Web Analytics Made Easy - Statcounter

غلامرضا کریمی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره ساماندهی دانش‌آموزان اتباع برای سال تحصیلی جدید گفت: بخشنامه ثبت‌نام دانش‌آموزان اتباع و پناهنده آماده شده و به زودی به مدارس ارسال می‌شود. پیش‌بینی ما این است حدود 28 هزار مدرسه پذیرای این دانش‌آموزان خواهند بود. دانش‌آموزان می‌توانند در مدارس و استان‌هایی که ممنوعیت و محدودیت ثبت‌نام وجود ندارد، ثبت‌نام خود را نهایی کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: پیش‌بینی ما بر این است که امسال حدود 500 هزار دانش‌آموزان اتباع در مدارس ثبت‌نام کنند.

قائم‌مقام وزیر آموزش و پرورش در امور بین‌الملل بر لزوم مستندسازی فعالیت‌های کشورمان در امر آموزش اتباع تأکید کرد و گفت: در آذر ماه پیش‌رو کنفرانس جهانی پناهندگان در ژنو برگزار می‌شود و ما در حال تدارک هستیم که فعالیت‌های جمهوری اسلامی را به عنوان یک تجربه موفق در سطح جهانی در سایت سازمان ثبت کنیم.

وی افزود: در حال حاضر مقدمات کار در حال آماده شدن است و دستوری که مقام معظم رهبری مبنی ‌بر آموزش همه لازم‌التعلیمان جدای از اینکه مدارک معتبر هویتی داشته یا نداشته باشند، به عنوان یک اقدام پیش‌رو در سطح بین‌المللی در دستور کار قرار گرفته است. در حال حاضر این اقدام در حال ثبت است تا به کنفرانس جهانی پناهندگان برسد،‌ همچنین در حال آماده سازی کتابچه‌ای هستیم که در آن، مجموع فعالیت‌های کشورمان به زبان انگلیسی منعکس خواهد شد تا قابل ارائه به مجامع بین‌المللی باشد.

کریمی به هزینه سالانه دانش‌آموزان اتباع نیز اشاره کرد و گفت: اگر متوسط هزینه هر دانش‌آموز را 3 میلیون تومان در نظر بگیریم، حدود 1400 میلیارد تومان هزینه دانش‌آموزان پناهنده و اتباع خارجی در ایران است که تمام آن را دولت پرداخت می‌کند، این در حالی است که فقط نزدیک یک درصد این مبلغ را سازمان‌های بین‌المللی از جمله کمیساریای عالی پناهندگان و برخی از ان‌جی‌اوهای بین‌المللی پرداخت می‌‌کنند، در این زمینه ما اعتراض خود را اعلام کرده‌ایم که این مقدار بسیار کم است. در جلسه‌ای که اخیرا با نمایندگان سازمان‌های بین‌المللی داشتیم، مقرر شده است با همکاری دولت، اقداماتی در سطح بین‌المللی صورت گیرد تا توجه حامیان را به این موضوع جلب شود تا از این طریق هم فعالیت‌های جمهوری اسلامی ایران در این عرصه در مجامع بین‌المللی بهتر انعکاس پیدا کند و هم زمینه‌های مناسب برای کمک بیشتر بین‌المللی به آموزش پناهندگان در دستور کار قرار گیرد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا پاسخ مشخصی از سوی سازمان‌های بین‌المللی به این درخواست کشورمان داده شده است یا خیر؟ گفت: بله؛ سازمان‌های بین‌المللی این موضوع را پذیرفته‌اند، بخشی از این اتفاق به خاطر فضای منفی‌ای است که در سطح بین‌المللی علیه کشورمان وجود دارد، فضاسازی‌ای که رسانه‌های وابسته به قدرت‌های بزرگ علیه کشورمان ایجاد کردند و انجام می‌دهند، بخشی هم ناشی از عدم ‌ارائه درست فعالیت‌های ایران در مجامع بین‌المللی است که در صدد هستیم به ‌سرعت این نقص را برطرف کنیم.

رئیس مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور درباره اینکه بیشترین دانش‌آموزان اتباع در کدام کشورها آموزش می‌بینند، گفت: احتمالا کشورهای ترکیه و آفریقای جنوبی بیشترین تعداد پناهنده را دارند و ایران نیز در سومین یا چهارمین جایگاه جهان در پذیرش آوارگان قرار گرفته است. بحران سوریه بیشترین تعداد آواره را به کشورهای همسایه از جمله ترکیه منتقل کرد و در مناطق آفریقا هم حجم پناهندگان بسیار بالا است.

انتهای پیام/

168 / 31 غلامرضا کریمی قائم‌مقام وزیر آموزش و پرورش بین‌الملل سالانه اتباع دانش‌آموزان

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: غلامرضا کریمی قائم مقام وزیر آموزش و پرورش بین الملل سالانه اتباع دانش آموزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۷۱۴۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خراسان رضوی همیشه در آموزش اوتیسم پیشگام بوده است

به گزارش قدس خراسان، جواد روحانی امروز ۴ اردیبهشت‌ماه، در سمینار اوتیسم با موضوع آشنایی با عوامل تاثیرگذار در اختلال اوتیسم و درمان اختلال آگاهی‌بخشی و بازگویی تجارب زیسته مادران و معلمان‌ که در دانشکده علوم‌تربیتی و روان‌شناسی دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد، اظهار کرد: ما در مدارس خود آموزش واحدی برای نوآموزان و دانش‌آموزان اوتیسم نداریم. ده‌ها آموزش برای آن‌ها تعیین شده که با توجه به شرایط و توانمندی هر دانش‌آموز و سطح‌بندی طیف اوتیسم است.

رئیس آموزش‌وپرورش استثنایی استان خراسان رضوی با بیان اینکه خراسان رضوی همیشه در آموزش اوتیسم پیشگام بوده است، عنوان کرد: اولین مدرسه اوتیسم در استان ۱۵ سال پیش با ۳۰ دانش‌آموز شروع به کار کرد. در دو، سه سال گذشته ۲۱۴ دانش‌آموز طیف اوتیسم داشتیم، سال گذشته ۳۲۰ نفر بودند و در سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۳ در سامانه ۴۲۵ نفر دانش‌آموز طیف اوتیسم ثبت شده است.

وی افزود: ۱۵ سال پیش یک مدرسه اوتیسم داشتیم که الان به ۱۰ مدرسه رسیده، ۵ مدرسه در مشهد و ۵ مدرسه در نیشابور، تربت جام، تربت حیدریه و سبزوار قرار دارد. در گناباد نیز ۷، ۸ دانش‌آموز شناسایی شدند و برای آن‌ها کلاس تشکیل شده است.

روحانی بیان کرد: بسیاری از خانواده‌ها این اختلال را پنهان می‌کنند و ممکن است مراجعه نکنند. شاید هزاران نفر دیگر هنوز در خانه‌ها هستند. قدم‌های خوبی در استان برای دانش‌آموزان طیف اوتیسم برداشته شده و در محتوای آموزشی پیشگام هستیم. اولین استانی هستیم که مرکز پیش‌دبستانی تخصصی و کودکستان استثنایی برای این گروه داریم.

رئیس آموزش‌وپرورش استثنایی استان خراسان رضوی با اشاره به اینکه مهمترین چالش‌های ما در اختلال طیف اوتیسم پذیرش این دانش‌آموزان و نوآموزان است، تصریح کرد: چالش ما با والدین است که شاید پذیرشد این اختلال را نداشته باشند که بچه را نگه دارند به این امید که بهبود پیدا کنند. والدین و افراد جامعه باید تفاوت‌های فردی را بپذیرند و نگاه خود را تغییر دهند.

وی ادامه داد: نهادهای اجتماعی، نهادهای دولتی و غیر دولتی و شهرداری‌ها باید پارک‌های ویژه‌ای را مناسب‌سازی کنند و بخش سرگرمی برای افراد خانواده بگذارند. مبلمان شهری باید برای این دانش‌آموزان مناسب‌سازی شود. در زمینه ایاب و ذهاب مشکلاتی وجود دارد.

روحانی اضافه کرد: در زمینه محتوای آموزشی نیز هنوز نتوانستیم محتوای آموزشی خاص برای دانش‌آموزان تعریف کنیم و هنوز بر اساس محتواهای کم‌توان ذهنی آموزش می‌دهیم اما همکاران ما با تلاشی که داشتند کتاب‌هایی را تعریف کردند که آموزش تصویری دارد.

رئیس آموزش‌وپرورش استثنایی استان خراسان رضوی خاطرنشان کرد: دانشگاه فردوسی مشهد پیشنهاد دادند تفاهم‌نامه‌ای امضا شود و دانشجویان در درس آشنایی با دانش‌آموزان با نیازهای ویژه یا اختلالات رفتاری، بازدیدی از مدارس ما داشته باشند و با طیف اوتیسم آشنا شوند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • طرح مراقبت‌های روانی اجتماعی دانش‌آموزان در سمنان اجرا شد
  • آموزش عملی آمادگی دفاعی ۱۰ هزار دانش‌آموز قزوینی
  • دانش‌آموزان امسال ۳ نوع مهارت را فرامی‌گیرند
  • دانش‌آموزان امسال ۳ نوع مهارت را فرا می‌گیرند
  • از متن تا حاشیه تغییر کتب درسی
  • آموزش هوش مصنوعی به دانش‌آموزان مناطق محروم
  • بازارچه‌ای برای آموزش اشتغال به دانش آموزان متوسطه در رشت
  • ۸۰ دانش‌آموز در حوزه فناوری‌ نو گواهی بین‌المللی دریافت کردند
  • خراسان رضوی همیشه در آموزش اوتیسم پیشگام بوده است
  • اخذ نوبت سنجش سلامت دانش آموزان اتباع امکانپذیر نشده است