Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون استاندار مازندران با اشاره به ظرفیت‌های بکر فرهنگی و صنایع دستی استان، گفت: جشنواره‌های فرهنگی و هنری در مناطق مختلف مازندران برگزار می‌شود. ۰۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۵ استانها مازندران نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از نکا، حسین حسن نزاد در مراسم اختتامیه دومین جشنواره ملی تمشک جنگلی نکا اظهار داشت: مازندران  با داشتن طبیعت اعجاب انگیز فرصت بی بدیل در اختیار ما قرار داده و باید از این طبیعت و نعماتی که در اختیار ما بوده به درستی استفاده کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: برگزاری جشنواره‌های مختلف فرصتی برای معرفی انواع محصولات بوده تا فرصت‌های جدیدی را برای اشتغال فراهم کنیم و شادابی و نشاط اجتماعی از دیگر اهداف برگزاری جشنواره‌ها است.

حسن نژاد بیان کرد: برای تبیین ظرفیت‌های استان باید به تبلیغ وترویج این فرهنگ  کمک کنیم زیرا اگر به ظرفیت‌ها توجه شود موجب رونق تولید خواهد شد. فرصت‌های اشتغال به درستی در شهرستان تعریف و افرادی که تمایل به سرمایه‌گذاری دارند باید از این فضا استفاده کنند.

توسعه صنایع تبدیلی در شرق مازندران

فرماندار نکا نیز گفت: امسال که طبق  فرمایشات مقام رهبری، سال رونق تولید نامگذاری شده می‌توانیم  از تولیدکنندگان و فعالان عرصه تولید جهت توسعه صنایع تبدیلی  و سرمایه‌گذاری استفاده کنیم.

عبدالجواد توحیدی مقدم افزود: سیمای شهرستان نکا دارای ظرفیت بالقوه و بالفعل بوده و با قرار گرفتن در کریدور ترانزیتی، دریا، جنگل،کشاورزی نیروگاه، شهرک صنعتی، شرکت سیمان، ارتفاعات و چشمه سارها می توانیم نقش مهمی در توسعه استان ایفا کنیم.

وی گفت: تولید تمشک در شهرستان زیاد بوده که نیازمند توسعه صنایع تبدیلی است. شهرستان نکا 10 درصد هلو و شلیل کشور و 40 درصد نیاز استان را تامین می‌کند که  انتظار داریم نخبگان و فعالان علمی در این مسیر جهت بهبود وضعیت اقتصادی شهرستان کمک کنند.

شهردار نکا نیز در این مراسم گفت: نکا دارای ظرفیت دریا، پارک جنگلی قرمرض که در حال بازسازی بوده است که تا سال آینده تحویل مردم می‌شود  و همچنین ظرفیت صنایع تبدیلی تمشک جهت توسعه اشتغال در این زمینه گام برداریم.

چهارمین جشنواره فرهنگی و هنری سیلوانای ارومیه به روایت تصویرنخستین جشنواره فرهنگی هنری بهار روستا و عشایر در گلستان برگزار شدچهارمین جشنواره فرهنگی هنری سیلوانا محرک گردشگری روستایی آذربایجان غربی

سید مهدی احمدی افزود: تمشک نماد گردشگری نکا بوده که ثبت اولیه در این زمینه انجام شد و ثبت تکمیلی در حال اجرایی شدن است  که امیدواریم این مسیر ادامه یابد  و مسئولان مرتبط برای تهیه و تولید بیشتر این محصول گام بردارند.

وی بیان کرد: تا یک ماه آینده بزرگ‌ترین مجتمع تولیدی صنعتی شهید گرائیلی در شهرک صنعتی شامل بلوک زنی، سنگ شکن آسفالت افتتاح می‌شود و به عنوان یک  منبع درآمد پایدار به شهر اضافه می‌شود.

انتهای پیام/ ت

R41358/P/S6,74/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۷۲۴۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همایش فصلی اوج هنر برگزار شد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، شاعران و هنرمندان استان در این همایش به قرائت شعر‌هایی در زمینه انتفاضه، مقاومت فلسطین و محکومیت جنایت‌های ددمنشانه رژیم صهیونیستی پرداختند.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان یزد با اشاره به قدردانی از هنرمندان بسیجی فعال در عرصه حجاب، طوفان الاقصی و انتخابات گفت: در این رویداد هنری از هنرمندان فعال در سال ۱۴۰۲، برگزیدگان جشنواره شعر بسیج و هنرمندان برگزیده در جشنواره صنایع دستی بسیج نیز تجلیل به عمل آمد.

سرهنگ دهقان افزود: این رویداد هنری با محوریت انجمن‌های هشتگانه هنری و با حضور جمع زیادی از هنرمندان استان برگزار شد.

دیگر خبرها

  • فرهاد قائمیان: رشد کمی و کیفی خاصی را در بخش های مختلف جشنواره امام رضا(ع) شاهدیم/ اعطای جایزه ویژه «غزه» برای نخستین بار
  • ۲۸۵ برنامه به مناسبت دهه کرامت در کهگیلویه و بویراحمد اجرا می‌شود
  • جشنواره امامت و مهدویت در دانشگاه آزاد اسلامی برگزار می شود
  • تاکید استاندار جدید بر توسعه و توازن یکپارچه مازندران
  • فیلمی با موضوع امام رضا در راه جشنواره فجر
  • نمایشگاه خوشنویسی هنرمندان در جهان اسلام برگزار می‌شود/ ساخت فیلمی با موضوع رضوی برای جشنواره فجر
  • آمادگی میزبانی برای رویداد خوشنویسی جهان اسلام/ خبر خوب آقای مدیر
  • دومین جشنواره سرود فجر بسیج در بوشهر برگزار می‌شود
  • همایش فصلی اوج هنر برگزار شد
  • چهارمین جشنواره ریواس در ریوش برگزار شد