Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-03-28@16:35:15 GMT

همه بخاطر وضعیت فعلی تئاتر مقصریم

تاریخ انتشار: ۳ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۷۲۷۱۷

همه بخاطر وضعیت فعلی تئاتر مقصریم

بازیگر تئاتر «خانه» گفت: متاسفانه امروزه تئاتر وضعیت مناسبی ندارد و هم مخاطبان و هم اهالی تئاتر در این باره مقصر هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، «مهدی تقی‌پور» در نشست خبری عوامل نمایش «خانه» پیرامون فضای امروز صرفا کمدی تئاتر و اینکه آیا مخاطبان در این موضوع مقصرند یا گروه‌های تئاتر اظهار داشت: متاسفانه امروزه شرایط اجتماعی به گونه‌ای شده است که انسان‌ها به نوعی حتی از خود فرار می‌کنند و تلاش می‌کنند در موقعیت‌هایی که آن‌ها را درگیر فکر کردن می‌کند بار نگیرند و به همین دلیل در تماشای تئاتر ترجیح می‌دهند که تئاتری را ببینند که فارغ از  درگیری‌های ذهنی روزمره، ساعتی را بخندند و به چیزی فکر نکنند تا اینکه تئاتری را تماشا کنند که بخواهند بعد از پایان آن به آن فکر کنند و نتیجه بگیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به انواع کمدی ادامه داد: متاسفانه ما از انواع  کمدی، کم کم از کمدی‌های انتقادی و نظایر آن روز به روز فاصله گرفتیم و به کمدی صرف و حتی از یک جایی به بعد متاسفانه به هزل و هجو رسیدیم این بزرگترین آسیب ممکن در این حوزه است وگرنه کمدی هم به جای خود ارزش خود را دارد.


این بازیگر تئاتر با اشاره به کوتاهی فعالان تئاتر افزود: بخشی از این‌ مشکل هم ‌به کوتاهی تئاتری‌ها بر‌میگردد که از این آسیب غفلت کردند و کافی بود که متن‌هایی به اجرا برود که حرف‌هایی را که ما در طول روز در ذهن خود در ذهن خود مرور می‌کنیم را در خود داشته باشد، مطمئنا مخاطب از این متن استقبال می‌کرد؛ از سوئی استقبال مردم از تئاترهای کمدی صرف، و مشکلات مالی اهالی تئاتر باعث شد که اهالی تئاتر هم به این نوع از تئاتر رو بیاورند و این خود دردی است مضاعف.


وی ادامه داد: اینکه در اصفهان ۵ میلیونی، ۵ هزارنفر تماشاگر تئاتر نداریم یعنی درد وگرنه اگر حداقل ۲ هزارنفر هر کدام یک بلیط ۲۰ هزار تومانی تئاتر خریداری می‌کردند، هر گروه تئاتر سرپا می‌شد و ما به اینجا نمی‌رسیدیم پس در واقع همه ما به نوعی در این وضعیت مقصریم.


به گزارش شبستان، نمایش «خانه» به نویسندگی نغمه ثمینی که نویسندگی نغمه ثمینی  و کارگردانی عماد قلی‌پور از شنبه ۸ تیرماه در سالن فرشچیان اصفهان به اجرا خواهد رفت./

 

پایان پیام/123

منبع: شبستان

کلیدواژه: دهه کرامت کانون های فرهنگی هنری مساجد اوقات فراغت شیراز اردبیل مجلس خبرگزاری شبستان غنی سازی اوقات فراغت مسجد خطبه نماز جمعه تئاتر اصفهان تالار هنر اصفهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۷۲۷۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تغییرات بزرگ اینتر از راه می‌رسد

به گزارش "ورزش سه"، تغییرات بزرگ در اینتر نزدیک است. طبق گزارش کوریره دلو اسپورت سهامداران جدید برای خرید اینتر ابراز علاقه کرده‌اند و این خطر بیرون راندن گروه سونینگ را به همراه دارد. بدون تمدید، صندوق آمریکایی حاضر نیست به استیون ژانگ زمان بیشتری بدهد.

مهلت بازپرداخت 375 میلیون وام اخذ شده از سوی ژانگ به عنوان رئیس فعلی باشگاه اینتر با احتساب سود، تا 30 می به پایان می‌رسد و با چنین شرایطی امکان ادامه فعالیت مالکان فعلی باشگاه اینتر وجود ندارد. مگر اینکه گروه چینی در موقعیتی باشد که بتواند مذاکرات برای فروش باشگاه را نهایی کند.

برای این صندوق آمریکایی روش مذکور در واقع تضمینی برای دریافت قرضی است که در اختیار  استیون ژانگ گذاشته است. مشکل اما این است که در حال حاضر هیچ مذاکره‌ای بین سونینگ و سایر طرف‌ها در جریان نیست.

در حالیکه کمتر از دو ماه تا پایان مهلت بازپرداخت وام باقی مانده، لازم است مذاکراتی انجام شود که حداقل 3 سال است هرگز آغاز نشده است!

چه چیزی تغییر کرده است؟ اینطور به نظر می‌رسد که اوک‌تری دیگر علاقه‌ای به مالکیت اینتر ندارد. با این حال، این صندوق مالی واقع در ایالات متحده ارزیابی کرد که، حتی اگر زمان بیشتری بدهد، بعید است که پولش را پس بگیرد. به همین دلیل تصمیم گرفتند به دنبال خریداران جدیدی باشند تا از این طریق به پول‌شان برسند.

دیگر خبرها

  • تغییرات بزرگ اینتر از راه می‌رسد
  • افزایش ۸/۸ درصدی مأموریتهای اورژانس ۱۱۵ استان اردبیل در سال ۱۴۰۲
  • ۸۰ هزار ماموریت اورژانسی انجام دادیم
  • خط قرمز بارسلونا روی نام ۴ مربی برای جانشینی ژاوی
  • «خواجوی کرمانی» در شیراز؛ آشنا و غریب
  • قتل خونین بخاطر جای پارک قایق های تفریحی نوروزی در دریا
  • کشته‌های تصادفات نوروزی به ۵۴۹ نفر رسید
  • جشنواره تئاتر دانشگاهی حذف شد؟/ خانه‌ای که روی آب ماند!
  • قسمت دوم و سوم فیلم‌های کمدی چه سرانجامی داشته‌اند؟
  • عباسی، استاد اقتصاد دانشگاه مریلند: فاصله اقتصاد ایران با ترکیه و عربستان در حال افزایش است/باید بتوانیم تورم را به زیر 20درصد برگردانیم// عبده تبریزی: ایران پتانسیل خروج از وضعیت فعلی را دارد/ در همین نظام هم کم تنش تر با هم زندگی می کردیم