Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-04-19@19:45:31 GMT

خوزستان با کمبود قاضی روبرو است

تاریخ انتشار: ۳ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۷۲۴۸۲

خوزستان با کمبود قاضی روبرو است

خوزستان_ رییس کل دادگستری استان خوزستان با بیان اینکه در چارت اداری تعداد یک هزار و ۳۴ قاضی باید داشته باشیم با اشاره به کمبود ۵۰۰ قاضی بیان کرد: با این لحتساب تعداد ۵۶ درصد کمبود قاضی در استان وجود دارد.

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، فرهاد افشارنیا رییس کل دادگستری استان خوزستان در نشست مطبوعاتی خود به مناسبت هفته دادگستری بر مرور گزارش عملکرد خوزستان حجم پرونده وارده و مختومه آمار غیر همتا در سال ۹۷را ۷۶۱ هزار و ۷۳۹ پرونده اعلام کرد مقایسه با سال۹۶ که میزان پرونده ها۶۶۲ هزار و ۵۵۳ است ده درصد افزایش داشته ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

افشارنیا ادامه داد:از این تعداد ۷۷۵ هزار و ۹ فقره مورد بررسی قرار گرفته که ۱۳ درصد رشد رسیدگی و مختومه داشته ایم.

کاهش ۷ درصدی پرونده های مانده

وی با تاکید بر اینکه ۷درصد حجم پرونده های مانده را کاهش دادیم اظهار کرد: این کاهش به این معنی است که زمان بررسی‌ها کاهش یافته و می توان این زمان را در حوزه های دیگر به کار برد.
افشارنیادر بحث سلامت دستگاه قضایی گفت: کل فرایند دادرسی از حیث سلامت مورد بررسی است اعم از کارمندان و وابستگان و ضابطین قضایی تا روند به سلامت طی شده تا صدور حکم قابل اطمینان برای مردم باشد.

رییس کل دادگستری خوزستان از ۲۳۰ نفر کار چاق کن و دلال که خود را ذی نفوذ می دانسته و از مردم وجه دریافت می کردند برای خواسته های مشروع یا نامشروع خبر داده و گفت: ۳۱ نفر از وکلای متخلف تحویل دستگاه قضایی شده و۵۷ نفر از وکلا متخلف را به کانون های وکلا معرفی کرده ایم ، ۷ فقره پرونده قضایی برای کارشناسان نیز تشکیل شده و ۱۷ فقره معرفی آنها به کانون های کارشناسان صورت گرفته است.

وی یکی از راه های شناسائی تخلفات ملاقات های عمومی با مردم دانسته و اذعان کرد: دیدار با مردم را برای رسیدگی به اعتراضات آنها داریم هزار نفر را به این شکل ملاقات کردیم که مباحث مطرح شده بیشتر حقوقی و مربوط به پرونده های شخصی آنها بوده است.

افشارنیا با اشاره به اینکه دادگستری با ۳۲ حوزه قضایی اداره می شود که در چارت اداری ۴ هزار ۵۳۲ نفر تعیین شده است اما ما هزار و ۵۰۰ نفر نیرو داریم بنابراین هر نیرو به جای ۳ نفر تلاش می کند که به فرسایش کاری نیرو منتهی می شود.

کمبود ۵۰۰ قاضی در خوزستان

افشارنیا گفت: در چارت اداری هزار و ۳۴ قاضی باید داشته باشیم که با ۵۰۰ نفر حدود ۵۶ درصد کمبود قاضی در استان وجود دارد.

ی در مورد آمار شورای حل اختلاف که موفق به رسیدگی دعاوی ساده و صلح و سازش بوده ، عنوان کرد: صد و ۵۰ هزار و۹ ۳۸ پرونده انجام شده و ۱۵۹ هزار و۹۹۴ هزار پرونده مختو مه شده است.

او یکی از علل افزایش جرائم با معیشت مردم خواند و اظهار کرد: ما با افزایش قیمت دلار و بالا رفتن قیمتها می دانستیم با بالا رفتن افزایش جرائم و دعاوی مواجه می شویم.

۱۱هزار زندانی ثابت در استان

افشار نیا تعداد زندانیان ثابت استان را ۱۱ هزار شب به خواب ما اعلام و بیان کرد: ورودی های سال ۹۷ به زندانها قریب ۲۸ هزار نفر بنابر اتهامات مختلف بوده و در سال ۹۸ در سه ماهه اخیر ۷ هزار و ۱۰ نفر وارد شده اند که ۱۳ و نیم درصد افزایش بازداشتی داشته ایم که باید ظرفیت زندانها دو برابر شود.

افشارنیا بیان کرد: سرقت اولین جرم استان است و بیشترین آمار زندانیان با ۳۹ و نیم درصد و مواد مخدر با ۲۰ درصد در رده بعدی است.

حفاظت از اراضی ملی و منابع طبیعی بر حسب آمار در ۷۱۵ پرونده در سال ۹۷ داشته ایم و در حوزه تغییر غیر مجاز کاربری ۱۱۵ و متهمان۱۵۳ نفر هستند و اراضی که به دولت عودت داده شده بدون حکم و با رای ۹۶۲ هکتار با ارزش ریالی سه تریلیون و ۴۰۳ میلیاردو ۲۸ میلیون ریال یا ۳۰۴ میلیارد تومان بوده است.

در سرقت ها جنسیت زن ۱۸ نفر و مقطع سنی از ۱۸ تا بالای ۵۰ است بیشترین جمعیت سارقان بین ۲۶ تا۳۵ است.

عباس حسینی پویا دادستان عمومی و انقلاب استان سخنان خود را در بحث حقوق عامه شروع کرده و عنوان کرد: طبق احیای حقوق عامه برعهده قوه قضایی است به صورت جدی در حال بررسی است، منظور ار حقوق عامه باید و نبایدهای قانونی که ممکن است به ضرر عامه باشد مثل محیط زیست دفع زباله بهداشتی و…


۴۰درصد کاهش سرقت در خوزستان

حسینی پویا خبر داد: در کل کشور در سرقت رتبه اول را داریم و برای مبارزه با آن در شورای تامین مصوبات خوبی داشتیم که ماده ۱۶ مبارزه با مواد را احیا کرده و محلی برای نگهداری معتادان انجام چراکه سرقتهای خورد اکثرا توسط معتادین متجاهر انجام می شود تا آمار سرقت را ۴۰ درصد کاهش دهیم.

وی افزود: آمار ۹۰ درصد زورگیری های که در فضای مجازی انتشار یافته شناسایی و دستگیر شده اند. تعدادی پرونده در اجرای احکام نیز داریم.

حسینی پویا در بحث مفاسد اقتصادی گوشت و شکر با نهادهایی که این اقلام در اختیار بعضی سازمانها قرار داده و باعث تشنج بازار شده اند برخورد شده است.

در ادامه نشست حجت الاسلام سید جواد حسن زاده رییس کل دادگاه های عمومی درباره تبادل محکومین بین ایران و دیگر کشورها گفت: چند مورد با عراق یک مورد تبادل با کویت داشته ایم که ۶۵ ایرانی تحویل گرفته ایم و ۲۵ زندانی تحویل داده ایم که ۳۸ نفر محکومیت آنها با مواد مخدر بوده است متاسفانه قوانین ما با آنها متفاوت است.

حسن زاده درباره ۳۶ هزار کولرهایی قاچاق و حکمی که صادر شد، گفت: یکی از حکم های صادر شده ضبط این میزان کالاهای قاچاق بود و جزای نقدی ۱۴۹ میلیارد تومان و دوسال ممنوعیت فعالیت شرکت محکوم علیه بوده که باید اجرا شود، البته رئیس دادگستری پایتخت پرونده را خواسته برای بررسی و قول داده اند در چند روز آینده تصمیم گرفته به تعزیرات حکومتی اهواز اعلام می شود.

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: سرقت مواد مخدر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۷۲۴۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرونده سلامت ۹۵ درصد از زائران حج تعیین تکلیف شد

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر به بیان توضیحاتی درباره آخرین وضعیت بررسی پرونده سلامت جسمی زائران حج ۱۴۰۳ پرداخت و گفت: بررسی سلامت جسمی ۹۵ درصد از زائران به پایان رسیده است.

به نقل از جمعیت هلال احمر، سید علی مرعشی گفت: از ۸۳ هزار زائری که در سامانه ثبت نام کرده اند سلامت جسمی ۷۳ هزار زائر تائید شده است.

وی در ادامه بیان کرد: پرونده ۴ هزار و ۴۰۰ زائر در دست بررسی است و ظرف یکی دو روز آینده تعیین تکلیف می‌شوند.

وی افزود: تا این لحظه فقط بررسی سلامت جسمانی و تشکیل پرونده برای ۵ هزار زائر باقی مانده؛ به عبارتی بررسی سلامت جسمی ۹۵ درصد از زائران به پایان رسیده است.

مرعشی در ادامه بیان کرد: پرونده هزار و ۱۳۰ زائر هم به کمیسیون پزشکی ارجاع شده که از این تعداد استطاعت جسمی ۲۸۲ زائر تائید شده و پرونده سایرین در حال بررسی است.

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت گفت: بررسی کمیسیون‌های پزشکی حج و زیارت تا یکشنبه ۲ اردیبهشت ادامه دارد.

وی افزود: کمیسیون پزشکی زائران استان تهران دیروز سه شنبه ۲۸ فروردین و امروز چهارشنبه ۲۹ فروردین برای بررسی پرونده ۴۰۰ زائر در حال برگزاری است.

مرعشی در پایان درباره وضعیت آماده سازی محموله دارویی برای مراسم حج امسال گفت: دارو‌ها خریداری و بسته بندی شده است و منتظر صدور مجوز عربستان برای ارسال محموله هستیم.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی رفاه و تعاون

دیگر خبرها

  • کاهش ۶۰ درصدی ورود پرونده‌های قضایی تصادفات در هرمزگان
  • ارجاع الکترونیکی ۴۶ درصد پرونده‌های قضائی به کارشناس
  • مشهد تابستان سختی را پیش رو دارد، کمبود ۶ هزار لیتر بر ثانیه آب
  • قتل جوان ۴۰ ساله به دست بادیگاردها
  • قتل جوان ۴۰ ساله به دست بادیگاردها | آدم‌ربایی و قتل در مشهد
  • پرونده سلامت ۹۵ درصد از زائران حج تعیین تکلیف شد
  • کمبود برخی اقلام شیر خشک در داروخانه‌های خوزستان
  • رژیم صهیونیستی با کمبود نیروی کار مواجه شد
  • تشکیل بیش از ۲ هزار پرونده تخلف صنفی در خوزستان
  • گفت‌وگو با جوان‌ترین قاضی زن/ آقای قاضی خطابم می‌کنند!