Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا-نیویورک تایمز طی گزارشی از تاثیرپذیری ترامپ از مجری و تحلیلگر مشهور فاکس نیوز در مورد «حمله به ایران» خبر داده است.
به گزارش خبرگزاری آریا،پرزیدنت ترامپ رئیس جمهوری ایالات متحده مدعی است که مقامات نظامی آمریکا تصمیم داشتند به تلافی سرنگونی پهباد آمریکایی در خاک ایران یک واکنش نظامی انجام دهند اما چون مدعی بودند حدود 150 نفر در این حمله کشته می شوند ده دقیقه قبل از عملیات آن را متوقف کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دلیل واقعی خودداری آمریکا از حمله به ایران
به گزارش اسپوتنیک،احتمالا آقای ترامپ فقط بخشی از ماجرا را بیان کرده وبخش دیگر ماجرا را تعریف نکرده است.
یعنی قطعا رئیس جمهوری آمریکا گزارشی از تلفات احتمالی و واکنش احتمالی ایران خواسته و بر اساس آن تصمیم گرفته نه فقط به دلیل تلفات احتمالی.
بله صحیح است، ایالات متحده توانمندی های زیادی دارد و شاید هم می توانسته عملیاتی انجام دهد و طی آن نه 150 نفر بلکه به مراتب تعداد بیشتری انسان بی گناه را بکشد.
تاریخ نشان داده وقتی که فردی به سمت رئیس جمهوری ایالات متحده می رسد اولین چیزی را که از مشاورین خود آموزش می بیند این است که باید نسبت به جان انسان های "غیر آمریکایی" همان احساسی را داشته باشد که در قبال کشتن یک حشره دارد.
می توان گفت یکی از دلایل بسیار مهم این تصمیم آقای ترامپ، البته اگر واقعا چنین اتفاقی افتاده باشد، این بوده که خواسته به اطرافیانش و به جهانیان نشان دهد "رئیس کیست".
اما قطعا ماجرا به این حد محدود نبوده و دلایل بسیار مهم تری برای چنین تصمیمی وجود داشته.
قطعا اصلی ترین دلیل همانا بحث تلفات بوده، اما نه تلفات ایرانی بلکه تلفات احتمالی آمریکایی و اسرائیلی.
بدیهی است که مشاورین نظامی رئیس جمهوری ایالات متحده به وی گزارش کرده اند که شاید آمریکا توان انجام یک عملیات نظامی بر علیه ایران را داشته باشد اما توان تحمل عواقب آن را نخواهد داشت.
واکنش قاطع ایرانی ها در سرنگونی پهباد آمریکایی که وارد حریم هوایی ایران شده بود و قبل از آن، چند سال پیش، بازداشت ملوانان این کشور که وارد حریم آبی ایران شده بودند نشان می دهد که علیرغم قدرت افسانه ای ایالات متحده اما ایران سرزمین آدم هایی است که تاریخ ثابت کرده افسانه ها را نابود می کنند.
به استناد تاریخ، همه ابر قدرت های تاریخ بشریت جایگاه ابر قدرتی خود را در منطقه خاورمیانه و آن هم در ایران از دست داده اند.
کافی است به تاریخ برگردید و ببینید آخرین ایستگاه ابر قدرتهای تاریخ بشریت کجا بوده.
قطعا مشاورین نظامی آقای ترامپ به او گوشزد کرده اند که احتمال بسیار زیاد وجود دارد که همان هایی که ابایی از سرنگونی پهباد آمریکایی و یا بازداشت نظامیان آن ندارند در واکنش به انجام چنین عملیاتی نیروهای آمریکایی در منطقه را بصورت مستقیم هدف قرار دهند.
به این ترتیب قطعا تعداد زیادی نیروی آمریکایی کشته خواهند شد و قطعا این ماجرا به هیچ وجه به نفع آقای ترامپ که رسما کمپین انتخاباتی خود برای دوره آتی ریاست جمهوری این کشور را کلید زده، نخواهد بود.
آنها همچنین به وی گوشزد کرده اند که چنین حمله ای حتی اگر منجر به واکنش مستقیم ایران نشود، قطعا منجر به واکنش غیر مستقیم ایران از طریق همپیمانانش در منطقه خواهد شد.
یعنی جان اسرائیلی ها در خطر خواهد بود همچنین جان هزاران نیروی آمریکایی مستقر در کشورهای منطقه (جان شهروندان کشورهای عربی همپیمانان آمریکا برای این کشور ارزش ندارد وبه همین دلیل روی آنها حساب نکرده ایم).
در صورتی که اسرائیلی ها در خطر باشند قطعا جایگاه دوست و همپیمان آقای ترامپ یعنی آقای بنیامین نتانیاهو در انتخابات اسرائیل به خطر خواهد افتاد.
نکته مهم هم این است که تهدیدی که متوجه اسرائیل می باشد از طرف موشک های بالستیک ایرانی نیست بلکه از طرف موشک هایی هست که در اختیار حزب الله و جبهه مقاومت قرار دارد.
چون موشک های بالستیک حدود نیم ساعت وقت نیاز دارد که از ایران به هدف خود برسد اما موشک هایی که در اختیار حزب الله و نیروهای مقاومت است ظرف ده یا بیست ثانیه می توانند به هدف برسند.
قطعا مشاورین آقای ترامپ به وی گوشزد کرده اند که همپیمانان ایرانی که از افغانستان تا دریای مدیترانه منتشر شده اند می توانند با خمپاره و نه با موشک نیروهای آمریکایی را هدف قرار دهند.
همچنین آنها حتی احتمال این را داده اند که اگر ایالات متحده عملیاتی بر علیه ایران انجام دهد ممکن است ایرانی ها در خلیج فارس تعدادی کشتی های جنگی آمریکا را هدف قرار دهند و آنها را غرق کنند.
البته که نمی توان ماجرای به آتش کشیدن چاه های نفت همپیمانان ایالات متحده در منطقه که امروزه به منبع درآمد بزرگی برای آمریکا تبدیل شده است را در نظر نداشت.
با توجه به این ماجرا ها می توان گفت دلیل اصلی خودداری آمریکا از انجام عملیات جان 150 نفر نبوده بلکه توانمندی ایران در واکنش به این عملیات در کل منطقه بوده، وهمین ماجرا است که امنیت ایران را تامین می کند.
آنهایی هم که تصور دارند مثلا اگر حرف آمریکا را گوش می دادیم شاید از ما گذشت می کرد باید به آخرت کشورهای دیگر مانند لیبی و عراق و… نگاه کنند.
شاید هم بتوان گفت این ماجرا بیشتر قابل توجه برخی ایرانی ها می باشد که توسط رسانه های بیگانه و عوامل دشمن که در کشورهای مختلف برای شکستن جبهه داخلی ایران شبانه روز در گروه های اجتماعی فعال هستند، باشد.
منظور همان هایی که انتقاد داشته که چرا ایران از نیروهای مقاومت در منطقه حمایت می کند.

احتمال ورود پهپاد گلوبال هوک به حریم ایران علت لغو دستور حمله ترامپ بود
 نشریه آبزرور در سر مقاله خود با اشاره به اقدامات خصمانه اخیر دولت آمریکا علیه کشورمان نوشت: بار‌ها به دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا هشدار داده شده که سیاست‌های تهاجمی برای اعمال فشار حداکثری بر ایران و تشدید حضور نظامی خطر وقوع یک جنگ ناخواسته را به همراه دارد. به نظر می‌آید که فرماندهان آمریکایی اشتباهات بیشتری مرتکب شده‌اند، اما بزرگ‌ترین اشتباه زمانی صورت گرفت که آمریکایی‌ها در سال 2016 چنین رئیس جمهوری را انتخاب کردند.
به نوشته آبزرور تنش‌ها میان تهران و واشنگتن در هفته‌های اخیر شدت گرفت و هفته گذشته با ساقط شدن پهپاد جاسوسی آمریکا توسط نیرو‌های ایرانی به اوج خود رسید. پنتاگون مدعی است که این هواپیما در حریم هوایی بین‌المللی در حال پرواز بوده است، اما ایران تاکید دارد که حریم هوایی‌اش نقض شده است. آمریکا نقشه‌هایی منتشر کرد و ایران نیز نقشه‌های خود را ارائه داد و به قدری از خود اطمینان دارد که اعلام کرده است آن را به شورای امنیت سازمان ملل ارائه می‌دهد.
آبزرور همچنین نوشت: رئیس جمهور آمریکا ساعاتی پس از این حادثه گفت که قصد حمله به ایران در پاسخ به سرنگونی پهپاد خود را داشته، اما ناگهان از آن منصرف شده است. در شرایطی که واشنگتن برای توجیه لغو حمله‌اش تلاش می‌کند سوالاتی درباره علت واقعی آن مطرح می‌شود.
این نشریه انگلیسی در ادامه نوشت: تصاویر پنتاگون از مسیر پهپاد در ابتدا شامل توضیحاتی غلط درباره مسیر پرواز هواپیما بود. مقامات آمریکایی روز جمعه با تأخیر اظهارات ایرانی‌ها را تائید کردند که با فاصله کمی از این پهپاد یک هواپیمای نظامی آمریکایی (P-8A) با چندی سرنشین در حال پرواز بوده است، چیزی که ابتدا آن را اعلام نکرده بودند. در این میان، ایران تصاویری را منتشر کرد که نشان دهنده باقیمانده این پهپاد بود که از آب‌های داخلی خود جمع‌آوری کرده است.
آبزرور افزود: دونالد ترامپ و حامیانش سپس در مصاحبه‌های خود ادعا کردند که این حمله را برای حفظ جان قربانیان احتمالی لغو کرده‌اند، چراکه احتمالاً یک فرمانده ایرانی با اختیار خود دست به چنین کاری زده است. اما یک مقام ارشد دولت آمریکا که خواست نامش فاش نشود اظهاراتی مطرح کرد که به نظر می‌آید به واقعیت نزدیک‌تر باشد. وی گفت که این حمله به دلیل نگرانی‌ها درباره احتمال نقض حریم هوایی ایران توسط پهپاد گلوبال هاوک، پهپاد دیگری از آمریکا یا P-8A متعلق به نیروی دریایی لغو شده است.
به نوشته نشریه آبزرور، این سطح از سردرگمی و بی کفایتی در عملیات‌های ارتش آمریکا نباید موجب تعجب باشد. طبق آمار‌های سازمان ملل در عراق و افغانستان نیز اشتباهاتی به‌ویژه از سوی نیروی هوایی آمریکا رخ داد که تلفات جانی گسترده‌ای در میان غیر نظامیان داشته است. همچنین در سال 1988 یک موشک کروز نیروی دریایی آمریکا یک هواپیمای مسافربری ایران را منهدم کرد که منجر به کشته شدن 209 نفر شد. پنتاگون ابتدا در آن زمان از پذیرش مسئولیت سرباز زد، اما سپس ادعا کرد که این هواپیما تهدیدآمیز بوده است.
آبزرور در مقاله خود تصریح کرد: آنچه تعجب برانگیزتر و حتی شوک‌آور است، روند تصمیم‌گیری در این باره در اتاق بیضی (دفتر رئیس جمهوری آمریکا در کاخ سفید) است. چرا ترامپ پیش از تصمیم خود از تعداد تلفات احتمالی مطلع نشده بود؟ مشاوران جنگ طلب او فکر می‌کنند از این حملات چه چیزی به دست می‌آورند؟ ترامپ می‌خواهد به اقدامات تلافی جویانه علیه نیرو‌ها و متحدانش در منطقه چه پاسخی بدهد؟ آیا این واقعیت دارد که یک مهمان از فاکس نیوز که ظاهراً محرم اسرار رئیس جمهور است، او را متقاعد کرده که دست از حمله بردارد؟
این نشریه در پایان نوشت: این ماجرا در کاخ سفید اگر تا این حد جدی نبود، قطعاً یک داستان کمدی به شمار می‌آمد. آخرین مسخره‌بازی ترامپ نیز نزدیک بود به قیمت ثبات خاورمیانه و جهان تمام شود. این، نشان دهنده ضرورت بازگشت به دیپلماسی صادقانه و تصویب دوباره توافق هسته‌ای با ایران است. این یک زنگ خطر برای کنگره است تا روند محدود کردن اختیارات رئیس جمهور برای جنگ را تسریع کند و به‌علاوه بر عدم صلاحیت ترامپ برای این سمت تاکید می‌کند. ترامپ می‌گوید که خواهان جنگ نیست. خط مشی و رفتار او به گونه‌ای است که ممکن است جنگ ناگزیر باشد.

ترامپ: هرگز حمله به ایران را «لغو» نکردم
رئیس‌جمهور آمریکا با بیان اینکه هرگز حمله به ایران را به‌صورت کامل «لغو» نکرده، گفت که فعلا اجرای آن را متوقف کرده است.
در حالی که رسانه‌های آمریکایی پیشتر گزارش داده بودند که «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور این کشور حمله تلافی‌جویانه به ایران را لغو کرده بود، اما وی این گزارش‌ها را تکذیب کرد.
ترامپ که پیشتر ژست انسان‌دوستانه گرفته و گفته بود به دلیل اینکه چندین نفر در حمله به ایران کشته می‌شدند عملیات را لغو کرده (+) اما بامداد یکشنبه در توئیتر خود نوشت: «من هرگز حمله علیه ایران را "لغو" نکردم».
وی با رد گزارش رسانه‌ها و اظهارات مقامات مختلف آمریکایی مبنی بر اینکه حمله به ایران به‌صورت کامل لغو شده، چهره واقعی خود را اینگونه نشان داد: « من فقط اجرای آن را در زمان کنونی متوقف کردم!».
رئیس‌جمهور آمریکا روز جمعه در توئیتر خود مدعی شده بود «10 دقیقه قبل از حمله به سه سایت در ایران، به دلیل اینکه 150 نفر جان خود را از دست می‌دادند» این عملیات را لغو کرده است.
ادعای ترامپ در خصوص توقف حمله به ایران، ده دقیقه پیش از آغاز آن، واقعی به‌نظر نمی‌رسد. برخی تحلیل‌گران نظامی پس از سرنگونی پهپاد پیشرفته آمریکایی هشدار داده بودند که با اثبات توان پدافندی ایران، معادلات به هم ریخته و واشنگتن باید هرگونه طرح برای اقدام احتمالی نظامی علیه ایران را مورد بازنگری قرار دهد.
از دیگر سو، واشنگتن آگاه است که هرگونه اقدام نظامی علیه ایران بدون پاسخ نخواهد ماند و احتمال دارد نیروهای آمریکایی در منطقه در صورت انجام چنین تعرضی، بیش از 150 نفر کشته دهند. ترامپ به خوبی آگاه است که بازگشت تابوت سربازان آمریکایی به آمریکا به احتمال زیاد به شکست او در انتخابات 2020 خواهد انجامید.
به نظر می‌رسد رئیس‌جمهور آمریکا با پیام توئیتری اخیر تلاش کرده توجیهی برای ناتوانی دولتش در مواجهه با توانمندی نظامی ایران بتراشد.
رئیس‌جمهور آمریکا در حالی از دل‌سوزی برای 150 ایرانی سخن می‌گوید که دولتش در جریان زلزله هولناک کرمانشاه با هشدار درباره جاری بودن تحریم‌های آمریکا، مانع کمک‌رسانی ایرانی‌های مقیم خارج از کشور به هموطنانشان شده بود. او در جریان سیل اخیر نیز برای سازمان‌های امدادرسان مشکلات فراوانی ایجاد کرده بود.
ترامپ همچنین تا کنون چندین بار هم در سخنانی توهین‌آمیز مردم ایران را «ملت تروریست» خطاب کرده است.
این اتفاقات پس از آن است که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی روز پنجشنبه در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که یک فروند پهپاد جاسوسی تریتون MQ-4C متعلق به نیروی دریایی آمریکا را بعد از تجاوز به حریم هوایی ایران برفراز استان هرمزگان با استفاده از سامانه پدافند موشکی «سوم خرداد» ساقط کرده است.

نیویورک تایمز:مجری فاکس نیوز، ترامپ را وادار به دستور توقف حمله به ایران کرد
نیویورک تایمز طی گزارشی از تاثیرپذیری ترامپ از مجری و تحلیلگر مشهور فاکس نیوز در مورد «حمله به ایران» خبر داده است.
 این روزنامه آمریکایی با اشاره به اظهارات ترامپ در مورد انصراف از حمله به ایران، 10 دقیقه پیش از شروع عملیات، گزارش داده است که تاکر کارلسون، تحلیل‌گر شبکه تلویزیونی فاکس‌نیوز در لغو تصمیم او موثر بوده است.
براساس گزارش نیویورک تایمز، پس از ساقط شدن پهپاد آمریکا از سوی ایران، جان بولتون قصد داشته ترامپ را مجاب به اقدام نظامی علیه تهران کند. ترامپ اما در این باره به کارلسون مجری فاکس نیوز گوش می کند که به او گفته بود پاسخ نظامی به تهران غیرعقلانه و دیوانه وار است.
تاکر سوانسون مکنیر کارلسون،‌ تحلیل‌گر سیاسی محافظه‌کار آمریکایی است که از سال 2016 میلادی برنامه سیاسی «امشب» را با نام خود و در شبکه تلویزیونی فاکس‌نیوز اجرا می‌کند. رسانه‌ها و ناظران سیاست آمریکا،‌ شبکه تلویزیونی فاکس‌نیوز و برنامه کارلسون را از برنامه‌های مورد علاقه ترامپ معرفی کرده‌اند.
براساس گزارش نیویورک تایمز، این تحلیل‌گر تلویزیونی در میان نمایندگان کنگره، دولتمردان، مشاوران و فرماندهان نظامی، از نفوذ قابل توجه برخوردار است.
نگرانی که کارلسون در این زمینه به ترامپ منتقل کرده مربوط به شخصیت رییس‌جمهور در پرهیز از کشیدن ماشه و جنگجویانه و متقابلانه نبودن وجهه عمومی او بوده است.
کارلسون در برنامه تلویزیونی جمعه 31 خرداد ماه در شبکه تلویزیونی فاکس‌نیوز درباره جنگ با ایران، سیاست‌های آمریکا در خاورمیانه را زیر سوال برده و غیرمفید خوانده بود.
او اعلام کرده بود:‌ «از 11 سپتامبر،‌ آمریکا میلیاردها دلار را به همراه جان هزاران آمریکایی خرج کرده تا خاورمیانه را در تصور ما بازسازی کند. ناراحت‌کننده است که این را با صدای بلند بگوییم،‌ اما باید بگوییم که این موضوع موفق نبوده است.»
 


منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: ایران امریکا پهپاد جاسوسی ترامپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۷۲۰۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادعای عجیب روزنامه آمریکایی از طرح اولیه حمله اسرائیل به ایران | حمله بزرگ به اهداف نظامی در نزدیکی تهران؟ | آمریکایی‌ها: ما نتانیاهو را منصرف کردیم!

به گزارش همشهری آنلاین این مجله، دوشنبه ۳ اردیبهشت به نقل از مقامات اسرائیلی نوشت: «اسرائیل پس از فشارهای آمریکا و متحدانش از طرح حمله گسترده‌تر به ایران صرف نظر کرد.»

به گفته این مقامات بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، پس گفت‌وگوی تلفنی با جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا، موضع خود را در مورد پاسخ به ایران تغییر داد.

علاوه بر این، مقامات اسرائیلی در ادعایی عجیب به «نیویورک‌ تایمز» گفتند که اسرائیل ابتدا پهپادهای کوچک (کوادکوپتر) به سوی اصفهان پرتاب کرد تا پدافند هوایی ایران را سردرگم کند.

این مقامات همچنین گفتند که اسرائیل به جای فرستادن جنگنده‌هایش به حریم هوایی ایران، تعداد محدودی موشک از هواپیماهای مستقر در صدها کیلومتری غرب ایران به سوی این کشور شلیک کرد.

این مقامات در مورد هدف حمله اسرائیل نیز گفتند که تل‌آویو به دنبال تأکید این بود که توانایی حمله به ایران بدون ورود به حریم هوایی این کشور یا حتی فعال کردن سامانه‌های دفاع هوایی آن را دارد.

این مقامات افزودند که اسرائیل می‌خواست به تهران پیامی ارسال کند مبنی بر اینکه می‌تواند به سیستم‌های دفاع هوایی در مرکز ایران، جایی که تعدادی از تأسیسات هسته‌ای بزرگ قرار دارد، حمله کند.

کد خبر 846469 برچسب‌ها ایران و اسرائیل ایران و آمریکا اسرائیل خبر ویژه حمله ایران به اسرائیل

دیگر خبرها

  • حمایت نهاد آمریکایی از پاسخ دفاعی ایران به اسرائیل
  • مصاحبه آتشین آرون بروکس؛ حمله به تیلور؟ ایرانی‌ها از آمدن به اینستاگرام من خودداری کنند!
  • رمزگشایی از سیگنال‌های برجامی آمریکایی‌ها پس از عملیات وعده صادق/ آیا ایران به دنبال تغییر در دکترین ساختن بمب اتمی است؟
  • نظر ۶ استاد روابط بین‌الملل درباره اقدام ایران علیه اسرائیل
  • حمله موشکی ایران معادلات آمریکا و غرب را تغییر داد
  • تاکتیک رسانه‌ای واشنگتن پست در قبال عملیات وعده صادق
  • ادعای عجیب روزنامه آمریکایی از طرح اولیه حمله اسرائیل به ایران | حمله بزرگ به اهداف نظامی در نزدیکی تهران؟ | آمریکایی‌ها: ما نتانیاهو را منصرف کردیم!
  • بایدن برای منصرف‌کردن ایران از حمله به اسرائیل التماس می‌کرد
  • وال‌استریت‌ژورنال: دولت بایدن ملتمسانه به‌دنبال منصرف‌کردن ایران از حمله به اسرائیل بود
  • حمله رگباری ایران به اسرائیل، آمریکا را غافلگیر کرد