Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-24@03:33:29 GMT

برخورد قاطع با فساد از ویژگی بارز شهید بهشتی بود

تاریخ انتشار: ۳ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۷۲۳۹۴

برخورد قاطع با فساد از ویژگی بارز شهید بهشتی بود

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی امیری اصفهانی پیش از ظهر دوشنبه با حضور در شهرستان دماوند در جمع خبرنگاران ضمن گرامیداشت هفته قوه قضاییه اظهار داشت: همه ما در کل زندگی مسئولیت هایی داریم و به دلیل ۲ شخصیتی بودن انسان مسئولیت های فردی و اجتماعی متوجه همه انسان ها است.

وی مسئولیت فردی هر انسانی را قابل استفاده در مسیر زندگی و برای رسیدن به کمال عنوان کرد و افزود: مسئولیت اجتماعی انسان سنگین تر است چرا که انسان در این خصوص در پیشگاه خدا مواخذه می شویم و نسبت به این مسئولیت باید به دیگران نیز توجه داشته و حرکت هر روز ما باید رو به جلو باشد چرا که در این زمینه امام صادق می فرماید؛ اگر کسی ۲ روز متوالی اش یکسان باشد خسارت دیده است و اگر امروز بدتر از دیروز باشد ملعون هستیم و وظیفه ما این است که علاوه بر اینکه خود را به سمت کمال هدایت می کنیم جامعه را نیز به سمت تعالی و کمال سوق دهیم و باید بدانیم همه افراد جامعه در هر پست و مقامی با هم و در کنار هم هستیم و همه باید در انجام این مسئولیت اجتماعی سهیم باشیم و خداوند هیچ عذری را در این مورد از ما نمی پذیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امیری اصفهانی با اشاره به ویژگی های شخصیتی شهید بهشتی برای هدف گذاری های بیشتر در جامعه بیان داشت: بهشتی انسان ویژه ای بود و اینکه گفته شد بهشتی یک ملت است بی راه نبوده است و هیچ جایگزینی برای ایشان پیدا نشد چرا که ایشان در عرصه نظم ایشان بی مثال بودند و نظم یک ویژگی مسئولیت پذیری در جامعه است.

وی بلند نظری و برنامه ریزی را از ویژگی های دیگر شهید بهشتی عنوان کرد و گفت: ایشان در تربیت نیروی انسانی یک سرمایه گذاری جدی کردند و از فرصت های مختلف برای ایجاد انقلاب فرهنگی بهره بردند همچنین ایشان از ظرفیت های حوزه ها به خوبی استفاده کرده و یک برنامه ریزی کاملی داشتند لذا همانطور که می بینیم امروز بخشی از تفکر انقلابی حاکم بر دستگاه قضایی ریشه در تدبیرهای شهید بهشتی معمار بزرگ دستگاه قضایی کشور دارد.

معاون امنیتی دادستان کل کشور از ویژگی های بارز دیگر معمار قضایی انقلاب را حرفه ای گرایی و استفاده از تجارب پیشرفته دانست و بیان داشت: ایشان نهاد تخصصی به نام پلیس قضایی را ایجاد کردند که یک تجربه کاملاً موفق در دستگاه قضایی محسوب می شود.

امیری اصفهانی گفت: باید ویژگی بارز شهید بهشتی را سرلوحه کار خود قرار دهیم و در برخورد قاطع با فساد پیشگام باشیم همانطور که بهشتی در آن زمان برخورد قاطع داشت و بازپرسی در اصفهان رفتاری نامناسب نشان داده بود و پیش از ظهر به شهید بهشتی خبر دادند و تا عصراین بازپرس عزل و سپس به جرم این قاضی رسیدگی شد و می بینیم که نسبت به فساد موضع گیری سریع و قاطعانه داشتند و همین موضع گیری ها بود که باید مورد توجه باشد و این نظام تشکیلاتی و پرهیز از نظام سلیقگی سبب شده بود که بسیاری از بدرفتاری ها و بی قانونی ها از بین برود.

وی رمز ماندگاری بهشتی که هجمه ها نتوانست آن را پاک کند را هدیه ارزشمند ترین چیز یعنی ابروی خود به انقلاب دانست و اظهار داشت: خداوند به برکت نام بهشتی نام ایشان را بزرگ نگه داشت و بزرگ نیز نگه خواهد داشت که امیدواریم بتوانیم رهرو این بزرگوار باشیم.

کد خبر 4649643

منبع: مهر

کلیدواژه: دادستانی کل کشور دماوند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۷۲۳۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تیشه به ریشه آنها بزنید و تمام!

رفتارهای غیراخلاقی و هنجارشکنانه برخی اهالی فوتبال به جایی رسیده که باید خواستار برخورد قاطع و ریشه کن کننده ارکان قضایی فدراسیون بود.

سرویس ورزش مشرق- فوتبال کشورمان دچار یک وضعیت آشفته و نامتقارن فرهنگی شده که هر روز نیز ابعاد جدیدی از آن منتشر و رویت می شود. در این دوره لیگ نیز شاهد پدیده ای نامتعارف و هنجارشکن توسط برخی بازیکنان و مربیان هستیم که با حرکات و اقدامات فیزیکی خود، واکنش های غیراخلاقی را به هواداران یا رقبای خود دارند. اگرچه این ماجرا در گذشته و به صورت نادر و معدودی دیده می شد اما اکنون به روندی تبدیل شده که هر هفته به نمایش گذاشته می شود.

بیشتر بخوانید: جشن بزرگ دلالان فوتبال ایران در راه است! از قزوینی ها یاد بگیرید! استقلال در خطر/ به داد این تیم و هوادارانش برسید!

اگرچه ارکان قضایی فدراسیون به این ماجراها ورود کرده و محرومیت و جرایمی را آغاز کرده اند اما انتظار بر اقدامی قاطع تر و فوری تر است. در عمده مواردی که در فصل جاری دیده می شود، بایستی با جرایم سنگین تر و حتی محرومیت های سنگین تر، ریشه این ناهنجاری ها خشیکده شود تا شاهد تداوم آن نباشیم. البته، می بایست باشگاه ها نیز مورد تنبیه قرار گیرند که ابتدایی ترین موارد و آموزش های اخلاقی و رفتاری را مورد غفلت و فراموشی قرار داده اند. یکی از اصلی ترین متهمان این اتفاقات، باشگاه هایی هستند که همگی عنوان فرهنگی را یدک می کشند اما دریغ از یک اقدام درست و اصولی.

فدراسیون فوتبال و ارکان قضایی آن بایستی بدانند که اغماض و کوتاهی در این موارد، آثار مخرب و ویرانگری را در پی خواهد داشت که آینده اخلاقی و سلامت این رشته را تهدید می کند. در نتیجه باید اقدامات قاطع و بازدارنده را در پیش بگیرند تا ریشه این وضعیت برای همیشه خشکانده شود.

دیگر خبرها

  • ایستادگی و مقاومت بارز ترین ویژگی های شهید قرنی است
  • ایستادگی و مقاومت بارز‌ترین ویژگی‌های شهید قرنی است
  • کمک یک میلیارد ریالی خیّر سلامت به بیمارستان شهید بهشتی سبزوار
  • سخنان شهید بهشتی درباره نماز در «بیست و هفت جمله» منتشر شد
  • برنامه پروازهای فرودگاه اصفهان امروز ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول
  • تیشه به ریشه آنها بزنید و تمام!
  • مهارت کارشناسان اورژانس ناجی مادر و نوزاد دوقلویش
  • برخورد قاطع با قاچاقچیان چوب در بهشهر
  • نشست «درآمدی به اخلاق قرآنی» برگزار می شود
  • برنامه پروازهای فرودگاه اصفهان امروز ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول