Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-04-25@01:39:18 GMT

تولید 9.4 میلیون مترمربع چادر مشکی

تاریخ انتشار: ۳ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۷۲۶۹۸

تولید 9.4 میلیون مترمربع چادر مشکی

پول‌نیوز - افسانه محرابی مدیرکل دفتر پوشاک و نساجی وزارت صمت گفت: در حال حاضر تنها تولید کننده پارچه چادر مشکی در کشور، شرکت نساجی حجاب شهرکرد به ظرفیت اسمی ۱۰ میلیون متر مربع است که در سال ۹۷ با تولید حدود ۹.۴ میلیون متر مربع تقریبا به ظرفیت اسمی نزدیک شده است و این نشان دهنده تامین به موقع مواد اولیه مورد نیاز واحد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!




محرابی تصریح کرد: پایش وضعیت واحد‌های صنعت نساجی و پوشاک مرتب انجام گرفته و رفع موارد و مشکلات احتمالی همواره در دستور کار این دفتر قرار دارد.

وی با اشاره به اهمیت تولید پارچه مشکی افزود: همواره بحث تامین مواد اولیه این واحد در اولویت کاری قرار داشته و تاکنون هماهنگی‌های لازم با استان مربوطه و سایر مراجع ذیربط انجام شده است و در صورت هرگونه مشکلی این دفتر با قید فوریت نسبت به رفع آن اقدام می‌کند.

مدیرکل دفتر پوشاک و نساجی وزارت صمت ادامه داد: با توجه به افزایش نرخ ارز، قیمت تمامی کالا‌های تولیدی افزایش یافته که پارچه چادر مشکی نیز مسلما از این امر مستثنی نیست.

محرابی اظهار کرد:در سال ۹۷ میزان ثبت سفارش‌های انجام شده ۳۵ میلیون یورو و میزان ارز تخصیص یافته ۲۹ میلیون یورو و میزان تامین ارز ۴.۹ میلیون یورو بوده است.

مدیرکل دفتر پوشاک و نساجی وزارت صمت در پایان گفت: طی سه ماهه سال جاری میزان ثبت سفارش‌ها ۵.۷ و میزان تخصیص ۵.۱ و میزان تامین صفر میلیون یورو بوده است.

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: وزارت صمت صنعت نساجی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۷۲۶۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اراضی بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار واحد پروژه‌های مسکن ملی تامین شد

ارسلان مالکی مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن در گفت وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه در حال حاضر میزان اراضی در حال آماده‌سازی برای طرح‌های مسکن بیش از ۴۱ هزار هکتار زمین معادل بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار واحد است که تامین این میزان زمین در سازمان ملی زمین و مسکن بی‌سابقه بوده است، گفت: عزم سازمان ملی زمین و مسکن برای تامین و تکمیل پروژه های نهضت ملی مسکن جدی است و ادامه دارد.

وی افزود: اولویت سازمان ملی زمین و مسکن در سال جدید انجام دقیق برنامه اجرایی تدوین شده پایان سال قبل است و همه موارد موجود در این برنامه مهم است.

مالکی با بیان اینکه  هر تصمیمی که منجر به رونق و جهش تولید شود در اولویت کار سازمان ملی زمین و مسکن قرار خواهد داشت گفت:  تا حد امکان باید با حذف قوانین دست و پاگیر از تولیدکنندگان و صنعتگران حمایت کرد.

مالکی تصریح کرد: این حمایت از یک سو مایه دلگرمی آنها می‌شود و از طرف دیگر آنها مسئولان را حامی و پشتیبان خود در مسیر پرپیچ و خم تولید خواهند دید.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • مجموع تامین ارز برای کالا‌های اساسی به ۳ میلیارد و ۴۶۵ میلیون دلار رسید
  • یورو رکورد زد
  • تولید ۷۵ درصد پارچه موردنیاز کشور در داخل
  • آیا دستمزد پائین کارگران می‌تواند، جوابگوی مسکن، پوشاک و خوراک آنها باشد؟
  • بررسی امکان جریمه افراد بی‌خانمان در آمریکا
  • ۳ میلیارد و ۱۴۳ میلیون دلار ارز برای واردات در مرکز مبادله تامین شد
  • پوشاک مستعمل در مشهد آزادانه به فروش می‌رسد
  • با وجود بارش های اخیر؛ البرز همچنان عطش دارد
  • البرزهم چنان عطش دارد
  • اراضی بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار واحد پروژه‌های مسکن ملی تامین شد