Web Analytics Made Easy - Statcounter

رسانه‌های آمریکایی در حالی از کشته شدن یک نیروی قراردادی پنتاگون در درگیری‌های افغانستان خبر دادند که به گفته مقامات واشنگتن چنین نیروهایی در جنگ شرکت نمی‌کنند. ۰۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۶ بین الملل آسیا-اقیانوسیه نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «کوین یالی» عضو سابق نیروهای ویژه آمریکا که 4 بار به عنوان نظامی ارتش این کشور به افغانستان اعزام شده بود، کشته شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش «نیوجرسی نیوز 12»، این نظامی سابق آمریکایی به عنوان نیروی قراردادی ارتش آمریکا در افغانستان حضور داشت که در 12 ژوئن بر اثر درگیری کشته شد.

رسانه‌ها جزئیات بیشتری از چگونگی و محل مرگ وی منتشر نکرده‌اند.

اگرچه منابع رسمی هنوز اعزام نیروهای قراردادی و سربازان اجیر به جای نظامیان ارتش آمریکا به افغانستان را تایید نکرده‌اند اما با توجه کشته شدن این نیروی قراردادی بنظر می‌رسد بار دیگر، هر چند محدود، پای این نیروها به میدان‌های جنگ افغانستان باز شده است.

اعزام 400 نظامی آمریکایی برای انجام ماموریت جنگی در افغانستانکشته شدن نظامی آمریکایی در شرق افغانستانافزایش تلاش‌ها برای موافقت ترامپ با خصوصی‌سازی جنگ در افغانستان

چندی پیش رسانه‌های آمریکایی با اشاره به ناکامی استراتژی آمریکا در افغانستان و نارضایتی ترامپ از وضعیت جنگ در این کشور گزارش داده بودند که رئیس جمهور آمریکا احتمال خصوصی‌سازی جنگ در افغانستان را بررسی می‌کند.

اکنون نیز با توجه به کشته شدن این نیروی قراردادی بار دیگر گمانه‌زنی‌ها درباره اعزام مخفیانه سربازان اجیر به افغانستان قوت گرفته است.

انتهای پیام/.

ما را در فیسبوک، توییتر و تلگرام دنبال کنید.

R1447/P36446/S8,87,1413/CT10 واژه های کاربردی مرتبط اخبار "افغانستان"

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار افغانستان اخبار افغانستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۷۲۷۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پنتاگون درباره پاسخ تنبیهی ایران ضد رژیم صهیونیستی چه گفت؟

به گزارش خبرگزاری مهر، پس‌لرزه‌های عملیات غرورانگیز و پر صلابت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در تنبیه متجاوز طی عملیات «وعده صادق» همچنان در محافل نظامی و خبری دشمنان ادامه دارد.

شبکه خبری الجزیره چهارشنبه شب گزارش داد که «پاتریک رایدر»، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) در اظهاراتی رسانه‌ای از ادامه رایزنی‌های مقامات وزارت دفاع آمریکا با سران صهیونیستی درباره لزوم کاهش تنش پس از عملیات نظامی ایران ضد اهدافی در اسرائیل خبر داد.

سخنگوی پنتاگون درباره قدرت عملیات نظامی ایران در پاسخ به اقدام تجاوزکارانه اسرائیل در حمله به کنسولگری کشورمان در دمشق اذعان کرد که اقدامی که ایران انجام داد یک حمله بی‌سابقه و گسترده از داخل خاک ایران بود.

وی در بخش دیگری از اظهارات خود با اشاره به رایزنی‌های گسترده وزیر دفاع آمریکا با شماری از همتایان خود در سطح منطقه غرب آسیا و جهان گفت: آمریکا به دنبال کاهش تنش منطقه‌ای و جلوگیری از درگیری در مقیاس گسترده است.

گفتنی است که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شامگاه شنبه و بامداد یکشنبه عملیات «وعده صادق» را با رمز «یا رسول الله (ص)» اجرا کرد و با ده‌ها فروند موشک و پهپاد، اهدافی را در داخل سرزمین‌های اشغالی با موفقیت مورد اصابت قرار داد.

کد خبر 6081598

دیگر خبرها

  • چرا آمریکا باید نگران حمله مجدد ایران به اسرائیل باشد؟
  • نیویورک‌تایمز: آمریکا نیروهای نظامی‌اش را از نیجر خارج می‌کند
  • تهدید چاد به اخراج نیروهای آمریکایی
  • خداحافظی کوه عضله آمریکایی پیش از رسیدن به اسنایدر
  • پنتاگون: اقدامی که ایران انجام داد یک حمله بی‌سابقه بود
  • ۸۶۰ نظامی اوکراینی در یک روز کشته شدند
  • نیروی زمینی ارتش مشغول انسداد نوار مرزی ایران و افغانستان است
  • سخنگوی پنتاگون: ما خواهان تشدید تنش‌ها نیستیم
  • اذعان پنتاگون به توانمندی نظامی ایران درپاسخ به اسرائیل
  • پنتاگون درباره پاسخ تنبیهی ایران ضد رژیم صهیونیستی چه گفت؟