Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-19@00:29:27 GMT

دلایل دپو خودرو در بندر خرمشهر

تاریخ انتشار: ۳ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۷۲۷۵۳

دلایل دپو خودرو در بندر خرمشهر

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، علی سلیمانی سرپرست گمرک خرمشهر با اشاره به دپوی خودرو‌های وارداتی در بندر خرمشهر اظهار کرد: تعدادی از خودرو‌هایی که در بندر خرمشهر دپو شده‌اند به دلیل آن است که صاحبان آن‌ها امکان ثبت سفارش این خودرو‌ها را از سرزمین اصلی ندارند و این مساله باعث شده تا اجازه ترخیص نداشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بخشی از خودرو‌های وارداتی نیز خودرو‌هایی هستند که به منظور تردد در منطقه آزاد اروند وارد کشور و بندر خرمشهر شده‌اند و در این زمینه نیز مصوبه‌ای برای ترخیص این خودرو‌ها به گمرک ابلاغ نشده است.

سرپرست گمرک خرمشهر تصریح کرد: همچنین تعدادی دیگر از خودرو‌های دپو شده در بندر خرمشهر نیز خودرو‌های لوکس هستند که عمدتا حجم موتور آن‌ها بالای ۲۵۰۰ سی سی است که بر اساس دستورالعمل دولت مبنی بر عدم ورود خودرو‌هایی با حجم موتور بالای ۲۵۰۰ سی سی، در حال حاضر اجازه ترخیص این نوع خودرو‌ها از بندر وجود ندارد.

سلیمانی عنوان کرد: ورود و ترخیص خودرو به درون کشور با مجوز سازمان توسعه و تجارت ایران انجام و گمرک در این زمینه فقط به عنوان مجری به قانون عمل می‌کند. گمرک سیاست گذار نیست و صدور مجوز ترخیص خودرو‌های وارد شده از گمرک بر عهده سازمان توسعه و تجارت ایران است.

وی با بیان اینکه گمرک مجری قانون و دستورالعمل‌های دولت است، خاطرنشان کرد: دولت و یا وزارتخانه‌های ذی صلاح هر تصمیمی را که در خصوص ترخیص و ورود کالایی به درون کشور اتخاذ کنند، گمرک آن تصمیم را اجرایی خواهد کرد.

انتهای پیام/پ

ترخیص کالا در گمرک بندر خرمشهر

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: گمرک واردات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۷۲۷۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رویکردگمرک کرمانشاه تسهیل و تسریع در انجام تشریفات ترخیص کالا است

به گزارش خبرنگار مهر، علی اصغر عباس زاده بعد از ظهر سه شنبه در دیدار مدیرعامل منطقه آزاد تجاری صنعتی قصرشیرین اظهار کرد: رویکرد گمرک، حمایت از تقویت صادرات و ارائه خدمات به تجار کشور، فعالین اقتصادی استان و تسهیل و تسریع در انجام تشریفات گمرکی و ترخیص کالا است.

وی با اشاره به مزیت‌های منطقه آزاد تجاری صنعتی قصرشیرین برای سرمایه گذاران بخش خصوصی، تأمین زیرساخت‌های منطقه آزاد را در جذب سرمایه گذاران بسیار حائز اهمیت است،

ناظر گمرکات استان و مدیر کل گمرک کرمانشاه تصریح کرد: مهیا بودن و آماده شدن زیر ساخت‌های لازم گمرکی به نوبه خود در جذب سرمایه گذار و افزایش رغبت و اشتیاق آنان به سرمایه گذاری در این منطقه بسیار مهم و اثر بخش خواهد بود.

وی گفت: پس از مهیا شدن زیرساخت‌ها در منطقه آزاد تجاری صنعتی قصرشیرین، مجموعه گمرکات استان در راستای بهره مندی مردم استان از مزایای این منطقه، پای کار و آماده ارائه خدمات گمرکی خواهد بود.

کد خبر 6080189

دیگر خبرها

  • ارائه مجوزهای ترخیص کالا از طریق سامانه یکپارچه
  • ترخیص بهداشتی ۹ میلیون تن نهاده دام وارداتی از بندر امام
  • ترخیص بیش از ۹ میلیون تن نهاده دام در بندر امام خمینی
  • رشد ۱۰ برابری صادرات راه آهن تهران در فروردین ۱۴۰۳
  • رشد ۱۰ برابری صادرات راه‌آهن تهران در فروردین ۱۴۰۳
  • واردات نامرئی خودرو
  • وقتی وزیر صمت بخاطر هماهنگ نکردن حرفهایش با وزیر اقتصاد،گاف می دهد/ علی آبادی در باره تعداد واردات خودرو درست می گوید یا گمرک؟
  • وقتی وزیر صمت بخاطر هناهنگ نکردن حرفهایش با وزیر اقتصاد،گاف می دهد/ علی آبادی در باره تعداد واردات خودرو درست می گوید یا گمرک؟
  • گمرک استان کرمانشاه به دنبال تسهیل و تسریع در انجام تشریفات ترخیص کالا است
  • رویکردگمرک کرمانشاه تسهیل و تسریع در انجام تشریفات ترخیص کالا است