Web Analytics Made Easy - Statcounter

نعمت الله اسدی رئیس آزمایشگاه بیوتکنولوژی موسسه تحقیقات علوم دامی کشور و مجری این طرح پژوهشی روز دوشنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا افزود: در کشور ما درآمد بیش از ۹۰ درصد زنبورداران وابسته به تولید عسل است و به نظر می رسد یکی از عوامل اصلی عدم استفاده از سایر فرآورده های زنبور عسل از جمله ژل رویال مربوط به نداشتن آگاهی از نحوه استخراج این فرآورده از کندو می باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: ارایه روش های عملی و کاربردی تولید و نگهداری این محصول می تواند کمک بزرگی به اقتصاد زنبورداری کشور بکند.

وی با بیان اینکه یکی از خواص اصلی ژل رویال در درمان ناباروری می باشد، گفت: یکی از چالش های اصلی استفاده از ژل رویال در درمان بیماری ها به خصوص در حوزه باروری مربوط به نحوه صحیح نگهداری این محصول است.

این محقق بیان داشت: یکی از حساسیت ها در این محصول و فرآورده نحوه نگهداری آن است به طوریکه این محصول اگر فقط یک روز در شرایط و دمای محیط نگهداری شود، خاصیت خود را از دست می دهد.

اسدی ادامه داد: مطالعات نشان می دهد نگهداری ژل رویال پس از استحصال از کندو نیاز به شرایط خاص از جمله نگهداری درشرایط فریز و زیر صفر درجه دارد.

وی افزود: در صورتیکه این محصول در شرایط محیط نگهداری شود به سرعت ارزش غذایی و دارویی خود را از دست می دهد.

رئیس آزمایشگاه بیوتکنولوژی موسسه تحقیقات علوم دامی کشور اضافه کرد: بر اساس برآوردهای انجام شده اگر از هر کندویی به طور متوسط ۵۰ گرم ژل رویال تولید شود با قیمت حداقل حدود هر گرم ۱۰۰ هزار ریال، برای زنبوردار پنج میلیون ریال سودآوری دارد بدون اینکه خللی در تولید عسل ایجاد شود.

اسدی گفت: در همین رابطه پس از حدود یکسال مطالعه و انجام آزمایشات مختلف برای اولین بار در کشور موفق به عرضه ژل رویال به صورت پودر شده و در کپسول های خوراکی شدیم.

وی افزود: این محصول با شماره ۸۰۱۷۳ در سازمان ثبت اختراعات و مالکیت معنوی کشور به ثبت رسیده است.

این محقق اضافه کرد که این محصول جدید قابلیت نگهداری در دمای محیط را دارد و خواص خود را در این شرایط از دست نمی دهد و یکی از مهمترین خواص آن در درمان ناباروری و ارتقای سلامت جامعه می باشد.

اسدی ادامه داد: کپسول خوراکی ژل رویال هم اکنون به صورت آزمایشگاهی تولید و آماده تولید به صورت انبوه می باشد و موسسه تحقیقات علوم دامی کشور آمادگی انعقاد قرارداد با بخش خصوصی را دارد.

وی یادآور شد که پیش از این، این محصول به صورت کپسول و پودر تولید شده در کشورهای خارجی تولید شده اما در کشور ما برای نخستین بار است که تولید و بومی سازی شده است.

دکتر نعمت الله اسدی دارای دکترای تخصصی بیولوژی تولید مثل از دانشگاه علوم پزشکی لرستان می باشد.

سالانه ۸۰ هزار زنبوردار کشور از هشت میلیون کلنی، حدود ۸۸ هزار تن عسل تولید می کنند.

همچنین سالانه حدود سه تن ژل رویال، ۷۶ تن گرده گل، ۲۰۱۶ تن موم زنبور عسل و ۴۶ تن بره موم در کشور تولید می شود.

۶۱۵۶/‏‬ ۶۱۵۵

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۷۱۸۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش تولید تخم مرغ در خراسان رضوی در سال گذشته

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز خراسان رضوی، حسن رستمی با اعلام این خبر، اظهار کرد: خراسان رضوی یکی از استان‌های برتر کشور در تولید تخم مرغ است و مازاد تولید این محصول را به استان‌های دیگر صادر میکند.

وی بیان کرد: در سال گذشته ۱۴۰ هزار تن تخم مرغ در استان تولید شده است که در مقایسه با سال قبل از آن که ۱۳۰ هزار تن تولید این محصول ثبت شده است، شاهد افزایش خوبی هستیم.

مدیر طیور، زنبور عسل و کرم ابریشم سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی اظهار کرد:در حال حاضر ۲۵۵ واحد فعال مرغ تخم گذار باظرفیت ۹ میلیون و۲۰۰ قطعه در استان فعالیت دارند و از حیث واحد‌های فعال و میزان تولید دارنده رتبه دوم هستیم.

دیگر خبرها

  • افزایش تولید تخم مرغ در خراسان رضوی در سال گذشته
  • تولید 21 هزار تن توت فرنگی در بابلسر
  • خواص شگفت انگیز ژل رویال معجزه قرن
  • تولید ماده ضدرسوب ایرانی با ۲۰۰ هزار میلیارد تومان صرفه‌جویی
  • افزایش عمر موتور خودروها با تولید محصول ضد رسوب ایرانی
  • موفقیت متخصصان ایرانی در مسیر تولید خوارک دام، طیور و آبزیان
  • زنده گیری مستمر سگ‌های بلاصاحب در اردبیل
  • سگ‌های بلاصاحب با ۲ اکیپ گشتی خودرویی به صورت مستمر زنده‌گیری می‌شوند
  • آخرین جزئیات تب کریمه کنگو در کشور
  • آخرین جزئیات تب کریمه کنگو در کشور اعلام شد