای بازیگری در ایران دریافت کردم که در حال بررسی هستم.

به ایران سفر می‌کنید؟

معصومی‌نژاد: به امید خدا به زودی‌زود برای دیدار با خانواده و به ویژه پدرعزیزم به ایران خواهم آمد. وقتی به ایران بیایم، حتما همراه با هموطنان خوب و صمیمی‌ام در سینما، فیلم سال گربه را هم می‌بینم.

لحن حمید معصومی‌نژاد از ابتدا به این شکل بود یا پس از کار خبر شکل گرفت؟

در جوانی در آزمون ورودی پزشکی دانشگاه رم قبول شدم، اما به علت علاقه زیاد به حرفه خبرنگاری و گزارشگری، پزشکی را رها کردم و به سوی خبرنگاری رفتم. اگر به عقب برگردم و بخواهم شهری را در اروپا انتخاب کنم مطمئنا شهر رم را انتخاب خواهم کرد، ولی در مورد حرفه خبرنگاری مطمئن نیستم من تا جایی که به یاد دارم، از همان ابتدا با همین لحن صحبت می‌کردم؛ چون اصولا به همین شکل صحبت می‌کنم.

فکر می‌کردید که تکیه‌کلام پایانی شما (حمید معصومی نژاد، رم) تا این اندازه بین مردم ایران جا بیفتد و همه شما را با این شاخص بشناسند؟

خیر؛ به هیچ وجه فکر نمی‌کردم. چون این عبارت امضای من در پایان گزارش‌هایم بود و هست.

تا به حال شوخی با شما برایتان ناراحت‌کننده بوده؟

معصومی‌نژاد: از شوخی مردم با خودم ناراحت نمی‌شوم. بر این باورم که مردم از روی دوستی و صمیمیت این کار را می‌کنند و برایم طنز درست می‌کنند.

اگر به عقب برگردید همچنان شهر رم را انتخاب می‌کنید و خبرنگار می‌شوید؟

در جوانی برای ادامه تحصیلات قصد داشتم به آمریکا بروم، اما به دلیل دغدغه‌های ویزای تحصیلی، امکان‌پذیر نشد و به همین علت ایتالیا و شهر رم را انتخاب کردم. در آزمون ورودی پزشکی دانشگاه بزرگ رم قبول شدم، اما بعد از مدتی به علت علاقه زیاد به حرفه خبرنگاری و کار‌های مربوط به گزارشگری، پزشکی را رها کردم و به سوی خبرنگاری رفتم. در ابتدا چند سالی هم در دفتر خبرگزاری ایرنا در رم همکاری کردم. در هر صورت اگر به عقب برگردم و بخواهم شهری را در اروپا انتخاب کنم، مطمئنا شهر رم را انتخاب خواهم کرد، ولی در مورد حرفه خبرنگاری مطمئن نیستم.

از ایتالیا و ایتالیایی‌ها راضی هستید؟

ایتالیا کشور بسیار زیبا با مردم خونگرم و غذا‌های لذیذ است، اما مشکلات خودش را هم دارد که یکی از آن‌ها بی‌نظمی است.

شما تابعیت ایتالیایی دارید؟

من تابعیت ایتالیایی ندارم و فقط کارت اقامت ایتالیا را دارم. ملیت من ایرانی است و تنها، گذرنامه ایرانی دارم.

شما مدتی است که در صفحه اینستاگرام خود بسیار فعال هستید. این یک حرفه برای شما است یا از سر علاقه انجام می‌دهید؟ آشنایی با فرهنگ ایتالیایی هم در صفحه شما بسیار به چشم می‌خورد.

از حدود ۶ ماه پیش با هدف نزدیکی بیشتر دو ملت ایران و ایتالیا، ویدیو‌ها و گزارش‌های متنوعی را تهیه و در صفحه اینستاگرامم و دیگر شبکه‌های اجتماعی قرار می‌دهم که خوشبختانه با استقبال خوب مخاطبان روبرو شده است. رم‌گردی، آشنایی با زبان ایتالیایی، آشپزی ایتالیایی، فوتبال ایتالیا و آداب و رسوم مردم این کشور از جمله موضوعاتی است که من به آن‌ها می‌پردازم.

تلاش من این است که هموطنان عزیزم در ایران و دیگر کشور‌های جهان، با فرهنگ و آداب و رسوم ایتالیا بیشتر و بهتر آشنا شوند.

علاوه بر فعالیت در اینستاگرام مشغول به کار دیگری هم هستید؟

در کنار این فعالیتم، به تدریس خبرنگاری کوله‌پشتی و موبایلی به ایتالیایی‌ها مشغول هستم.

فیلم سینمایی سال گربه در ژانر کمدی به کارگردانی و نویسندگی مصطفی تقی‌زاده و تهیه‌کنندگی سعید خانی محصول سال ۱۴۰۲ است که از ۲۲ فروردین ۱۴۰۳ در سینما‌های ایران اکران شده است. بهرام افشاری، سارا بهرامی، هومن برق‌نورد، شبنم قربانی، مرتضی تقی‌زاده، لادن ژاوه‌وند، نوشین تبریزی، رضا رشیدپور، علی اوجی و حمید معصومی‌نژاد در ا ین فیلم ایفای نقش می‌کنند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • چهار بازیکن موردعلاقه اوسمار از لیگ برتر ایران
  • لیست خرید رویایی اوسمار ویرا؛ مهدی قائدی، رامین رضاییان و شهریار مغانلو!
  • اکران «اینترستلار» ایتالیایی در سن سیرو
  • بارگذاری اطلاعات مربوط به مراکز انتفاعی در سایت شفافیت شهرداری
  • رونمایی اوسمار از ۴ بمب تابستانی روی آنتن زنده | ستاره محبوب استقلالی ها و ۳ پرسپولیسی سابق
  • لیست غیرممکن اوسمار برای پنجره تابستانی!
  • کاناوارو سرمربی اودینزه شد
  • محکومیت ۸۰۰ میلیونی پرسپولیس توسط بازیکن مورد علاقه نکونام
  • حمید معصومی نژاد: تابعیت ایتالیایی ندارم
  • حمید معصومی‌نژاد تابعیت ایتالیایی دارد؟