Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرهنگ پاسدار شهرام صادقی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران بیان کرد: بر اساس توافق نامه ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور این مراکرز در ۱۰ استان از جمله همدان باید دایر می شد که نهاوند برای راه اندازی این مرکز انتخاب شد.

وی اضافه کرد: بنابراین در حوزه درمان معتادان این مرکز دایر و با ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجرا است که مهمترین اولویت این اردوگاهعلاوه بر درمان، ایجاد فرصت های شغلی برای بهبود یافتگان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون اجتماعی سپاه انصار الحسین (ع) استان همدان اظهار داشت: در این راستا با بخش خصوصی وارد مذاکره شده تا پس از بهبود معتادان آنها را در کارگاه ها و واحدهای تولید به کار می گیرند.

سرهنگ صادقی بیان کرد: معتادان متجاهر به مدت سه ماه در این مرکز تحت درمان و مشاوره قرار گرفته و چنانچه پس از ترخیص از این مرکز دوباره دستگیر شوند طبق قانون راهی زندان می شوند.

وی ادامه داد: معتادان پس از ورود به این مرکز به مدت یکماه قرنطینه و سم زدایی شده سپس مراحل درمان، مشاوره، صیانت و حمایت از بهبود یافتگان صورت می گیرد.

معاون اجتماعی سپاه انصار الحسین (ع) استان همدان گفت: بی توجهی به بهبود یافتگان از اعتیاد، طرد شدن از سوی خانواده و اجتماع و فراهم نبودن فرصت شغلی موجب بازگشت مجدد آنها به دامن اعتیاد می شود، بنابراین صیانت پس از خروج و بازگشت به جامعه از اولویت‌های این معاونت است.

سرهنگ صادقی یادآوری کرد: معاونت اجتماعی سپاه ذیل سازمان بسیج مستضعفین از اواخر سال ۹۷ شکل گرفت و بخشی از فعالیت های بسیج سازندگی، امور نخبگان، امر به معروف و نهی از منکر، سمن ها و معاونت فرهنگی به این معاونت واگذار شد.
وی گفت: این معاونت با رویکرد خدمات اجتماعی و حمایت از نیازمندان، مقابله با آسیب های اجتماعی از جمله کاهش اعتیاد با رویکرد پیشگیری، درمان و مقابله، کاهش طلاق، ترویج ازدواج آسان، حجاب و عفاف، امر به معرف و نهی از منکر، صیانت از خانواده های آسیب پذیر، تحکیم بنیان خانواده و فعالیت در مناطق آسیب پذیر دایر شده است.

معاون اجتماعی سپاه انصار الحسین (ع) استان همدان افزود: در حوزه کاهش اعتیاد، بیشترین تمرکز این معاونت در زمینه پیشگیری است که در این راستا نشست های مختلف در شهرستان ها برگزار می شود.

سرهنگ صادقی گفت: همچنین در راستای کاهش آمار طلاق بنا داریم سلسله نشست هایی با محوریت پیشگیری از طلاق، آموزش مهارت های زندگی، تحکیم بنیان خانواده و آموزش مهارت های زندگی قبل، حین و بعد از ازدواج برگزار شود
وی افزود: برای کمک به ترویج فرهنگ ازدواج آسان جهیزیه خانواده های نیازمند تامین شده و سالن های سپاه همدان برای برگزاری مراسم ازدواج در اختیار آنها قرار می گیرد.

معاون اجتماعی سپاه انصار الحسین (ع) استان همدان ابراز امیدواری کرد بتوان تشریفات زائی و برخی از سنت‌های غلط و رایج در آیین‌های ازدواج و بعد از ازدواج را با فرهنگ سازی و استفاده از ظرفیت و توان رسانه‌ها حذف کرد.

سرهنگ صادقی ارائه خدمات اجتماعی را از دیگر رویکرد معاونت اجتماعی دانست و اضافه کرد: هدف سپاه حمایت از خانواده های نیازمند ساکن در حواشی شهر، زنان بی سرپرست و بدسرپرست است.

وی ادامه داد: همچنین با همکاری بهزیستی و آموزش و پرورش کودکان کار شناسایی و در زمینه ادامه تحصیل و اشتغال آنها با بهره گیری از توان خیران، چاره جویی و برنامه ریزی می شود.

معاون اجتماعی سپاه انصار الحسین (ع) استان همدان گفت: همچنین امسال ۲ کلینیک خانواده در مرکز استان و بهار راه اندازی شده و از اماکن موجود برای دایر کردن این مراکز استفاده می شود.

۷۵۲۶/‏

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آسیب های اجتماعی سپاه پاسداران پیشگیری از اعتیاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۷۱۷۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح‌های محله محور در روستا‌های استان همدان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان همدان؛ کامرانی صالح در دیدار با استاندار همدان و با تبریک دهم اردیبهشت روز روانشناس گفت: تاکنون در ۱۵۰ روستا پرونده تشکیل و نقشه راه تنظیم شده است، همچنین طرح الزامی شدن مشاوره پیش از ازدواج در جریان تصویب است.

او همچنین گفت: مرکز جامع بنیاد خانواده و جمعیت متشکل از ۱۴ مرکز مشاوره با ۱۰۵ روانشناس دارای تحصیلات ارشد و دکتراست و ۴۰ مجموعه فعال دیگر هم در استان وجود دارد که همگی به ترویج فرهنگ مشاوره، اقدامات مشاوره‌ای در زمینه‌های پیش از ازدواج، کودک، نوجوان، تحکیم خانواده، پیشگیری و درمان آسیب‌های اجتماعی و تربیت کنشگر می‌پردازند.

کامرانی صالح گفت: همچنین با هدف فرزندآوری و جوانی جمعیت، اقدام به تربیت کنشگر جمعیت کرده ایم و ۱۲۰ نفر در دوره آموزشی شرکت خواهند کرد و ۴۰ برگزیده به دوره تکمیلی می‌روند تا با اعزام به ۳۰۰ نقطه فعالیت خود را آغاز کنند.

استاندار همدان هم گفت: شکل گیری مرکز جامع قابل تحسین است و نیاز به تقویت و حمایت دارد.

علیرضا قاسمی فرزاد تاکید کرد: به آموزش اهمیت ویژه بدهید و آموزش را از خردسالی آغاز کنید تا مبانی فکری درست پایه ریزی شود و برای دست یابی به این منظور با دانشگاه فرهنگیان ارتباط داشته باشید.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری همدان هم با اشاره به اینکه اعتبارات مناسبی برای پیشگیری از خودکشی به استان تخصیص یافته است که با همکاری دانشگاه علوم پزشکی و بهزیستی برای اجرای طرح‌های مطالعاتی و درمانی در محلات آسیب پذیر هزینه می‌شود.

در این نشست اعلام شد، همدان دومین استان پیر کشور است.

دیگر خبرها

  • کاهش آسیب‌های اجتماعی با راه‌اندازی مراکز آموزش شهروندی
  • مرکز آموزش شهروندی در شهرک منظریه شهرکرد راه‌اندازی می‌شود
  • (تصاویر) مرکز نگهداری و اشتغال معتادان
  • کاهش ۲ درصدی آمار طلاق در کردستان
  • اجرای طرح سرشاخه کاری در باغ‌های گردوی نهاوند
  • اجرای طرح‌های محله محور در روستا‌های استان همدان
  • افزوده شدن ۱۸۰ کیلومتر راه اصلی به محور‌های ارتباطی استان همدان
  • ۳ مرکز جامع سلامت خانواده در همدان کلنگ‌زنی و افتتاح شد
  • ضرب الاجل دستگاه قضایی به متولیان ساماندهی جاده های نهاوند
  • رتبه نخست شهرستان کبودراهنگ در فرزندآوری استان همدان