Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، خلیل ساعی در گفت و گو با خبرنگاران افزود: با وجود آغاز دوره تبخیر همچنان آب موجود دریاچه 5 میلیارد متر مکعب است، در حالی که در دوم تیرماه سال گذشته 2.08 میلیارد متر مکعب آب وجود داشت، به عبارتی آب موجود در دریاچه 2.92 میلیارد متر مکعب نسبت به مشابه سال گذشته و 3.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

95 میلیارد متر مکعب نسبت به ابتدای سال زراعی جاری افزایش یافته است.   مدیر دفتر منطقه ای ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان شرقی ادامه داد: در حال حاضر تراز سطح دریاچه ارومیه 1271.82 است که این میزان نسبت به مشابه سال گذشته یک متر و 4 سانتی متر بالا آمده است.   وی ادامه داد: وسعت دریاچه ارومیه در تاریخ 2 تیرماه 3178 کیلومتر مربع بوده و نسبت به سال قبل  856 کیلومتر بزرگتر شده است.   ساعی با اشاره به موضوع آغاز فرابند تبخیر به دنبال آغاز فصل گرما، گفت: بزرگترین تهدید پیش روی دریاچه ارومیه موضوع تبخیر بوده و البته دراین خصوص تا به امروز مطالعات بسیاری در سطح دنیا در خصوص پیشگیری از تبخیر آب دریاچه ها انجام شده است.   وی ادامه داد: پیشگیری از تبخیر آب دریاچه ارومیه نیازمند ارائه راهکارهای علمی دقیق بوده که در این خصوص  باید دانشگاهیان و متخصصان امر پای کار بیایند.  

مدیر دفتر منطقه ای ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: با توجه به این مساله انتظار می رود اساتید و پژوهشگران دانشگاه و متخصصان امر در استان پای کار بیایند و راهکارهای خود را ارائه دهند که در این خصوص دفتر منطقه ای ستاد احیای دریاچه در استان آماده دریافت پیشنهادات و راهکارها است

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: آذربایجان شرقی دریاچه ارومیه برنا متر دریاچه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۷۲۶۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رهاسازی ۷۷ میلیون مترمکعب حقابه تالابهای اقماری پارک ملی دریاچه ارومیه

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز مهاباد؛ مدیرکل حفاظت محیط زیست استان آذربایجان‌غربی در حاشیه بازدید از تالاب سولدوز شهرستان نقده با اشاره به تأمین حقابه ۱۱ تالاب اقماری پارک ملی دریاچه ارومیه در سال آبی جاری گفت: در سال آبی جاری، ۷۷ میلیون مترمکعب حقابه ۱۱ تالاب اقماری پارک ملی دریاچه ارومیه رهاسازی شد که ۱۳ میلیون مترمکعب بیشتر از میزان حقابه مصوب، رهاسازی‌شده است.

سعید شهند، با بیان اینکه پس از ۲۰ سال تالابهای درگه سنگی، طالقان، قوپی بابا علی، گرده قیط و ممیند آبگیری شده است، افزود: امسال نیز همانند سال گذشته وضعیت زیست محیطی تالابهای اقماری پارک ملی دریاچه ارومیه مطلوب است و با شرایط موجود شاهد تنوع زیستی و گونه‌ای در این تالابها هستیم.

شهند اضافه کرد: طبق برنامه‌ریزی انجام شده تابستان امسال نیز حقابه سه تالاب شورگل حسنلو، سولدوز و کانی برازان شهرستان تأمین خواهد شد.

دیگر خبرها

  • رهاسازی ۷۷ میلیون مترمکعب حقابه تالابهای اقماری پارک ملی دریاچه ارومیه
  • آغاز مرحله دوم رها سازی آب از سد سیلوه به دریاچه ارومیه
  • یک پیش‌بینی ترسناک از هوای تابستان امسال
  • پیش‌بینی هوای تابستان امسال
  • آغاز مرحله دوم رها سازی آب از سد سیلوه پیرانشهر به دریاچه ارومیه
  • آغاز مرحله دوم رهاسازی حقابه زیست محیطی دریاچه ارومیه از سد مخزنی سیلوه پیرانشهر
  • اُفت ۴۰ سانتی متری آب از سفره‌های زیرزمینی خراسان شمالی/ ابلاغ دستورالعمل مهار اضافه برداشت آب از چاه‌های کشاورزی
  • عبور قطار از فاصله چند سانتی‌متری ساختمان‌ها + فیلم
  • افزایش جمعیت گوزن زرد ایرانی در پارک ملی دریاچه ارومیه
  • لزوم مدیریت علمی آب موجود در بستر دریاچه ارومیه