Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-23@21:57:29 GMT

شهریه مدارس غیردولتی اردبیل افزایش می‌یابد

تاریخ انتشار: ۳ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۷۲۷۴۴

شهریه مدارس غیردولتی اردبیل افزایش می‌یابد

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل با بیان اینکه شهریه‌ها در مدارس غیردولتی با شیب ملایمی افزایش می‌یابد، گفت: برای اینکه تعداد دانش‌آموزان در این مدارس رشد پیدا کند باید توانمندی‌های اقتصادی خانواده‌ها در افزایش شهریه‌ها در نظر گرفته شود. ۰۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۲ استانها اردبیل نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، احمد ناصری پیش از ظهر امروز در همایش موسسان و مدیران مدارس غیردولتی استان اردبیل اظهار داشت: 45 هزار نفر از دانش‌آموزان استان در مدارس غیردولتی تحصیل می‌کنند که این میزان 20 درصد دانش‌آموزان استان را شامل می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش برای اداره دانش‌آموزان در بخش دولتی متحمل هزینه می‌شود، افزود: تحصیل نزدیک به 45 هزار نفر نوآموز و دانش‌آموز در مدارس غیردولتی استان بیانگر این است که این بخش سبب کاهش هزینه‌های دولت در حوزه آموزش و پرورش شده است.

طرح آموزش خانواده‌ها در مدارس اردبیل اجرا می‌شود‌کلاس درس یا آتلیه عکاسی؛ عکاسی توسط افراد فاقد مجوز در مدارس اردبیلاجرای طرح داناب در مدارس اردبیل آغاز شد

ناصری با اشاره به محدودیت سهم آموزش و پرورش از منابع کشور نسبت به سایر کشورهای توسعه یافته در جهان تصریح کرد: سهم آموزش و پرورش در سال گذشته 11.3 درصد و امسال 13.80 درصد از بودجه عمومی کشور است و نیز از بودجه عمرانی نیز در سال گذشته 14.5 درصد و امسال 18 درصد را به خود اختصاص داده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل بیان کرد: خلاءها و شکاف‌های موجود در نظام تعلیم و تربیت کشور را مدارس غیردولتی پر می‌کنند و  خوشبختانه طبق ارزیابی‌های مختلف، کیفیت آموزشی و پرورشی در مدارس غیردولتی رو به رشد است.

وی با بیان اینکه شهریه‌ها در مدارس غیردولتی با شیب ملایمی افزایش پیدا خواهد کرد، گفت: برای اینکه تعداد دانش‌آموزان در این مدارس رشد پیدا کند بایستی ظرفیت‌ها و توانمندی‌های اقتصادی خانواده‌ها در افزایش شهریه‌ها در نظر گرفته شود.

ناصری اظهار کرد: سیستم‌های گرمایشی مدارس غیردولتی از حساسیت بالایی برخوردار بوده و بر همین اساس مقرر شده است تا در فضاهای جدید آموزشی و پرورشی غیردولتی سیستم‌های گرمایشی استاندارد در نظر گرفته شود و نیز دیگر واحدها نیز در عرض 16 ماه نسبت به حل این مشکلات اقدام کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل از کسب مقام دوم آموزش و پرورش استان در بین دستگاهی با ماهیت فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی در ارزیابی‌های سال 97 خبر داد و افزود: هنرجویان استان نیز در نخستین المپیاد شایستگی محور ویژه هنرجویان هنرستان‌های شاخه فنی و حرفه‌ای سراسر کشور مقام سوم را به دست آورده‌اند.

انتهای پیام/ ع

R41374/P/S6,49/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۷۲۷۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌ثبت‌نام در مدارس غیردولتی با شهریه سال گذشته؟

آیین‌نامه جدید مدارس غیردولتی به‌تازگی از سوی رئیس جمهور ابلاغ شد، در آیین‌نامه جدید نکات مهمی درباره شهریه مدارس و ساعات کار معلمان مدارس غیردولتی ذکر شده است.

به گزارش تسنیم، وزارت آموزش و پرورش سال گذشته درباره شهریه مدارس غیردولتی اعلام کرد که حداکثر شهریه مدارس غیردولتی با فوق برنامه ۶۵ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان است.

برای سال تحصیلی جدید یعنی مهر ۱۴۰۳ هنوز سقف شهریه مدارس غیردولتی اعلام نشده، اما دستورالعمل شهریه ابلاغ شده است.

در همین ارتباط احمد محمودزاده؛ رئیس سازمان مدارس غیردولتی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم درباره ابلاغ شهریه مدارس برای سال تحصیلی جدید گفت: بخشنامه شهریه مدارس و مراکز غیردولتی روز گذشته به استان‌ها ابلاغ شد و امسال براساس مواد ۱۵ و ۱۶ قانون تأسیس مدارس و مراکز غیردولتی، آیتم‌های جدیدی در تعیین شهریه مدنظر است.

ساعت فعالیت معلمان مدارس غیردولتی

مواد ۱۵ و ۱۶ اصلاحیه قانون تأسیس مدارس غیردولتی به این موارد اشاره دارند: ساعات فعالیت تمام وقت معلمان و کارکنان آموزشی غیر رسمی مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی غیر دولتی شامل برنامه درسی ملی و فوق برنامه درسی مصوب شورای عالی آموزش و پرورش و آمادگی برای حضور در کلاس درس، ۳۰ ساعت در هفته و ساعات کار مدیران، معاونان و کارکنان اداری دفتری و خدماتی این مدارس و مراکز ۳۶ ساعت در هفته با احتساب حضور در جلسات و شورا‌های آموزشی، پرورشی و اداری مدرسه تعیین می‌شود.

تأیید فنی، استحکام بنا و ظرفیت مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی غیر دولتی توسط سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با استفاده از ظرفیت مهندسان مشاور دارای گواهی صلاحیت از سازمان برنامه و بودجه کشور و مورد تأیید سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور انجام می‌شود. وزارت آموزش و پرورش مکلف است ظرف پنج سال نسبت به اعمال ضوابط و استاندارد‌های فضا و تجهیزات مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی غیر دولتی موجود اعم از ملکی و استیجاری اقدام کند.

وی افزود: مناطق آموزش و پرورش باید از نزدیک مدارس غیردولتی را رصد کنند و قابلیت‌ها و امکانات آن‌ها را مطابق با ۷ آیتم تعیین شده در الگوی شهریه که شامل مقطع تحصیلی، سطح آموزشی و پرورشی، برنامه سال تحصیلی، فعالیت‌های فوق برنامه، فضای فیزیکی و تجهیزات و نرخ تورم رسمی کشور است، بررسی و پس از آن شهریه مدرسه را تایید کنند.

رئیس سازمان مدارس غیردولتی گفت: به تدریج شهریه مدارس غیردولتی بر روی سامانه مشارکت‌ها به آدرس www.mosharekatha.ir قرار می‌گیرد و خانواده‌ها می‌توانند از میزان شهریه مدارس مطلع شوند.

پیش ثبت‌نام با شهریه سال گذشته

محمودزاده با اشاره به اینکه پیش ثبت‌نام مدارس غیردولتی براساس شهریه سال گذشته است، گفت: اگر خانواده‌ها به هر دلیلی از ثبت‌نام قطعی منصرف شدند، مبلغ پیش ثبت‌نام باید به طور کامل به آن‌ها پرداخت شود.

وی درباره سقف شهریه مدارس غیردولتی بیان کرد: شهریه هر مدرسه متناسب با امکانات و عملکرد مدرسه و شهریه سال گذشته متفاوت است و به محض تکمیل بارگذاری اطلاعات از سوی مدارس، سقف شهریه را تعیین می‌کنیم.

رئیس سازمان مدارس غیردولتی در پایان تصریح کرد: در صورت عدم رعایت شهریه مصوب امکان جریمه نقدی مؤسس تا ۱۰۰ درصد شهریه ابلاغی وجود دارد.

دیگر خبرها

  • مدارس از راه دور چه مدارسی هستند؟ شهریه این مدارس چقدر است؟
  • دریافت شهریه مدارس و مراکز آموزشی غیر دولتی تنها براساس کیفیت آموزشی
  • پیش‌ثبت‌نام در مدارس غیردولتی با شهریه سال گذشته؟
  • محمودزاده: حقوق معلمان مدارس غیردولتی افزایش می‌یابد
  • مدارس غیردولتی چگونه می‌توانند عدالت آموزشی را گسترش دهند؟
  • مدارس غیردولتی خود را از جریان آموزش و پرورش جدا ندانند
  • حقوق معلمان مدارس غیردولتی افزایش یافت/ ساعت کاری کم شد
  • افزایش حقوق معلمان مدارس غیردولتی به کجا رسید؟
  • مدارس غیردولتی می‌توانند به عدالت آموزشی کمک کنند/ مدارس غیردولتی نباید جاده صاف کن این افراد باشند
  • کاهش ساعت کاری و افزایش حقوق معلمان مدارس غیردولتی