Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-25@05:42:09 GMT

سازمان حسابرسي، حساب‌کشي مي‌کند

تاریخ انتشار: ۳ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۷۲۴۸۸

سازمان حسابرسي، حساب‌کشي مي‌کند

خبرگزاري آريا - طبق قانون، بانک‌ها مي‌توانند ارز 4200توماني تخصيص يافته‌شان را با حاشيه سود به افراد معرفي شده بانک مرکزي يا در کالاهاي غير اساسي با نرخ نيمايي خريد و فروش کنند. بر اين اساس قرار است تمام ارزهاي تخصيص يافته به بانک‌ها به ريز توسط سازمان حسابرسي کشور بررسي شود.
به گزارش خبرگزاري آريا، امير مسعود رزازان، نايب رئيس هيأت مديره بانک تجارت اظهار کرد: تکليف بانک‌ها به استناد مجموعه مقررات ارزي، مشخص شده است تا ارزهاي خريداري شده را در چه قالبي بفروشند يا توزيع کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي ادامه داد: روند نگهداري، فروش و توزيع ارزهاي بانکي توسط سازمان حسابرسي کشور بررسي مي‌شود.
اين مقام مسئول با اشاره به جزئيات تخصيص ارز 4200توماني به بانک‌ها افزود: در سال گذشته حدود 3.6ميليارد دلار خريد ارز داشتيم و در همان ميزان هم ارز بفروش رسانديم. تمام ارزهاي تخصيص يافته به بانک‌ها به ريز حسابرسي مي‌شود.
وي گفت: بانک‌ها طبق مقررات مي‌توانند ارزها را با حاشيه سود به افراد معرفي شده بانک مرکزي يا در کالاهاي غير اساسي با نرخ نيمايي خريد و فروش کنند که در تمام اين سال‌ها حساب‌هاي ارزي و سپرده‌هاي ارزي هم در بانک به صورت شفاف انجام شده است.
رزازان گفت: مابه‌التفاوت مطالبات ارزي 700تا 800ميليارد دلار است.
وي بيان کرد: در گزارش حسابرسي ما آمده حد مجاز نقض شده است و بانک ديگر در حوزه تخلفات قرار ندارد. در سال 1388مطالباتي از دولت داشتيم. از طرفي يکسري منابع صندوق ذخيره ارزي به بانک‌ها داده بود و از طرفي تسهيلات به واردکنندگان داديم. همان سال مجلس، دولت را مکلف به پرداخت بدهي‌اش به بانک‌ها کرد.
اين مقام مسئول ادامه داد: دولت وقت به علت کمبود بودجه براي تسويه بدهي، بدهي‌هاي صندوق ذخيره ارزي را با طلب خود تهاتر و عنوان کرد که "هرگاه بدهي خود را از واردکننده گرفتيم آن را براي خود برداريم". سال‌ها با اين روند به صورت کاملاً اجباري بانک‌ها در تسهيلات ارزي با نرخ‌هاي پنج درصد دچار اختلالات محاسباتي و آن را در مقابل سود سپرده‌هاي 15تا20درصدي قرار گرفتند. سودهاي پرداختي و ريال‌هاي قبلي ناشي از اين پوزيشن مثبت سال 1388است.
رزازان گفت: بانک‌ها از تورم سودي نمي‌برند و در شناسايي تسهيلات ارزي هم سودجويي نکرده‌اند.
به گزارش ايسنا، طبق اعلام بانک تجارت، وي بيان کرد: تمام بانک‌هاي کشور اعم از دولتي و غير دولتي در تهاتر بدهي دولت با بانک‌ها دخيل بودند. تمام خريد و فروش‌هاي ارزي در سايه قانون انجام شده است، زيرا اين بانک متعلق به دولت است.
-->

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۷۲۴۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اگر با سیاست بانک مرکزی پیش برویم التهابات بازار ارز بیشتر خواهد شد

محمدرضا پورابراهیمی با بیان اینکه التهابات بازار ارز حتما قابل مدیریت است، افزود: امیدواریم بانک مرکزی و وزارت اقتصاد بتوانند در شرایط بهتری آثار تورمی ارز بر مردم را که به شدت آن‌ها را دچار چالش کرده برداشته و مشکلات را کاهش دهند.

به گزارش خانه ملت، در نشست علنی امروز (دوشنبه، ۳ اردیبهشت ماه) مجلس شورای اسلامی در تذکری با اشاره به اهمیت و جایگاه سیاست‌های ارزی در کشور و لزوم تصمیم گیری برای آن، گفت: اگر با سیاست‌هایی که بانک مرکزی در قبال مسئله ارز اتخاذ کرده پیش برویم نگرانی ما برای افزایش التهابات ارزی به مراتب بیشتر خواهد شد.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با اشاره به پیش بینی‌های کمیسیون اقتصادی درباره مسئله ارز در سال گذشته، بیان کرد: این پیش بینی‌ها در حال تحقق است. طبیعتا انتظار داریم رئیس جمهور و بانک مرکزی بر اساس تجارب علمی، اجرایی و سند تحول دولت مردمی، دولت سیزدهم مسیر حرکت ارزی کشور را مدیریت کرده و التهابات در این بازار را کاهش دهد.

پورابراهیمی با بیان اینکه التهابات بازار ارز حتما قابل مدیریت است، افزود: امیدواریم بانک مرکزی و وزارت اقتصاد بتوانند در شرایط بهتری آثار تورمی ارز بر مردم را که به شدت آن‌ها را دچار چالش کرده برداشته و مشکلات را کاهش دهند.

وی با اشاره به نامه نگاری کمیسیون اقتصادی با رئیس جمهور درباره ارائه راهکار‌های لازم جهت بهبود بازار ارز، ادامه داد: امیدواریم این موارد مورد ذکر اجرایی و عملیاتی شود.

دیگر خبرها

  • ویدیو/ پرداخت کامل بدهی ایران به بانک توسعه اسلامی
  • پرداخت کامل بدهی‌های ایران به بانک توسعه اسلامی
  • خاندوزی: بدهی‌های بانک توسعه اسلامی را به صفر رساندیم
  • خاندوزی: امروز دومین جلسه همگرایی سیاست‌های ارزی برگزار خواهد شد + فیلم
  • خاندوزی: تمام بدهی های کشور به بانک توسعه اسلامی را تسویه کردیم
  • مدیریت تمام نوسانات ارزی در اختیار بانک مرکزی نیست
  • چقدر می توان به صورت های مالی شرکت ها اعتماد کرد؟
  • افتتاح حساب ارزی در اپلیکیشن «بام» ممکن شد
  • اگر با سیاست بانک مرکزی پیش برویم التهابات بازار ارز بیشتر خواهد شد
  • روز سرنوشت ساز برای استقلال و پرسپولیس؛ مهلت AFC تمام شد!