Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-16@10:00:53 GMT

خرید ۳۸ تن گندم در آبیک

تاریخ انتشار: ۳ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۷۲۸۶۱

خرید ۳۸ تن گندم در آبیک

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، بیژن لطفی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آبیک از خرید تضمینی ۳۸ تن گندم از ۲۷ خرداد ماه در این شهرستان خبر داد و پیش بینی کرد: حدود ۷۰ هزار تن گندم مازاد بر مصرف از کشاورزان این شهرستان خریداری شود.

لطفی افزود: مرکز خرید شرکت تعاونی البرز شهرستان آبیک به عنوان اولین مرکز خرید، از ۲۷ خرداد ماه کار خرید گندم مازاد بر مصرف کشاورزان را آغاز کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: محموله‌های گندم از کشاورزانی که نام آن‌ها در سامانه پهنه بندی سازمان جهاد کشاورزی ثبت شده باشد، خریداری خواهد شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آبیک گفت: ۴ مرکز شامل شرکت تعاونی البرز آبیک، شرکت شمس آذر در روستای زاغه و شرکت کیمیا خوشه ۱ و ۲ برای تحویل گندم از کشاورزان این شهرستان پیش بینی و تجهیز شده اند که به تناسب و براساس میزان عرضه به کارگیری می‌شوند.

به گفته این مقام مسئول؛ در سال زراعی جاری ۱۷ هزار و ۵۵۳ هکتار از مزارع کشاورزی این شهرستان به زیر کشت گندم رفته که از این میزان ۱۵۰۲۵ هکتار به صورت آبی و مابقی دیم است.

انتهای پیام/ک

پیش بینی خرید حدود ۷۰ هزار تن گندم در آبیک

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی محصولات کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۷۲۸۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت حفظ محصولات استراتژیک از آفات و بیماری‌ها

ایسنا/خراسان رضوی سرپرست جهاد کشاورزی گلبهار گفت: گندم و جو محصولات استراتژیک کشاورزی در گلبهار است و قطعاً حفظ این محصولات از گزند آفات و بیماری‌ها یکی از ضروریات و اولویت‌ها است.

محمد شجعی کلاتی در حاشیه مانور بزرگ مبارزه با سن غلات در مزارع گندم و جو این شهرستان در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: بالغ‌بر ۱۰ هزار هکتار از کشتزارهای گندم و جو این شهرستان زیر پوشش طرح مبارزه با سن مادری غلات قرار گرفته است.

وی اطلاع‌رسانی زمان مبارزه با سن مادری و ردیابی آفت سن گندم در مزارع کشاورزی شهرستان را از اهداف مانور برشمرد و افزود: به حداقل رساندن خسارت آفت، بهره‌برداری حداکثری، افزایش راندمان و عملکرد مطلوب در تولید محصول گندم و جو از جمله اهداف دیگر این مانور می‌باشد.

سرپرست جهاد کشاورزی گلبهار گفت: در این مانور آمادگی و هم‌افزایی مجموعه‌های ذیربط با بهره‌گیری از آخرین دستاوردها و تجهیزات کشاورزی در راستای مبارزه با سن مادری گندم مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

شجعی تأکید کرد: گندم و جو محصولات استراتژیک کشاورزی در گلبهار است و قطعاً حفظ این محصولات از گزند آفات و بیماری‌ها یکی از ضروریات و اولویت‌ها است.

وی کشاورزان منطقه را به مبارزه با این آفت در مرحله اولیه با انواع سموم میکرو کپسول توصیه و عنوان کرد: قطعاً مبارزه در مرحله سن مادری به مراتب بهتر از مراحل بعدی سیکل زندگی سن است و خسارت وارده به مزارع کاهش بسیار چشمگیری خواهد داشت.

شجعی با بیان اینکه این مانور در راستای بالا بردن سطح امنیت غذایی مردم در شهرستان انجام شده است، گفت: این مانور با همکاری بسیج کشاورزی سپاه شهرستان گلبهار انجام شده است، همچنین سه خودرو از مجموعه سپاه و ۴ خودرو از دستگاه‌های تابعه جهاد کشاورزی برای برگزاری مانور استفاده شده که این همبستگی نشان از اراده‌ قوی کلیه دستگاه‌های شهرستان برای مبارزه با سن است.

وی در ادامه با تأکید بر اهمیت مبارزه با آفات و علف‌های هرز افزود: در همه مراحل عملیات، رعایت اصول مبارزه و اصول سم‌پاشی ضروری بوده و استفاده از سموم توصیه شده سازمان حفظ نباتات برابر دستورالعمل‌های ارسالی الزامی می‌باشد تا علاوه بر کسب نتایج مطلوب مسائل بهداشتی و زیست‌محیطی نیز رعایت شود.

سرپرست جهاد کشاورزی گلبهار اضافه کرد: آفت سن به مهم‌ترین محصول استراتژیک کشور (گندم) طوری خسارت می‌زند که علاوه بر کمیت، کیفیت این محصول استراتژیک را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: مبارزه با سن غلات باهدف کاهش میزان خسارت ناشی از این آفت در اراضی شهرستان اجرا می‌شود.

 انتهای پیام

دیگر خبرها

  • برداشت ‌و خرید دانه کلزا توسط بخش خصوصی آغاز شد
  • اهمیت نقش پرندگان در کنترل آفات
  • آغاز مبارزه با سن غلات در حوزه عمل مرکز جهاد کشاورزی دیزج دول
  • خرید بیش از دوهزار تن گندم از کشاورزان جنوب سیستان و بلوچستان
  • آغاز برداشت خوشه های گندم در آبادان
  • آغاز برداشت گندم در آبادان
  • فصل خرید تضمینی گندم بهترین فرصت برای تحقق شعار سال است
  • آغاز برداشت گندم از سطح بیش از ۱۳۰۰ هکتار مزارع در عنبرآباد 
  • ضرورت حفظ محصولات استراتژیک از آفات و بیماری‌ها
  • خرید ۵۰۰ هزار تن گندم در سال گذشته از کشاورزان آذربایجان شرقی