Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، «غلامحسین شیرازی» علت اصلی افزایش قیمت هر دست دل و جگر گوساله و گوسفندی را کاهش عرضه دام زنده داخلی و عدم واردات آلایش شامل دل و جگر ذکر کرد.

به گفته وی، البته با توجه به بارندگی‌ها و وجود علوفه مناسب در کشور، تولید دام زنده داخلی افزایش مطلوبی دارد، اما دامپروران برای افزایش وزن دام، آن را به بازار عرضه نمی‌کنند تا بتوانند در پاییز با قیمت‌های بالاتری به فروش برسانند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس اتحادیه فروشندگان دل، جگر و قلوه، اظهار داشت: فروشندگان دل و جگر این محصول را گران از قصابی‌ها خریداری می‌کنند اظهارداشت: اکنون هر دست کامل دل و جگر گوساله با قیمت ۷۵ تا ۸۰ هزارتومان و گوسفندی بین ۱۱۵ تا ۱۲۰ هزارتومان از قصابی‌ها خریداری می‌شود.

وی افزود: تاکنون آلایش آنچه به عنوان دام زنده وارداتی نیز به کشور وارد شده با قیمت مناسب به دست واحدهای فروشنده دل و جگر نرسیده است.

رئیس اتحادیه فروشندگان دل، جگر و قلوه گفت: پیش از این نیز برای تنظیم بازار این محصول پر مصرف، پیشنهاد واردات آلایش دل و جگر به مسئولان امر در وزارت صنعت، معدن و تجارت ارائه شده بود اما به نظر می‌رسد دولت برای تنظیم بازار قیمت گوشت قرمز، انواع گوشت گوسفندی و گوساله منجمد و گرم را وارد می‌کند اما نسبت به واردات آلایش تاکنون هیچ اقدامی نکرده است.

به گفته وی، در ماه‌های اخیر قیمت هر سیخ دل و جگر گوسفندی ۳۰۰۰ تا ۴,۰۰۰ تومان بود که اکنون ۵,۰۰۰ تومان قیمت گذاری شده است.

شیرازی افزود: اکنون مصرف روزانه دل و جگر و قلوه در شهر تهران حداقل بین ۵ تا ۶ تن برآورد می‌شود در حالی که میزان عرضه آن به بازار به کمتر از ۲ تن رسیده است که ادامه این روند می‌تواند موجب زیان واحدهای صنفی فعال در این بخش شود.

 در آبان ماه سال گذشته قیمت هر دست کامل دل و جگر گوساله ۵۵ هزارتومان و گوسفندی ۸۵ هزار تومان رسیده بود.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: کشاورزی گوشت گوسفند دل و جگر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۷۱۵۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هر کیلو زعفران؛ ۱۱۰ میلیون تومان!

امروز ۳ اردیبهشت قیمت هر کیلو زعفران در بازار ۱۱۰ میلیون تومان است.

به گزارش ایلنا، این گزارش حاکی است که نرخ زعفرانی که کشاورز در اختیار بازار قرار می‌دهد؛ ۳۰ میلیون تومان در هر کیلو است.

لازم به ذکر است؛ قیمت هر گرم زعفران حدود ۲۰۰ هزار تومان است.

یادآور می‌شود؛ نرخ گرمی اعلام شده این محصول حدودی بوده و قمیت آن با توجه به برند‌ها و بازار‌های مختلف؛ متفاوت خواهد بود.

دیگر خبرها

  • لیر ترکیه در بازار تهران چقدر قیمت خورد؟
  • قیمت گوشت قرمز امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت مرغ و گوشت امروز ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳+جدول
  • قیمت گوشت قرمز امروز سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت مرغ و گوشت امروز ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳+جدول
  • ۷۰ درصد ذائقه یزدی‌ها گوشت گوسفندی است
  • هر کیلو زعفران؛ ۱۱۰ میلیون تومان!
  • تولید سالانه ۱۸ هزار تن گوشت قرمز در استان
  • قیمت گوشت قرمز امروز ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت مرغ و گوشت امروز ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳+جدول