Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ در راستای دستورالعمل اجرای قانون اختصاص «یک در هزار» فروش کالاها و خدمات کارخانه‌ها، کارگاه ها و واحدهای صنعتی و معدنی در طرح‌های زیست محیطی، نخستین کمیسیون استانی «یک در هزار» در محل دفتر معاونت عمرانی استانداری کرمان برگزار و شیوه‌نامه اجرایی این قانون و موارد مصرف آن تشریح شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 مرجان شاکری مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان کرمان در تشریح قانون «یک در هزار» عنوان کرد: براساس این قانون کارخانه‌ها، کارگاه‌ها و واحدهای صنعتی و معدنی موظف هستند، «یک در هزار» فروش تولیدات و یا خدمات خود را در امور مرتبط با محیط زیست هزینه کنند.

وی با بیان اینکه با اجرای این قانون در حقیقت بخشی از مالیات واحد تولیدی و صنعتی در جهت حفظ محیط زیست هزینه خواهد شد در خصوص موارد مصرف آن بیان کرد: در اولویت نخست، واحدهایی که دارای آلایندگی هستند می‌توانند آن را در جهت رفع آلایندگی کارخانه و یا واحد صنعتی خود هزینه کنند.

 شاکری ادامه داد: در اولویت‌های بعدی، واحدهایی که آلایندگی ندارد، یک در هزار فروش خود را می‌توانند به فعالیت‌هایی مانند حاشیه سبز، پارک، برنامه‌های فرهنگی و ... اختصاص دهند.

 وی اولویت سوم در هزینه‌کرد یک در هزار فروش را کمک در فعالیت‌های عمران شهری اعلام کرد و گفت: همه واحدهای صنعتی و معدنی، کارخانه‌ها و کارگاه‌ها موظف به پرداخت یک در هزار فروش هستند و قدم‌های مثبتی در حوزه محیط زیست می‌توان برداشت.

 مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمان بیان کرد: کارخانجات بزرگ که دارای آلایندگی هستند این مبلغ را باید در رفع آلاینگی خود بهره ببرند، اما کارخانجات و واحدهای کوچک که آلایندگی کمتری دارند می‌توانند در کارهای شهری هزینه کنند.

 براساس این گزارش، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمان نیز در جمع‌بندی این نشست اطلاع‌رسانی عام به واحدها، کارگاه‌ها و کارخانه‌ها در راستای اجرای این طرح را مورد تاکید قرار داد و عنوان کرد: قانون «یک در هزار» فروش با اولویت واحدهای صنعتی و معدنی و کارخانه‌های بزرگ در استان اجرایی شود.

 دکتر سید مصطفی آیت‌اللهی موسوی افزود: مصادیق مصرف «یک در هزار فروش» باید مشخص شود تا ضمن دریافت مجوز، بتوان اختصاص اعتبار نیز یابند.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: حفاظت از محیط زیست قانون مالیات محیط زیست معاون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۷۲۴۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز به کار نخستین همایش ملی دانش سنتی محیط‌زیست درچهارمحال و بختیاری

رییس دانشگاه شهرکرد در آیین افتتاحیه این همایش ۲ روزه گفت: نخستین همایش دانش سنتی محیط‌زیست محصول تعامل بین دانشگاه و سازمان حفاظت محیط زیست است.

یاسر پیرعلی افزود: تشکل‌های غیر دولتی زیست‌محیطی فعالی در استان و دانشگاه شهرکرد وجود دارد و تاکنون گام‌های مهم و موثری در راستای حفظ محیط‌زیست برداشته شده است.

وی با تاکید بر ضرورت راه‌اندازی موزه تاریخ طبیعی اظهار داشت:راه‌اندازی موزه تاریخ طبیعی از جمله الزامات مهم و موثر در انجام طرح‌های کلان پژوهشی است که راه‌اندازی آن باید مورد توجه قرار گیرد.

رییس دانشگاه شهرکرد گفت: مجموعه دولت سیزدهم از جمله وزارت نیرو و سازمان حفاظت محیط زیست توجه خوبی در خصوص مساله انتقال آب داشته‌اند و آرامش خوبی در این خصوص حاکم است.

وی تاکید کرد: چهارمحال و بختیاری قابلیت گردشگری بالایی دارد و باید نسبت به تقویت این قابلیت تلاش کرد.

رییس دانشگاه شهرکرد همچنین بر ضرورت فعال شدن دبیرخانه دائمی دانش سنتی محیط زیست در چهارمحال و بختیاری تاکید کرد.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست چهارمحال و بختیاری نیز گفت: در راستای برگزاری همایش دانش محیط سنتی محیط‌زیست استارتاپی در این خصوص در دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد.

سعید یوسف‌پور برگزاری جشنواره پوستر و عکس دانش سنتی و بومی و برگزاری ۲۰۰ نشست در این خصوص را از اقدامات مهم انجام شده طی یکسال گذشته عنوان کرد.

دبیرعلمی همایش ملی دانش سنتی محیط‌زیست گفت: براساس فراخوان اعلام شده ۲۱۰ مقاله به دبیرخانه این همایش در شهرکرد ارسال شد.

رسول زمانی اظهار داشت: نخستین همایش دانش سنتی محیط‌زیست از جامع‌ترین رویدادهای علمی پژوهشی کشور در این حوزه به شمار می‌رود.

دبیر علمی همایش ملی دانش سنتی محیط‌زیست هدف از برگزاری همایش دانش سنتی و محیط زیست را مستندسازی دانش سنتی، ترویج و تبادل دانش و تجربه بین پژوهشگران، دانشجویان و دستگاه‌های اجرایی عنوان کرد.

زمانی شناسایی اشکال و ارزش‌های دانش سنتی محیط‌زیست، اشاعه، ترویج و بهره‌برداری از دانش سنتی محیط زیست، تلاش برای حفظ حقوق مالکیت فکری، توجه به نقش و اهمیت دانش سنتی در حفاظت تنوع زیستی، بهسازی محیط زیست و بهره‌گیری از دانش سنتی و تجربیات جوامع محلی در راستای مدیریت پایدار محیط زیست را از دیگر هدف‌های این همایش معرفی کرد.

وی مفاهیم و مبانی دانش سنتی محیط زیست، سازگاری انسان و محیط‌زیست در گذر زمان، دانش سنتی محیط‌زیست، دین و فرهنگ عامه، دانش سنتی و محیط‌زیست انسانی، دانش سنتی، محیط زیست و حفاظت از تنوع زیستی، دانش سنتی محیط‌زیست و بهره‌برداری پایدار از سرزمین وجایگاه دانش سنتی بوم شناختی در مواجه با تغییر اقلیم را از محورهای مهم این همایش عنوان کرد.

دبیرعلمی همایش ملی دانش سنتی محیط‌زیست با اشاره به برگزاری چهار نشست تخصصی(پنل) علمی در این همایش گفت: بررسی چالش‌ها، تغییراقلیم و دانش سنتی با سخنرانی دکتر احد وظیفه رییس انجمن هواشناسی ایران و رییس مرکز ملی اقلیم و مدیریت بحران خشکسالی کشور و محیط زیست، انسان و بهره‌برداری پایدار از سرزمین با سخنرانی دکتر ژاله امینی رییس گروه برنامه ریزی و مدیریت زیست بومی دفتر تالاب‌ها از پنل‌های روز نخست این همایش به شمار می‌رود.

وی یادآور شد: همچنین در روز دوم همایش نیز پنل‌های تنوع زیستی، آموزش، مشارکت و حفاظت با سخنرانی دکتر اصغر مبارکی مقام علمی کنوانسیون سایپس و رابط کنوانسیون تنوع زیستی در سازمان حفاظت محیط زیست و دین، فلسفه، جامعه‌شناسی، فرهنگ و محیط زیست در گذر زمان با سخنرانی دکتر کاوه فرهادی برگزار می‌شود.

دبیرعلمی همایش ملی دانش سنتی و محیط‌زیست در چهارمحال و بختیاری گفت: قرار است در هر نشست تخصصی سه مقاله منتخب به صورت سخنرانی ارائه و پس از آن پرسش و پاسخ انجام شود.

زمانی ادامه داد: برگزاری کارگاه‌های تجزیه و تحلیل داده‌های گیاه شناسی قومی با استفاده از زبان برنامه نویسی آر، مفاهیم واهمیت مناطق تحت حفاظت عرفی جوامع بومی و محلی، تبادل تجربیات در خصوص کاربرد دانش سنتی و محلی برای حفاظت مشارکتی در پروژه‌های برنامه کمکهای کوچک و ثبت و مستندسازی دانش سنتی از دیگر برنامه‌های این همایش به شمار می‌رود.

زمانی یادآور شد: نخستین همایش ملی دانش سنتی محیط زیست با همت دانشگاه شهرکرد و با همکاری اداره کل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری و حمایت معاونت آموزش و مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط‌زیست برگزار می‌شود.

وی در خصوص دانش سنتی گفت: این دانش در برگیرنده دانش هر جامعه محلی یا بومی و بخشی از سرمایه ملی هر قوم است که باورها، روش‌ها، ارزش‌ها، ابزار و آگاهی‌های عملی را دربر می‌گیرد.

دبیرعلمی همایش ملی دانش سنتی محیط زیست ادامه داد: دانش سنتی حاصل قرن‌ها آزمون و خطا در محیط طبیعی و اجتماعی است وبه طورغالب به صورت شفاهی از نسلی به نسل دیگر منتقل می‌شود.

وی با بیان اینکه براساس نظر دانشمندان معاصر؛ دانش سنتی باید یکی از عوامل زیربنایی در برنامه‌های توسعه باشد گفت: در این ارتباط می‌توان این دانش را به عنوان سازه‌ای مؤثر در برنامه توسعه کشور منظور کرد.

زمانی تاکید کرد: دانش سنتی، جوامع محلی و بومی را قادر به تامین نیازمندی‌های خود از منابع طبیعی کرده بدون آن که این منابع را تحلیل ببرند بنابراین مجموعه‌ دانش سنتی جهان گنجینه ارزشمندی از روش‌ها و ابزار زمان آزموده‌ای است که در توسعه پایدار تمام جوامع به کار آید.

گفتنی است ، نخستین همایش ملی دانش سنتی محیط زیست طی روزهای ۲۸ و ۲۹ فروردین در چهارمحال و بختیاری در حال برگزاری است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1895803

دیگر خبرها

  • اجرای یک هزار طرح صنعتی با پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصد در آذربایجان شرقی
  • راه حل اصلی برخورد با فاضلاب‌های خطرناک، اجرای یکسان قانون برای همه است
  • چهارمحال و بختیاری باید استان گردشگری و نه صنعتی باشد
  • آغاز به کار نخستین همایش ملی دانش سنتی محیط‌زیست درچهارمحال و بختیاری
  • ممنوعیت عرضه و فروش ماهیان رودخانه‌ای دزفول تا پایان فصل زاد و ولد
  • شناسایی متخلف سابقه دار شکار با همکاری سپاه و نیروی انتظامی
  • کارگروه کاهش آلودگی هوای دزفول تشکیل شد
  • عکس یادگاری با لاشه در همدان، شکارچی متخلف را به دام قانون انداخت
  • شکارچی غیرمجاز بز کوهی، در دام قانون افتاد
  • تدوین سند کاهش آلایندگی مراکز صنعتی استان اصفهان