Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جهان نيوز»
2024-04-25@07:26:33 GMT

افزایش ۵۵ درصدی نرخ معاینه فنی خودروها

تاریخ انتشار: ۳ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۷۲۸۹۵

افزایش ۵۵ درصدی نرخ معاینه فنی خودروها

به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس، سید نواب حسینی‌منش مدیرعامل ستاد مرکزی معاینه فنی خودروهای تهران، درباره نرخ جدید معاینه فنی خودرو اظهار داشت: نرخ معاینه فنی از سال 94 هیچ افزایشی نداشت و با توجه به بالا رفتن هزینه‌ه، پیگیری‌هایی صورت گرفت و سرانجام در جلسه هیأت دولت افزایش نرخ معاینه فنی مصوب شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: بنابراین بر اساس این مصوبه از ابتدای تابستان نرخ معاینه فنی خودروها از 22 هزار تومان به 37 هزار تومان رسید و در واقع با افزایش حدود 55 درصدی همراه بوده است.
مدیرعامل ستاد مرکزی معاینه فنی خودروهای تهران ادامه داد: در حال حاضر نرخ معاینه فنی همه خودروهای سبک 37 هزار تومان و خودروهای سنگین 57 هزار تومان در نظر گرفته شده است که میزان معاینه فنی خودروهای سنگین پیش از این 35 هزار تومان بود. 

حسینی‌منش خاطرنشان کرد: خودروهای دوگانه‌سوز علاوه بر ضرورت انجام معاینه فنی باید مخزن CNG همچنین تجهیزات و قطعات گازسوز آن نیز توسط کارشناسان بررسی شود که دریافت وجه برای این موضوع متفاوت از معاینه فنی است و باید به سازمان استاندارد پرداخت شود.

وی گفت: بررسی مخزن CNG خودروهای دوگانه سوز 22 هزار تومان هزینه دارد که تغییری نسبت به گذشته نداشته است ولی برای بازدید مجدد تا فاصله 15 روز از نوبت اول بررسی و بازدید مخزن CNG مبلغ 8 هزار تومان دریافت می‌شود که پیش از این 5 هزار تومان بوده است.

مدیرعامل ستاد مرکزی معاینه فنی خودروهای تهران  عنوان کرد: از همه مراکز معاینه فنی شهر تهران تنها 5 مرکز برای شهرداری است و 16 مرکز دیگر معاینه فنی همچنین خطوط سیار برای بخش خصوصی بوده که ما فقط برنامه نظارت و راهبردی برای آن داریم.  کپی متن خبر

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۷۲۸۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سهم ۱۷ درصدی تهران از صادرات کشور/ ۲۰۰ واحد راکد احیا شد

به گزارش خبرنگار مهر، محمود سیجانی مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان تهران امروز در نشست خبری اظهار کرد: در حوزه صادرات سال گذشته ۱.۵ میلیارد دلار صادرات داشتیم که پیش‌بینی امسال ۲ میلیارد دلار از محل گمرکات تهران است ضمن اینکه کالاهای این استان از سایر مرزهای استان نیز صادر می‌شود. همچنین ۱۷ درصد صادرات کشور برای صادرات تهران است.

سیجانی در مورد احیای واحدهای راکد گفت: سال گذشته ۲۰۰ واحد راکد در استان تهران احیا شد که با احیای این تعداد واحد، به صورت میانگین ۵ تا ۲۰۰ نفر نیروی کار در هر کارخانه مشغول به کار شدند. برای امسال هم ۲۰۰ واحد دیگر پیش‌بینی شده است.

وی ادامه داد: ۴۰۰ واحد راکد دیگر در استان تهران داریم که به خاطر قدیمی بودن تجهیزات و سایر موارد است ضمن اینکه تعدادی از خود واحدهای اقتصادی و سرمایه‌گذار تمایلی به احیای واحدهای اقتصادی ندارند که وضعیت این گونه واحدها تعیین تکلیف می‌شود.

این مقام مسؤول با اشاره به افزایش واحدهای تولیدی در استان تهران، گفت: تأمین نقدینگی و حمایت‌های مالی، بازارسازی و تأمین مواد اولیه در دستور کار قرار گرفته است. همچنین برای واحدهایی که توان تولید دارند و صاحبان برند هماهنگی ایجاد می‌شود تا با استفاده از ظرفیت‌های یکدیگر تولید افزایش پیدا کند در همین زمینه مجوز گواهی تولید کارخانه صادر می‌شود.

وی در ادامه تصریح کرد: در حوزه معدن نیز احیای واحدهای معدنی در دستور کار است؛ این امر در راستای افزایش راندمان معادن است.

مدیرکل صمت استان تهران تاکید کرد: در حوزه تجارت خارجی افزایش صادرات را سیاست‌گذاری کرده‌ایم و به دنبال ایجاد بازار جدید هستیم که این امر ضمن تقویت ارزآوری و نشانگر قدرت تولید و کیفیت کشورمان در عرصه جهانی است.

وی در ادامه با اشاره به توسعه شرکت‌های دانش بنیان، گفت: یکی از هدف‌گذاری‌ها توسعه شرکت‌های دانش بنیانی و تبدیل شرکت‌های دانش بنیان کوچک به تولیدی است. ۱۰۷ کارخانه مجوز دانش بنیانی گرفتند؛ همچنین افزایش ظرفیت اسمی ۵۶۸ واحد را شاهد هستیم.

سیجانی با بیان اینکه صنعت به بخش خودتامین برق رفته است، گفت: آمادگی مشارکت با واحدهای تولیدی و صنعتی داریم دنبال منابع انرژی‌های جدید هستیم مشوق‌هایی در تولید برق و جلب سرمایه‌گذاری‌ها بخش خصوصی داریم ضمن اینکه خانواده‌های کارگران آماده هستند که توازن در مصرف انرژی ایجاد و با تولید همراهی کنند.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان تهران خاطرنشان کرد: تقاضای ما این است که بخش‌های دیگر در مدیریت مصرف انرژی و بهینه‌سازی آن همراهی کنند.

سیجانی تصریح کرد: عمده مصرف انرژی کشور در بخش‌های مسکونی و تجاری است. تقاضای ما این است که این بخش‌ها هم بهینه مصرف کنند زیرا اگر تولید آسیب ببیند اشتغال و صادرات هم آسیب خواهد دید.

وی با اشاره به نام‌گذاری شعار سال از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی گفت: آسیب‌ها و چالش‌ها در بخش صنعت بررسی می‌شود همچنین به پیشنهادها و نقش مشارکت‌های مردمی نیز پرداخته می‌شود.

سیجانی خاطرنشان کرد: شورای مشورتی بخش خصوصی با حضور انجمن‌ها، اتحادیه‌ها، کارآفرینان برتر و مدیران اتاق‌های بازرگانی، اصناف و تعاون تشکیل داده‌ایم تا از ظرفیت سرمایه و ایده مردم بهره ببریم.

کد خبر 6086427 سمیه رسولی

دیگر خبرها

  • افزایش ۱۳ درصدی تردد خودروها در جاده‌های لرستان
  • به‌جای خودروهای ثبت‌نامی این خودروها را بخرید
  • کاهش ۱۸ درصدی سرقت در پایتخت از ابتدای سال ۱۴۰۳ تاکنون
  • کاهش ۱۸ درصدی سرقت در پایتخت از ابتدای سال ۱۴۰۳ تاکنون/ افزایش ۴۹ درصدی کشف موادمخدر
  • سهم ۱۷ درصدی تهران از صادرات کشور/ ۲۰۰ واحد راکد احیا شد
  • افزایش ۱۶ درصدی بارش‌ها در کشور
  • وزیر صمت: مدت گارانتی خودرو افزایش می‌یابد
  • ضابطه مندی معاینه فنی تهران برای خودروهای پلاک شهرستان در پایتخت
  • خودروهای پلاک شهرستان چه قدر هوای تهران را آلوده می کنند؟ | تخفیف ۲۰ درصدی برای خودروهای دارای معاینه فنی برتر
  • سهم خودروهای پلاک شهرستان در آلودگی هوای تهران