Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایلنا، محسن خوشگذران با اشاره به آمار منتشر شده در خصوص میزان خودکشی در این شهرستان گفت: از 77 مورد ثبت شده در اورژانس اجتماعی بافق 29 مورد اقدام به خودکشی و 48 مورد افکار خودکشی بوده است و خوشبختانه خودکشی موفق در شهرستان نداشته ایم.

خوشگذران متولی اصلی خودکشی در برنامه تقسیم کار ملی را دانشگاه علوم پزشکی ذکر کرد و گفت: آمار دقیق در این زمینه را باید از دانشگاه به عنوان متوی اصلی امر مذکور دریافت کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مقام مسئول تحلیل آمار مربوط به "مفهوم خودکشی" و عوامل مرتبط با آن را ضروری دانست و گفت: مراحل مداخلات، تحلیل و تفسیر اقدامات و فرایندها باید توسط متخصصین امر در کنار آمار خام مربوط به مفهوم خودکشی ارائه شود تا در برنامه ریزی و اقدامات مداخله ای تاثیرگذار و راهگشا باشد.

وی "افکار خودکشی" با "اقدام به خودکشی" و "خودکشی موفق" را متفاوت ذکر کرد و اظهار داشت: خودکشی به معنی آسیب رساندن به خود با هدف از بین بردن خویش و مرگ است.

دکتر خوشگذران افزود: هر نوع مرگی که به طور مستقیم یا غیرمستقیم از عمل مثبت یا منفی فرد ناشی شود و فرد از نتیجه اقدام خود آگاه باشد؛ خودکشی محسوب می شود.

رئیس بهزیستی بافق در خصوص اقدام به خودکشی گفت: در "اقدام به خودکشی" افراد برای از بین بردن خود به صورت جدی اندیشیده اند و به از بین بردن خود دست زده اند و افکار خود را اجرایی می‌ کنند اما این اقدام ضرورتا موفق نبوده است.

وی با اشاره به افزایش "افکار خودکشی" در تماس گیرندگان با اورژانس اجتماعی بافق گفت: افکار خودکشی به عنوان افکار خودگزارش‌دهی درباره‌ خودکشی و یک میل مبهم بانفوذ برای مردن تا نقشه‌ی کامل خودکشی تعریف می‌شود.

دکتر خوشگذران با بیان اینکه در افکار خودکشی افراد به پایان دادن زندگی خود فکر می‌کنند اما به صورت جدی نیست خاطرنشان کرد: این افکار ضرورتا منجر به خودکشی نمی شود؛ بلکه می‌توانند به صورت فریاد کمک‌خواهی جهت رهایی از تنش و حوادث غیرقابل تحمل و اجتناب، به رفتار خودتخریبی تبدیل شوند.

وی میزان احتمال اقدام به خودکشی را تابعی خطی از شدت، تنوع و مدت افکار خودکشی دانست و گفت: از سویی اقدام به خودکشی، خطر خودکشی موفق را افزایش می‌دهد.

رییس بهزیستی بافق خاطرنشان کرد: تیم تخصصی اورژانس اجتماعی تلاش دارند با اقدامات به موقع از تجربه مجدد افکار خودکشی افراد بکاهند و از شیوع آن در جامعه پیشگیری کنند.

وی افکار خودکشی و اقدام به خودکشی را در افراد مبتلا به افسردگی، معتادین به مواد مخدر را دارای شیوع بیشتری دانست و گفت: اختلالات روانی، بحران هویت نوجوانی، بیماریهای جسمی، مشکلات حاد خانوادگی و... می توانند در ایجاد این بحران روانشناختی تاثیرگذار باشند.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: یزد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۷۱۸۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی مسئولیت‌های اجتماعی صنایع و معادن بافق در پیشبرد اهداف آموزش و پرورش

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، در نشستی در زمینه ساخت فضای آموزشی، تأمین تجهیزات کارگاهی، آزمایشگاهی و کمک آموزشی و مامور نمودن دبیر و آموزگار مرد تصمیم گیری شد.

دهقان فرماندار بافق در این نشست گفت: صنایع و معادن در اجرای مسؤولیت‌های اجتماعی خود به ویژه در حوزه بیمارستان و آموزش و پرورش کوتاهی می‌کنند.

او افزود: سیاست‌های سرمایه گذاری صاحبان سرمایه و معادن مثل فسفات آسفوردی باید در شهرستان باشد.

دهقان بیان کرد: مقرر شد توسط شرکت‌های معدنی و صنعتی فعال شهرستان از جمله مجتمع معدنی فسفات آسفوردی از قرارگاه خاتم الانبیا، یک آموزشگاه ۱۲ کلاسه در مظفریه بافق ساخته و یک میلیارد تجهیزات آموزشی تا پایان اردیبهشت ماه تأمین شود. 

او ادامه داد: شرکت یزد یوتاب تا سال تحصیلی ۱۴۰۴ ساخت یک باب آموزشگاه ۱۲ کلاسه در روستای مبارکه جنب آموزشگاه شهید صدوقی و اجرای طرح درآمدزایی پایدار به مدت یک ماه را متعهد شد که در صورت اقتصادی نبودن این طرح، باید یک باب آموزشگاه شش کلاسه احداث کند. 

فرماندار بافق تصریح کرد: مجتمع معدنی کوشک تا سال تحصیلی ۱۴۰۴، موظف است ۲ باب آموزشگاه آیت‌الله طالقانی و رضاییان را که ۳۵ درصد آن انجام شده است، به پایان برساند. 

او گفت: شرکت سنگ آهن مرکزی ایران-بافق هم مقرر شد طبق مصوبات تعیین شده در تیرماه ۱۴۰۲، ساخت یک باب آموزشگاه ۱۲ کلاسه و استخر شنا در محله مناجات را تا سال تحصیلی ۱۴۰۴ تکمیل کند و تحویل آموزش و پرورش دهد.

دیگر خبرها

  • ماجرای خودکشی در اداره ورزش و جوانان ابهر چه بود؟
  • ماجرای خودکشی در اداره ورزش و جوانان ابهر چیست؟
  • درباره سرخک و واکسیناسیون آن چه می‌دانید؟
  • آنچه بهتر است درباره سرخک و واکسیناسیون آن بدانید
  • بررسی مسئولیت‌های اجتماعی صنایع و معادن بافق
  • بررسی مسئولیت‌های اجتماعی صنایع و معادن بافق در پیشبرد اهداف آموزش و پرورش
  • مدرس حوزه: اکثر خودکشی‌های اخیر مولود فقر است
  • مدرس حوزه علمیه: اکثر خودکشی‌های اخیر مولود فقر است
  • «اکثر خودکشی‌های اخیر در ایران مولود فقر و جیب خالی است»
  • مدرس حوزه علمیه قم : اکثر خودکشی‌های اخیر در ایران مولود فقر و جیب خالی است/ «هیچ توصیه‌ای نداریم که فرد خودکشی‌کننده در قبرستان عمومی دفن نشود»