Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-25@22:45:43 GMT

دروغ ترامپ درباره لغو اقدام نظامی علیه ایران

تاریخ انتشار: ۳ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۷۲۴۱۴

دروغ ترامپ درباره لغو اقدام نظامی علیه ایران

واشنگتن پست در مطلبی به ادعاهای اخیر ترامپ درباره آنچه تصمیم برای اقدام علیه ایران و منصرف شدن از آن خواند پرداخته و می‎نویسد که او مانند ببری است که می‌غرّد اما مانند یک گربه وحشت‌زده عمل می‌کند.

به گزارش مشرق، نشریه «واشنگتن پست» نوشت: ترامپ دروغگویی است که به دروغ گفتن اعتیاد پیدا کرده است، اما برخی از دروغ‌های او برجسته‌تر از دیگر دروغ‌ها هستند؛ به خصوص دروغ‌هایی که او درباره منصرف شدن از حمله به ایران پس از سرنگون شدن پهپاد گلوبال هاوک به ما می‌گوید بیانگر این موضوع هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«مکس بوت» نویسنده آمریکایی در این مطلب به ادعاهای ترامپ مبنی بر منصرف شدن از اقدام علیه ایران به دلیل برآورد ۱۵۰ نفری تلفات آن و نیز ادعای لغو آن ۱۰ دقیقه پیش از اجرا اشاره کرده و می‌نویسد: برآوردها نشان می‌دهد که ترامپ تصمیم حمله به ایران را نه ۱۰ دقیقه بلکه حدود ۲ ساعت پیش از زمان تعیین شده یعنی ساعت ۷ عصر لغو کرده است.

بیشتر بخوانید: فیلم / اعتراف مهم مشاور سابق دونالد ترامپ ترامپ، سمبل فحشاسالاری +عکس

وی می‎گوید: این دروغ‌ها شاید کوچک به نظر برسند، اما کاملاً گویا هستند، چرا که به موضوع انگیزه اشاره می‌کنند. ترامپ دوست دارد مردم جهان بر این عقیده باشند که او تصمیم حمله به ایران را لغو کرده، زیرا فردی بشردوست و نه جنگ ستیز است. اما شواهد گویای آن است که در حقیقت او در پی گفت‎وگو با افرادی مانند «تاکر کارلسون» از این تصمیم منصرف شده است. (پیش از این نیویورک تایمز ادعا کرده بود که ترامپ در پی گفت‎وگو با تاکر کارلسون، مجری شبکه فاکس نیوز از اقدام نظامی علیه ایران منصرف شده است).

واشنگتن پست در بخش دیگری می‌افزاید: به طور خلاصه ترامپ از حمله منصرف شده، اما نه به خاطر اینکه اطلاعات جدیدی به دست او رسیده بلکه به خاطر اینکه او از این کار واهمه پیدا کرده است.

این نشریه آمریکایی می‎نویسد: وقفه‌ها و اقدامات زیگزاگی ترامپ در برابر ایران کمتر از یک فاجعه برای او نیست.

مکس بوت در ادامه به برخی از لفاظی‌های غیر عملگرای ترامپ در موارد گوناگون اشاره کرده و می‌نویسد که این بخشی از الگوی رفتاری ترامپ است که مانند یک ببر می‌غرّد، اما اغلب مانند یک گربه وحشت‌زده عمل می‌کند. این همان رئیس جمهوری است که بارها تهدید به بستن مرزهای مکزیک و اعمال تعرفه علیه این کشور می‌کرد. این همان رئیس جمهوری است که در توییتر اعلام کرد به زودی روند اخراج میلیون‌ها پناهجوی غیر قانونی آغاز می‌شود. سال ۲۰۱۷ نیز او از «آتش و خشم» در برابر کره شمالی سخن گفت، اما از آن زمان تاکنون درباره «نامه‌های زیبایی» که از «کیم جونگ‌اون» دریافت کرده سخن می‌گوید و ادعا می‌کند که عاشق کیم جونگ اون است که برنامه هسته‌ای کره شمالی با تمام سرعت در حال حرکت روبه جلو است.

در بخش دیگری از این مطلب آمده است که این مثال‌ها پایان ناپذیر و منتهی به یک نتیجه‌گیری غیر قابل انکار هستند؛ ترامپ یک ببر توییتری است که نمی‌توان تهدیداتش را جدی گرفت.

مکس بوت در ادامه به یادداشت خود درباره ترامپ در ماه آوریل اشاره کرده و می‌نویسد: ترامپ استاد تهدیدات پوشالی و تعهدات نقض شده است.

واشنگتن پست با اشاره به ادعاهای اخیر «جان بولتون» در سفر به اراضی اشغالی می‌افزاید: این یک موقعیت خطرناک برای یک رئیس جمهور است. روز یکشنبه جان بولتون هشدار داده که «نه ایران و نه هیچ دشمن دیگری نباید احتیاط آمریکا را با ضعف اشتباه بگیرد». در واقع آنچه که به نمایش گذاشته شده احتیاط و صلاحدید نیست بلکه تردید و آشفتگی است. در واقع پیامی (که از این اقدامات آمریکا) به پایتخت کشورهای دشمن می‌رود این است که رئیس جمهور ضعیف است.

مکس بوت در پایان ضمن عدم تأیید هرگونه تصمیم مبنی بر گزینه نظامی علیه ایران به این موضوع اشاره می‌کند که پیام وی این نیست که ترامپ باید به ایران حمله می‌کرد زیرا این اقدام تبعات بسیاری به همراه خواهد داشت.

منبع: میزان

منبع: مشرق

کلیدواژه: وعده های روحانی بازار سکه و ارز پهپاد آمریکایی لیگ ملت های والیبال آمریکا ایران ترامپ جان بولتون دروغگویی ترامپ رئیس جمهور آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۷۲۴۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسرائیلی‌ها بدانند هر عملی انجام دهند با واکنش بزرگ ایران مواجه می‌شوند

شیوا قاسمی پور عضو کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی در ارتباط با حمله سپاه پاسداران به مراکز نظامی و پایگاه‌های هوایی رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی اظهار کرد: آن‌ها باید بدانند هر کنشی، با واکنشی رو به رو خواهد شد و هر اقدام نسنجیده‌ای قطعا با واکنش طرف مقابل هم رو به رو می‌شود.

وی ادامه داد: صهیونیست‌ها پیش از این چندین بار چنین اقداماتی علیه ما انجام داده بودند و فکر نمی‌کردند با واکنشی رو به رو شوند، اما این بار نیرو‌های سپاه پاسداران با عملیاتی که انجام دادند نشان دادند که اسرائیلی‌ها حرفی برای گفتن ندارند و باید سر جای خود بنشینند.

قاسمی پور گفت: آن‌ها باید بدانند که نمی‌توان به حریمی وارد شد و جوابی دریافت نکرد. این اقدام هوشمندانه نیرو‌های مسلح ما، هم برای اسرائیلی‌ها و هم برای آمریکا و متحدینش پیامی داشت که ظلم پایدار نمی‌ماند.

وی افزود:‌ این‌ها ۳۵ هزار انسان را به شهادت رساندند و خدا به کشور ما کمک کرد که پاسخی دقیق به این حرکتشان بدهیم و به امید خدا به زودی مردم غزه هم نجات پیدا کنند و بدانید که مسلمانان اگر با یکدیگر اتحاد داشته باشند قطعا کشوری به خودش اجازه وحشی‌گری علیه‌شان را نمی‌دهد.

وی در ادامه تاکید: مسلمانان باید کنار هم باشند و وحدت داشته باشند. هدف همه مسلمانان یکی است. همه این‌ها می‌تواند کمک کند تا دیگران از کشور‌های اسلام سوءاستفاده نکنند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی مجلس

دیگر خبرها

  • تحریم های جدید انگلیس علیه صنایع نظامی ایران / اسامی
  • تداوم سریال تحریم‌های انگلیس علیه صنایع نظامی ایران
  • تحریم‌های جدید انگلیس علیه ایران
  • تداوم تحریم‌های انگلیس علیه صنایع نظامی ایران
  • رئیس جمهوری با حدود یکصد اتهام
  • اعلام جنگ علیه ترامپ!
  • نظر ۶ استاد روابط بین‌الملل درباره اقدام ایران علیه اسرائیل
  • عراقچی: پس از اقدام نظامی، زمان ورود به میدان سیاست و دیپلماسی است
  • هشدار جدی امیرعبداللهیان به اتحادیه اروپا
  • اسرائیلی‌ها بدانند هر عملی انجام دهند با واکنش بزرگ ایران مواجه می‌شوند