Web Analytics Made Easy - Statcounter

آژانس فضایی اروپا آزمایش نمونه اولیه از یک دستگاه جدید به نام "سیستم تخلیه قمری" (LESA) را در مأموریتی موسوم به "NEEMO ۲۳" در اعماق اقیانوس اطلس آغاز کرده است. این فناوری یک روز برای نجات فضانوردان آسیب دیده بر روی ماه استفاده خواهد شد.

دانشمندان آژانس فضایی اروپا در حال آزمایش یک دستگاه هستند که می‌تواند یک روز فضانوردانی را که در حال اکتشاف سطح ماه زخمی می‌شوند یا آسیب می‌بینند، نجات دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



دو فضانورد این دستگاه را به اعماق اقیانوس اطلس بردند. هدف این بود که ببینند آیا این فناوری می‌تواند به فضانوردانی که لباس‌های سنگین و حجیمی می‌پوشند در صورت وارد شدن آسیب در حال اکتشاف سطح ماه کمک کند و جان آن‌ها را نجات دهد یا نه.

"لسا" که توسط آژانس فضایی اروپا طراحی شده است دارای ساختاری هرم شکل است که برای بالا کشیدن یک فضانورد افتاده بر زمین و حمل وی بر روی یک برانکار متحرک و رساندن وی به فرودگر مورد استفاده قرار خواهد گرفت. این فرآیند کمتر از ۱۰ دقیقه طول می‌کشد.

"هرو استیونین" رئیس آموزش راهپیمایی فضایی و عملیات تخلیه آژانس فضایی اروپا گفت: تاکنون هیچ راهی برای نجات فضانوردی که در حین مأموریت آسیب می‌بیند یا حمل وی توسط یک فضانورد دیگر وجود نداشت. هدف ما این بود که اقدامات نجات را با وجود لباس‌های حجیم فضانوردی فراهم کنیم.

دو فضانورد و خدمه مأموریت "NEEMO ۲۳" دستگاه "لسا" را به عمق اقیانوس اطلس منتقل کردند تا سطح ماه را شبیه‌سازی کنند. سامانتا کریستوفورتی فضانورد آژانس فضایی اروپا و جسیکا واتکینز فضانورد ناسا، نمونه اولیه این دستگاه را طی یک راهپیمایی فضایی شبیه‌سازی شده در عمق آب آزمایش کردند.

آن‌ها سعی کردند از این دستگاه در حالی که دستکش‌ها و لباس فضایی حجیم و دست و پا گیر را بر تن یک شبیهساز محصول شرکت فرانسوی "کامکس" (Comex) در نقش فضانورد زخمی کرده بودند استفاده کنند.

"استیونین" گفت: اهمیت فراهم آوردن موقعیت نجات در خلال اکتشاف ماه برای فضانوردان زیاد است. ما چهار سال پیش در مرکز فضانوردی ESA بر روی مفاهیم قابل دستیابی کار کردیم تا به توسعه این دستگاه رسیدیم.

"لسا" به مدت ۹ روز در این عمق خواهد ماند و بازخورد دو فضانورد در استفاده از آن به پیشرفت بیشتر این دستگاه کمک خواهد کرد.

این دومین نسخه از ""لسا" است. نمونه اولیه قبلی در مأموریت "NEEMO ۲۲" در سال ۲۰۱۷ توسط دو فضانورد دیگر مورد آزمایش قرار گرفت.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: علم و فناوری آژانس فضایی اروپا ماه کره ماه فضانورد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۷۲۰۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نجات ۷۰ سرنشین ۳ اتوبوس گرفتار سیلاب

معاون ستاد مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان گفت: «۷۰ سرنشین سه دستگاه اتوبوس گرفتار سیلاب در مسیر نیکشهر - چابهار توسط نیروهای امدادی نجات داده شدند.»

به گزارش ایرنا، وی ادامه داد: تاکنون خسارت جانی از سیلاب اخیر سیستان و بلوچستان گزارش نشده است و همچنان نیرو‌های راهداری شبانه روزی در حال بازگشایی مسیر‌های ارتباطی بسته شده هستند.

معاون ستاد مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به اخطاریه جوی، تمامی ادارات، دستگاه‌ها و اعضای ستاد مدیریت بحران شهرستان‌های سیستان و بلوچستان در حالت آماده‌باش بوده و تمهیدات لازم را با تجربه سیل پیش را اتخاذ کرده‌اند.

وی از شهروندان خواست که جوانب احتیاط را رعایت کرده و از تردد‌های غیرضروری در محور‌های مواصلاتی، اسکان در مسیل‌ها و حاشیه رودخانه‌ها و پایین دست سد‌ها خودداری کنند.

دیگر خبرها

  • ساخت دستگاهی که میزان اکسیژن بیمارستان‌ها را مدیریت می‌کند
  • یک کشته و پنج مصدوم در تصادف رانندگی در صوفیان
  • یک فوتی و ۶ مصدوم در حادثه رانندگی صوفیان
  • برق خورشیدی فضایی یک قدم به واقعیت نزدیک تر شد
  • بهره‌برداری از نخستین نیروگاه خورشیدی فضا در یک قدمی واقعیت
  • نجات ۷۰ سرنشین ۳ اتوبوس گرفتار سیلاب
  • طراحی دستگاهی برای آنالیز توزیع فشار در کف پا
  • پایان یک تحقیق جنجالی/ آیا داروهای کاهش وزن منجر به خودکشی می شود؟
  • تحولات اوکراین| استفاده آمریکا از کی‌یف برای اهداف نظامی
  • پدر موشکی ایران با کسی شوخی نداشت